1.336 visninger
|
Oprettet:
Ny motor i zx6r, Evt. fra en zx9r ? {{forumTopicSubject}}
Hej der ude i de kolde vinterstuer
er gået med ideen om at maskinen ska ha lidt mere bundtræk, og da turbo osv kunne være meget sjovt men aldrig betale sig, er jeg kommet ud i om man kunne finde en motor med nogle flere kubik der kunne passe i?
Nogen der ved noget om det?
Mvh
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
jan 2008
Følger: 35 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 158
mener bare de 2 cykler er så rimelig ens, netop på baggrund af de er så ens at jeg lurer lidt på om motoren passer over
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
jan 2008
Følger: 35 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 158
det er ikke til at sælge og købe inden for rimelig tids, samt det man køber skal laves som man selv vil, så man har sit eget personlige preg
Så længe bremser og affjedring bliver tilsvarende opgraderet ser jeg ingen grund til panik
Samt at med hensyn til salg var der jo ingen der sagde den nuværende motor skulle sælges, og kunne derved monteres igen inden salg
og så er der den lille ting, det vil være noget andre ikke har!
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Der er intet specielt i en 600 med en 9 motor, dem køre der 1000 af syd for grænsen.
Sæt evt 600 mærker på 9eren, hvis det er det der tiltaler dig
Læg større vægt på at det du bygger er ulovligt, og da der ikke er noget egentligt fornuftigt i det, er det lidt tosset....
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
1. Det er skam til at sælge og købe, men begge parter skal være nogenlunde realistiske i deres forventninger til prisen.
2. Bremser og affjedring er 99% ens fra ZX6-R til ZX9-R, så det er "kun" motor du behøver rode med. Jeg ville dog montere en styrdæmper samt få serviceret forgaffel og bagdæmper som noget af det første uanset hvad du ender med.
3. Du piller den nuværende motor ud, og når du så skal smide den "nye" i, går du lidt på kompromis med nogle ting, så det ender med at være for besværligt at smide den gamle i igen, så den ender med at ligge på en hylde eller i en kasse og rådne op til du skader eller sælger cyklen - og så medfølger den eller bliver solgt for småpenge om nogle år.
Den repræsenterer INGEN værdi for dig i det sekund du får 35hk ekstra fra en 9'er motor - tag det fra en der selv har prøvet det med diverse køretøjer.
4. "Noget andre ikke har" - den sætning siger mange mennesker som aldrig bliver andet end halvt færdige med deres projekter.
Ikke for at tage modet fra dig, men kaster du dig ud i et motorskift, så skal du ikke spare på noget eller skyde genvej.
Men spørg dig selv om du VIRKELIG stadig gerne vil have noget andre ikke har, hvis det er dyrere og sløvere end det andre har.
Det er ikke just den skarpeste knallert i verden, sådan en ZX6R fra 1999 - så medmindre vejen er rimeligt lige, vil du ikke få det store udbytte af de ekstra HK, og kørekortet er endnu lettere at komme af med end nogensinde før, på de steder hvor du virkelig KAN mærke den ekstra effekt - nemlig på motorveje og hovedveje hvor der er plads nok.
Når vi så kommer til det med forsikringen, så er et motorskift med over 30% mere effekt, på ingen måde lovligt - og hver gang man siger det til folk, ryster de på hovedet.
Det er ikke for at tage modet fra dig, men når man sidder og keder sig bag skærmen de mørke vinteraftener, kan ideerne nemt få frit løb - det kender jeg skam fra mig selv.
Gør dig selv den tjeneste at tænke det nøje igennem, før du beslutter dig.
Og kan du så have en god jul.
mar 2007
Følger: 65 Følgere: 55 MC-er: 12 Emner: 91 Svar: 511
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 296
Ny motor i zx6r, Evt. fra en zx9r ?