797 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Thomas A
Thomas A
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230

Hvor skal A/F ratio ligge? Hvor skal A/F ratio ligge?

Så fik jeg ny potte på..Fåårk den lyder sund!

Cyklen er opgivet til 106hk på motoren. Den smed 93.5 på hjulet med standard potte, 94,75 med den nye potte isat DB killer, og 96,69 vilde hypper uden DB killer

A/F ratio ved fuld gas lå på omkring 13 med standard potte, 13,3 med Mivv potte isat DB killer, og omkring 14 uden DB killer. Så den går lidt for mager uden DB killer.
Tror i den behøver nogen justering, hvis jeg kører med DB killer'eren i, altså med de 13,3 A/F ratio?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor skal A/F ratio ligge?
  • #1   21. apr 2013 Kort sagt, nej.

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#2   21. apr 2013 Hva så langt sagt? smiley

• #3   21. apr 2013 Så skal du sætte dug ind i støkiometri, hvilket kort sagt er lamda 1.0 = 14.7:1. Hvis du ligger under, så er blandingen fed. Ligger du over, så er blandingen mager.
    Mht til tuning og ræs, så plejer wot forholdet at ligge på 12.5-13:1. Gade maskiner kører fint med 13-14:1 uden at tage skade.
    Husk at kontrollere blanding ved andre forhold en wot.

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#4   21. apr 2013 Vi fik ikke lige kontrolleret ved andet end wot. Men jeg er blevet fortalt at den selv regulerer det ind ved mellemgas da det er en nyere maskine (suzuki gsr 750 2012). Men ved ikke om det passer?

• #6   21. apr 2013 Hvis den har sprøjt og lamda sonden stadigvæk siddet på den, så skal den nok regulere ind.

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#7   21. apr 2013 Jo han sagde også det var fint. Men uden db killer ville han anbefale og få den justeret. Jeg skulle bare være helt sikker. Sikkert fordi jeg ikke selv har så meget forstand på det.

• #8   21. apr 2013 Den kan kun regulere ind selv ved konstant gas eller med andre ord når indsprøjtningen kører i closed loop. Så snart du ændrer gashåndtaget og dermed omdr går den over i open loop og her regulerer den ikke men bruger de data den er programeret til.
    Det er da fint at den er på plads med fuld gas, men mere end 90% af tiden kører du jo med delgas og så aner du ikke hvordan forholdet ser ud. Det kan den sagtens køre alt for magert med hvad deraf følger

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#9   21. apr 2013 Så hvis nu jeg hiver DB killer ud, og kører ned til min suzuki mekaniker, så skal jeg bede ham om og lave en A/F måling hvor han bare tulrer med lidt variende gas eller hvad? For det dur vel ikke bare og lave en måling ved konstant 10%, 20%, 30% gas osv, hvis den når og justere sig selv ind, eller hvad?

Jeg vil lige sige den har ikke fået noget med at den tøver ind imellem, den reagerer stadig prombte ved gas givning i alle områder.

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#11   21. apr 2013 Den går MEGET fint og jævnt ved alle hastigheder, har jeg jo lige skrevet. Suzuki har fået meget ros for det map de har lavet til denne motor.

*Lange* siger jo jeg kan risikere den går for mager ved delgas.

Kommentér på:
Hvor skal A/F ratio ligge?

Annonce