{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

NSR125 ( 180ccm tun ) 4 takter over 5200rpm {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg har sat en Malossi 180ccm cylinder på min Honda og skiftet idle dysen fra 52 til den 65 som fulgte med.
Der fulgte så også en hoveddyse 125 med, men da std dysen er 132, så har jeg købt en dyse 160 og 152 istedet for, da jeg af meget bitter erfaring har sat flere stempler på knallerte pga for lille dyse.
Jeg har nu 152 i den og har tilmed fjernet luftfilterindsatsen til at teste med, men den 4takter stadig en hel del når den kommer over 5200rpm.

Ventilen står rigtig og den virker som den skal.
Jeg har også prøvet at flytte elektroden på tændrøret tættere sammen, men uden held.
Den kørte fint før jeg skiftede, men dog mega sløvt, da cylinderen var revet og stemplet ligeså, så topfarten var 125kmt i 5. gear.

Det underlige er at, når først den er lun, så kan jeg skyde den max af fra et lys kryds og så kan jeg uden større besvær kommer op omkring 9000rpm, men dog med en del 4takt og runde 100kmt, hvorefter den taber fart pga 4 taktningen.
Jeg har nu fået fat i en dyse 142 som jeg vil prøve med, men vil lig høre folket herinde om jeg skal ha noget andet i tankerne, inden jeg pludselig står med en for lille dyse og en cylinder til 3400,- der er død. ( 3400 er rigtig mange penge på en cykel jeg har givet 4000 for og jeg ikke har synderligt mange penge at gøre godt med )

Tændrøret er sort, hvilket ikke kommer bag på mig, da den jo 4 takter go derfor ikke forbrænder rigtigt.

Men kan det være noget andet end dysen tænker jeg?
Den starter uden større besvær når den bliver skubbet igang. ( starterrelæ klikker uden at sende 12V til startermotor og et nyt relæ koster 900,- så det venter jeg med )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NSR125 ( 180ccm tun ) 4 takter over 5200rpm
  • #1   22. apr 2012 for meget sovs ville prøve med den std dyse og se hvad den siger


  • #2   22. apr 2012 20 ned i dyse på en gang?

  • #4   22. apr 2012 Tommy, du gik jo selv uden betænkeligheder 27 op i dysestr...

    Grunden til, at en mindre dyse end std-dysen virker bedst, kunne være, at den nu kraftigere motor gennem samme karburatorlysning suger mere på dysen og derfor ikke behøver nogen større, måske netop en mindre smiley

    Ser du droslingsspecs på Honda D vil du se, at 27/34Hk-udgaver ofte skal have større dyser end den udroslede med fx ~40Hk som tilfældet XBR500.

    Dit sikreste kort er at investere i en gasanalysator og montere en lambdasonde i udstødningens forrør. Så kan du ramme de helt rigtige dyser – og nål, nøleplacering og spjældudskæring for hoveddysen er ikke nødvendigvis det eneste, du skal ændre...


  • #5   23. apr 2012 Sidst jeg målte på starterrelæet der kunne jeg intet måle, men igår gik jeg den så igennem igen. Relæet klikkede og virker fint, men startermotoren er helt død. Heldigvis, så fik jeg 2 cykler på een gang, så jeg havde en ekstra som jeg har skiftet over på den. Nu virker EL start, men ikke når den er kold, da der er mange flere kubik og meget større kompression. Jeg prøver lige at få fat i en bil og smider starterkabler på og ser om den bare mangler ampere eller om startermotoren er for svag. Jeg har skiftet dysen til 142 og den kører meget bedre nu, men stadig hakker den omkring 5200-6500rpm. Næste skridt er i med luftfilterelementet og justere nålen eller skifte tilbage til std dysen. Det er som sagt den bitre erfaring med mange scootere og en død Yamaha TDR, som fik mig til at skifte til den største dyse jeg jeg kunne finde. Ellers starte for højt end for lavt. Den dør ikke af 4takt, men den kan hurtigt dø af for lav dyse. Takker for jeres inputs.

Kommentér på:
NSR125 ( 180ccm tun ) 4 takter over 5200rpm

Annonce