{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.846 visninger | Oprettet:

Nye fælge - Honda CB1000R {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge og piger.

Da min CB1000R snart er på toppen med dele i affjedring og bremser, må jeg til at se på nye fælge for at tage den skridtet videre hvad angår køreegenskaber.

Dog har jeg ikke kunne finde frem til nogle mærker af letvægtsfælge som laver til min model?
- Derfor søger jeg hjælp hos jer. Det sker tit, at der er én eller anden "nørd" (på den gode måde) herinde, som lige ved hvor man skal lede.

Om fælgene er OZ, PVM, BST eller noget helt andet, er lige meget. Om de er af alu, magnesium eller carbon er også ligemeget. Bare der bliver fundet frem til nogle. - Og måske endda flere modeller jeg kan vælge imellem. smiley

Håber på lidt hjælp.

Mvh.
Emil

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye fælge - Honda CB1000R
  • #1   5. jun 2012 PVM udfører helt sikkert fælge til din model.
    Det er så nok ikke noget de har på lager men de kan helt sikkert lave et sæt. Husk hvis du bestiller og gerne fremover vil at skiver og tandhjul passer på så skal du bestille dem OEM. Ellers udfører de dem så de passer PVM`s dele.

• #2   5. jun 2012 Stadig ikke fundet noget??

Dumt spørgsmål, men har du prøvet og skrive til fx BST eller PVM og spørge ad om det er muligt at købe et sæt på bestilling?
    Begge firmaer er tyske, og det kunne jo være de havde nogle i design eller at de kunne justere offset på Ducati fælgene så de passer til din??

• #3   5. jun 2012 @Chris. Det gør de ikke. Så skal det være et produkt som ikke føres på deres hjemmeside....

• #4   5. jun 2012 Okay. Jeg har bare ikke kunne finde frem til nogle på PVM's hjemmeside. Især ikke til min med mono-svinger.
    Men tak for rådet ang. OEM-bremse. Tandhjul sidder jo ikke direkte på baghjulet på min.

Ved du hvor man evt. kan finde frem til et billede af dem, til min model?

• #5   5. jun 2012 Hej igen, Christian.

Nej, jeg har endnu ikke kunne finde frem til nogle. Heller ikke via internationale forums. Der er et Japansk firma som var ved at lave et sæt i magnesium, men droppede idéen igen, da de mente der ikke var nok marked for det, da Honda CB1000R kører med andet offset, bolthul afstand osv end alle andre cykler med monosvinger.

• #6   5. jun 2012 Sorry jeg var nok lidt hurtig der. Fik ikke set at din var med monosvinger!.

Men jeg tror nu stadig at hvis du kontakter dem så kan de nok klare den.

• #7   5. jun 2012 Done. Ville bare gerne have set et billede først..

• #8   5. jun 2012 Ja, men synes ikke jeg kan finde frem til, at BST laver fælge til min model. - Desværre.

• #9   5. jun 2012 Nu har jeg skrevet en mail til både BST og PVM.. Så må vi se om de kan hjælpe mig. smiley Ellers har jeg fundet ud af at OZ laver en fælg som kan komme på. Dog kræver det man ændrer navet ved mono-svingeren.
    http://www.hondacb1000r.com/forums/attachment.php?attachmentid=13309&d=1338922264

• #10   5. jun 2012 Giv Ulrik fra jysk Racing et kald og snak med ham inden torsdag. Fra torsdag og frem er der travlt på jyllandsringen.
    Han forhandler OZ.

Sikrer dig lige at cyklen kan synes hvis du ændrer navet (hvis det betyder noget for dig...) det rager mig langsomt hvad syn siger til fælge osv - reglerne er så absurde for mc efterhånden. Plus mange fælge fra OZ/BST osv ofte ikke må bruges på vej pga fastnav osv.... Bare lige et heads up.

Men jeg vil mene BST er vejen frem da de laver til Ducati i forvejen, og derfor har en fælg til monosvinger. Men virker OZ, så er det bare at klø på! (OZ ryger på min næste cykel!)

• #11   5. jun 2012 Jeg har lige fået OZ på min Hayabusa,de findes også til mono svinger. deer helt kanon.Carstens mc i Varde har hjulpet mig.

• #12   5. jun 2012 Jeg ser lige hvad BST og PVM svarer. Ellers må jeg videre til OZ.

Jeg er dog ret sikker på at Ducati-fælge ikke passer på, da de køer med én centermøtrik, hvor Honda'en har 4 ala på en bil.

Jeg må lige have de gutter I nævner i baghånden.

• #13   5. jun 2012 Men hvis det bliver nødvendigt at få ændret navet for at få et sæt OZ-fælge på, må jeg bare købe et ekstra nav, så man har det originale til de originale fælge til evt. syn. smiley
    Jeg gad bare godt se hvordan et sæt fælge ala de OZ jeg linkede til, vil se ud på den MC-model.

Kommentér på:
Nye fælge - Honda CB1000R

Annonce