2.542 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

turbo cykkel - lovligt ??? turbo cykkel - lovligt ???

er der nogle der ved om det overhovede er lovligt at smide turbo på en mc?? skal den synes med kittet, det lyder jo spændende at smide turbo på, men hvad med forsikringen??? både til hverdag, og i forbindelse med en evt. skade?? ved nogle noget??

carsten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo cykkel - lovligt ???
  • #1   18. jan 2012 der er jo maskiner med turbo på allerede, mener at huske en XJ 750 med turbo herinde - så mon ikke....

at man vil, er en anden sag - de slår jo til på mærkelige tidspunkter og jeg ville nødig ligge i et sving når sådan en slår igennem smiley

• #2   18. jan 2012 Som hovedregl nej.
    Hvilket vil sige for menneske penge kan det ikke lade sig gøre

• #3   18. jan 2012 Jeg fik min godkendt med turbo, og det blev skrevet på reg. Attesten!
    Men jeg skulle stille med dokumentation fra den danske importør om bremser, samt have en effekt måling med!

Den var slet ikke så rådden at køre på, som mange tror! Måske fordi turboen var lidt overdimensioneret, så den ikke kom så hårdt på en gang...

• #4   18. jan 2012 hvis du montere turbo, mister cyklen sin identitet og skal afgiftes igen, og det er ikke småpenge det drejer sig om så.

• #5   18. jan 2012 Kommer nok an på hvordan du vælger og gøre det. Ved at man f.eks. kan købe et turbokit til R1 med tuv godkendelse. Så kan man jo høre ad om de vil syne den med det, og om en sådan er ok. Ellers må du have fat i en af de gamle originale turbocykler.

• #6   18. jan 2012 Der er indtil flere her på galleriet der har fået synet en "hjemmebygget" turbo-cykel...
    Prøv at skrive TURBO i søgefeltet, så kommer de fleste frem...

Personligt har jeg synet først og så bygget bagefter. Om det er "moralsk forsvarligt" ka' vi diskutere i evigheder og det er helt sikkert dig der kommer til at betale hvis du skader andres helbred eller ejendom....
    Jeg kører ikke hurtigere eller mere "åndsvagt" efter jeg har bygget turbo på - snarere tværdigmod, men jeg har noget ingen andre har - og det er det der er det fede smiley

• #7   19. jan 2012 En mc mister sgu ikke din identitet fordi man kommer turbo på, men det skal godkendes, og det er DET som koster, da man skal overholde forurening, støj mm.. alt i alt kan det ikke svare sig at godkende..

men jeg ville gøre som Carsten..

• #8   19. jan 2012 Det gør det Mirza, at montere turbo er en konstruktiv ændring, og gør at skat opkræver ny afgift af cyklen.

• #9   19. jan 2012 Det må Torben kunne svare på da han nok er en af de få i dk der har været igennem hele trædemøllen med godkendelse osv. ?

• #10   22. jan 2012 Det skifter ikke identitet!
    Der står i øvrigt hos skat, at der ikke er afgift på en turbo!
    Du har ret i der er konstruktive ændringer, og de skal selvfølgelig dokumenteres til syn, ellers kan den ikke synes!
    Der hvor man kan snakke om identitets skift er hvis vi tager det klassiske eksempel op med en gammel Golf 2 1,8 GTI med 8 ventiler og 112HK
    Hvis du smider et 16ventilet topstykke på den, skifter bilen identitet, og der skal betales afgift! Der findes nemlig samme bil, men i en anden version...

• #11   24. jan 2012 Problemet er nok forsikringen de kan godt være onde hvis man laver noget med turbo.
    Men finder du en af de orignale turboer kan de forsikres som klassiker
    til 1200 om året med kasko.Og så er det lovligt , så kan man jo skrue dem lidt op i tryk og stadigvæk være lovlig.
    Både Yamaha Honda Suzuki og Kawasaki har alle lavet turbo maskiner.
    Suzuki har enda lavet en Wankel mc.Der står en over på Egeskov slot.

• #12   25. jan 2012 Jeg har selv sådan en Yamaha Xj 650 Turbo i orignal.

• #13   25. jan 2012 hehe min gamle r1 turbo kom fra sverige der står den var begrænst igennem forgassere.... haha sikke en sætning... og ja til 110 kw. Men der var turbo halløj jo på... Jeg kan helt ærligt ikke se det uforsvarlige i det. Så længe man har dæk, bremser, og affjedring der kan følge med. Og den der med at en turbocykel er hysterisk og ikke til at køre på kan jeg næsten ikke følge, - men også kun næsten. Hvis det er justeret korrekt så er det også til at køre med, uden at der gemmer sig en ondskabsfuld trold i den. Men ja det er hul i hovedet til landevejen, - det eneste sted man kommer i nærheden af og kunne udnytte moment og effekt er på dragstriben.

• #14   26. jan 2012 Min forsikring ændrede sig ikke!
    Og jeg havde meddelt dem om ombygningen, men den var prissat ud fra ccm, så derfor ingen ændring....

Kommentér på:
turbo cykkel - lovligt ???

Annonce