{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.044 visninger | Oprettet:

Hvor meget effekt - udstødning? {{forumTopicSubject}}

Hey. Fik sat et andet udst. system på min GSX 600F igår (ukendt mærke, afkortet, 4i1).

Hvor meget mere effekt kan sådan en lille satan smide af sig?

Jeg satte den egentlig kun på for syns og lydens skyld, men da jeg prøvekørte den efterfølgende, syntes jeg at der var noget mere træk i den end før.

Er det bare fordi, at den lyder vildere, at jeg føler der er mere træk, eller er der virkelig så stor en effekt i et andet udst. system?

Go'morgen til jer alle! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget effekt - udstødning?
  • #1   18. apr 2013 et andet system kan godt flytte moment og hk kurven en anelse , men tror mest lyden flytter indtrykket af mcen smiley


  • #2   18. apr 2013 Godmorgen. Jeg har en suzuki rf 600 hvor jeg var ude for det samme. Der kom en del mere træk i hele området med den uoriginale. Jeg syntes at forskellen var alligevel meget, og troede også at det ku være psykisk pga lyden. Monterede den originale igen, og den var nærmest helt død i forhold til den uoriginale.

  • #3   18. apr 2013 Hvor har du købt sådan en satan?


  • #4   18. apr 2013 Hvis du skal ha nogen mærkbar effekt ud af det(og det er nok ikke meget), så skal du nok få monteret et jetkit og så få den rullet ordentlig ind. Det du oplever nu, er nok mest placebo:-)

  • #6   18. apr 2013 Min har mere træk i hele området, syntes jeg. Det ku være sjovt at få det målt efter på rullefelt om den realt for flere HK. Eller om det bare er psykisk pga. Lyden.

  • #7   18. apr 2013 Det er faktisk en udst., jeg har fået foræret af en her inde fra galleriet. Han havde haft den til salg rigtig længe og kunne ikke komme af med den.

    Så han skrev til mig (efter at have set mit projekt/fotoalbum) om jeg ikke ville have den kvit og frit. Jeg gav ham så 200kr. for at sende den til mig smiley Jeg har så selv poleret den lidt op.

    Så jeg har fået mig en rustfri 4i1 udst. til 200kr. som giver et ordenligt brøl. Det skal han have mange tak for smiley


  • #8   18. apr 2013 Det var sku fint af ham. Foruden at det lyder fedt, vil jeg påstå at det er mere trafik sikkert, når bilister kan høre at der kommer en mc. Min blev synet uden DB killer i. Synsmanden påtalte det lige, men syntes ikke at den larmede for meget.

  • #9   18. apr 2013 Jeg tror. jeg kan mærke. det føles som om....

    Få nu de cykler i en testbænk !! Hvis i tør smiley Den rigtige effekt forøgelse kommer først når motoren er blevet justeret efter det nye rør.


  • #10   18. apr 2013 Jeg stiller gerne min mc til rådighed for en test, først med den originale, og derefter den uoriginale udstødning. Har bare ikke pengene til selv at betale. Da jeg var dreng havde jeg en Yamaha 4 gear(knallert) den tunede jeg med større cylinder, kaburator osv. Da jeg fik fat i en tun udstødning(med mindre modstand i) trak den som en cross maskine op til 105km,t.
    Ved ikke om det kun er på 2 takt maskiner at effekten bliver voldsomt bedre med en udstødning med mere udblæsning i?


  • #11   18. apr 2013 En 2t maskine bliver ABSOLUT ikke vilderer med fri udblæsning. en 2t maskine har brug for et meget præcis modtryk i udstødningssystemet for at yde optimalt. Så her er du helt galt på den Kennet smiley

    En ruldning koster knap 2000,- de penge bør man finde når man skifter udstødning, både for at få fuld valuta, men også for at sikre at man ikke pludselig køre med for mager blanding, og derfor skader motoren..


  • #12   18. apr 2013 Brian du har ret med 2takt. Det var også en special tun udstødning der var beregnet til tunsættet. Jeg ved at hvis en 2 takt står for magert i blandingen, brænder stemplerne af, eller sætter sig. Pga der skal olie i benzinen som smøre stempler/ringe, og den blir simpelthend for varm og brænder fast hvis den feks for får lidt benzin og for meget luft.( stort problem på gamle 2takt racermaskiner når man motorbremser meget)
    Men jeg har ikke den store erfaring med hvad der vil ske med en 4takt motor hvis man kun skifter udstødning, uden at indstille kaburator efter den. Min, køre, trækker bedre end før( igen syntes jeg. Ville gerne have det teste) . Den køre ikke dårligere, heller ikke i lave omdr.


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #13   18. apr 2013 Jeg skal snart ha sat ny Mivv Suono potte på min Suzuki GSR 750, hvor jeg får den rullet før og efter, og med/uden db killer. Ifølge producenten skulle den vist nok give hele 2hk! smiley Og remapping skulle være unødvendigt, hvis man kører med standard luftfilter.

  • #14   18. apr 2013 Thomas a. Gir den 2hk mere hvis man fjerner dB killer? Eller er det 2hk mere i forhold til din originale udstødning?
    2hk det var sku ik meget. Du må gerne dele din viden ud herinde, når du har fået testet den før og efter skift af udstødning.


  • #15   18. apr 2013 En anden potte alene giver sjældent mere end 2 hk, ofte mindre, men flytter tit effekt kurven i positiv retning.

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #16   18. apr 2013 Jeg huskede åbenbart forkert, fandt lige dynochart, og den giver faktisk tæt på nul og nix på topydelsen. Der er lige lidt ekstra i mellemområdet, både med og uden db-killer.

    http://www.mivv.it/risorse/7/730/972/S037L7_L9%20dynochart.pdf


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #17   18. apr 2013 Det ser bedre ud med deres GP Open:
    http://www.mivv.it/risorse/7/730/972/S037L2S_L6S%20dynochart.pdf

    Men har bare læst mig til, at de fleste mener den larmer for meget. Derfor valgte jeg Suono'en, også fordi designet passer bedre til min cykel.


  • #18   18. apr 2013 Ok. Jeg føler virkelig at min har bedre træk, det må så være i mellenområdet jeg kan mærke forskel, hvis der er forskel.

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #19   21. apr 2013 Så fik jeg ny potte på..Fåårk den lyder sund!

    Cyklen er opgivet til 106hk på motoren. Den smed 93.5 på hjulet med standard potte, 94,75 med den nye potte isat DB killer, og 96,69 vilde hypper uden DB killer

    A/F ratio ved fuld gas lå på omkring 13 med standard potte, 13,3 med Mivv potte isat DB killer, og omkring 14 uden DB killer. Så den går lidt for mager uden DB killer.
    Tror i den behøver nogen justering, hvis jeg kører med DB killer'eren i, altså med de 13,3 A/F ratio?


  • #20   21. apr 2013 Thomas A: Hvor er du dejligt naiv smiley
    Alle MC henter 2-3 hk i topomdrejningerne, men mister 5-10 hk i mellemområdet hvor man bruger kræfterne som betyder at flertallet af dem der skifter udstødning får noget de aldrig bruger men mister det de altid bruger.
    Er der ikke skønt at vide min motorcykel nu har 102 hk mens de andre tilsvarende kun har 100 hk men min er nu 1 sek langsommere fra 0-100 smiley
    Larm flytter grænser og meget larm betyder meget fart ;-))))


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #21   21. apr 2013 Kurven var tilsvarende eller pænere ved alle omdrejninger, så den har ikke mistet hk i nogen områder overhovedet. Desuden var det ikke for hk's skyld jeg fik ny potte, men udelukkende for lydens skyld. Grunden til jeg har postet hk tal herinde, var fordi der var andre som efterspurgte dem.

  • #22   21. apr 2013 Super fedt thomas. jeg aner ikke om den skal justeres ind.
    Martin s. Kan du bevise din påstand? Har du en form for dokumentation at hans udstødning mister så mange HK i mellemområdet?
    Det er jo ikke hvad producenten selv foreskriver?


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #23   21. apr 2013 Han har jo ingen dokumentation på hvad min cykel præsterer. Jeg så jo selv effekt kurverne før og efter. Og der var ikke ét sted, den nye kurve lå under den gamle. Dvs bedre træk i alle områder. Men for mig er det fuldstændigt ligegyldigt, da 3hk ikke er noget man kan mærke smiley

  • #24   21. apr 2013 Super fedt. Men tror nu godt at du kan mærke 3hk mere. Jeg har ikke fået målt min, men blev så overrasket over forskellen, at jeg måtte prøve at skifte tilbage igen til den originale. Forskellen ligger fra ca 7000omdr, der er der bare mere træk op til 13500omdr med den uoriginale.
    Ringede til den gamle ejer, for at høre ham om han kunne mærke forskel. Han sagede ja, han havde en ven med en Cbr 600 f (94), de var vandt til at køre sammen, og de ku bare konstatere at den blev lige lidt vildere i optræk med den uoriginale.


Kommentér på:
Hvor meget effekt - udstødning?

Annonce