{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.908 visninger | Oprettet:

Gsxr {{forumTopicSubject}}

Er der nogen her som kan fortælle kort om hvad der skal laves om på en 750w for at få en 1100w i stellet ?
Har læst på Mobile.de at man kan bruge bandit 1200 cyl og stempler i en 1100w nogen som har prøvet det ?
Hvad med 6 trins gearkasse fra 750w i 1100w motor ?
Sidst - kan cyl og stempel bygges på 750w motor ?
Det handler om en 750w fra 92 - 95


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gsxr
  • #1   21. okt 2012 Bandit 1200 er oliekølet, og passer ikke på en 11W.. Motoren burde passe i dit stel.. Og din gearkasse passer over i en 11W motor.. Men det er ligegyldigt, de har så meget moment, at 6gear er overflødigt smiley

  • #2   21. okt 2012 Det vil være sjovere med 6 gear hvilket vil give nogle flere muligheder for at lege med gearingen på tandhjulene

  • #3   21. okt 2012 Fra pålidelig kilde ved jeg at motoren passer i rammen.

  • #4   21. okt 2012 Ingen problem (kun med synsmanden og skat ;-))

  • #5   21. okt 2012 Jeg mener at kunne huske at motoren fra 1100'eren passer lige over i 750'eren, men at du slet ingen plads har til ventiljustering osv. Så lav lige et kæmpe service på den inden du smækker den i...

  • #6   21. okt 2012 Syn og told -ja
    Derfor var det også sjovere at få cyl stempel og top fra 1100 på 750.
    Men hvad med krumtap og plejlstænger ?
    Har tidligere lavet gammel z1000 om til 1400 med lettere krumtap mm 150+ hk. på hjul og et enormt moment
    Sjovere når selve blokken er den originale.


  • #7   21. okt 2012 pyt da med syn og told og skat og alt det der stads.... Ingen vil nogensinde vide at der ligger en 1100 i

  • #8   21. okt 2012 Det er nu heller ikke lige derfor. Lige så meget for udfordringen med at lave det. Derfor er det rart at kende til evt problemer som fx du skrev med ventilerne.
    "Bedre at forebygge end helbrede."
    Alt andet lige er en 750 sjovere på vores snoede veje end en 1100


  • #10   22. okt 2012 Næh men motorerne er identiske af udseende

  • #11   22. okt 2012 De er ikke helt identiske.. Det står 749ccm på den lille, og 1100 på den store.. Og det står meget tydeligt.. Så glem ombygningen, og køb en større.. Det andet blir for dyrt, og aldrig lovligt.. Skulle det alligevel gå hen og blive lovligt, så har det bare været endnu dyre:)

  • #12   22. okt 2012 Nu behøves i ikke at fortælle hvorvidt det er lovligt eller ej, jeg spørger bare om det praktiske samt evt. problemer der er kendt i forvejen. Om det er for dyrt eller ej kommer vel an på hvad man vil. Om det er lovligt eller ej behøves jeg heller ikke rådgives om, det ved jeg godt smiley Man kan også komme til at betale selv i tilfælde af ulykke på en alm. mc

  • #13   22. okt 2012 Tror ikke du skal opfatte de råd der gives negativt.

    Essensen er vel at hvis du i stedet bare købte en 1100w... så var du i mange tilfælde langt bedre stillet.

    Ingen bøvl med skat,syn.forsikring og meget lettere at sælge når den dag kommer.

    Og sikkert også billigere, selv om man altid tror det modsatte i starten af et projekt smiley

    Gó fornøjelse smiley



  • #14   23. okt 2012 Jeg opfatter skam ikke de råd som negativt, ved godt de er godt ment og forstår også hvad i mener. Men nu er det min mening at prøve, som jeg skriver for udfordringens skyld samt for at have noget som ikke findes i store mængder hvor jeg har sat mit eget præg på.

  • #15   23. okt 2012 Så pil motoren ud, og sæt et par pedaler på.. Det er ikke set før;)

  • #16   23. okt 2012 hmmm... det er hverken særligt udfordrende eller noget som der ikke er 1000 vis af.
    Det du vil have er en ulovlig 1100cc.

    Køb en gsx1100r og sæt 750 mærker på, så har du nøjagtig samme resultat , nu er det bare fuldt lovligt smiley


  • #17   24. okt 2012 BRIAN S
    Jeg tror ikke du har set de 2 stå ved siden af hinanden. Du har nok heller ikke prøvet selv at bygge om, måske har du heller ikke lyst/evner i den retning. Respekt herfor jeg vil ikke prøve at "omvende" dig som du vil med mig. Det er fair nok at købe noget som er færdigbygget af andre, men det er ikke det jeg vil. Hermed ikke flere kommentarer til andet end det som tråden oprindeligt blev skabt til.


  • #18   24. okt 2012 Brian S svarede faktisk på dit spørgsmål.. tror bare ikke du fik læst mellem linjerne Per a.. han skriver at der er 1000 vis af dem.. hvilket han har ret i, hvis man selv lige tjekkede, bare en lille smule, i tyskland.. det kan lade sig gøre, og hvis det kniber, så kan du jo "bare" skære til det passer.. du er alligevel ligeglad med, om det er lovligt.. så fat i vinkelsliberen, og lav noget, som du tror blir en ener, men i virkeligheden er en ud af 1000.. god arbejdslyst:)

  • #19   24. okt 2012 Tak for de gode råd, nu tror jeg nok jeg blev lidt klogere på hvad og hvordan man skal gøre ihvertfald den med ventilerne og gearkassen.

Kommentér på:
Gsxr

Annonce