927 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Forklaring af tuning .. hjælp :) Forklaring af tuning .. hjælp :)

Hej MG

Ville høre om der var nogen der gad forklare mig nogen simple ting om tuning til mc smiley

Jeg har lagt mærke til der er mange der har noget der hedder powercomander på deres mc, hvad er det i korte træk ? gør det meget ved preformance ? og kan det stadig synes osv med det ?
og vedrørende udstødninger er det ulovligt at få sat en tun udstødning på sin mc , gør det kun noget med lyd? Har også lagt mærke til der er en del som har KN filtre på deres mcer, er det bare pga af lyd eller gør det også noget ? og hvad gør fjernelse af katalysator ?

Håber ikke det er for meget at spørge om smiley

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forklaring af tuning .. hjælp :)
  • #1   11. apr 2011 Powercommander er en lille computer der styrer benzinindsprøjtningen mere præcist. Kan sagtens synes med den på.

Tun udstødning (lugter af fisk heehee) larmer som regel for meget og kan ikke synes medmindre de dæmpes igen før syn med en db killer.

K&N filtre giver motoren mere luft og potentielt flere kræfter.

Powercommanderen kan fx gøre at din motor får det optimale ud af nye potter og K&N filtre.

• #2   11. apr 2011 Mange tak Per, men hvad gør alle her inde så på MG når de skal synes med deres tun udst ? bruger de alle bare det der db killer (som jeg heller ik ved hvad er :D)

tak

• #3   11. apr 2011 De skifter udstødningen til standard..

Db killer dræber decibel, altså lyden po navnet også antyder

• #4   11. apr 2011 Om den kan synes med en anden udstødning, handler om hvilke godkendelser udstødningen har, i forhold til den cykel der sidder på. Jo nyere cyklen er, jo sværere er det generelt set at få den synet med en anden potte. DB-killeren tager noget af lyden.

Generelt afhænger det meget af din synsmand.

Og så handler MC "tuning" langt oftest om optimering af de kræfter man har, og ikke om at få flere HK. Modsat scootere kan man jo bare købe en anden MC, hvis det er det man vil. PowerCommander giver en mere harmonisk motorgang, hvor effekt-kurven bliver bedre. Det giver oftest ikke ret mange flere heste, hvis ellers cyklen var indstillet nogenlunde inden.

• #5   11. apr 2011 Jeg har nu synet flere mcs med "tun" udstødninger og aldrig fået en påtale. Men ok mange af de choppers som kører rundt med 2 vandrør og ingen form for dæmpning larmer som ind i bare helvede:)

• #6   16. apr 2011 hvad med åbentfilter eller filterboks som på min efi model ??

har skiftet potten - gearing m. kæde.

- mangler filter men hvad er bedst

• #7   16. apr 2011 @ Nik.
    Tro mig... De choppere der kører med vandrør har haft synspotter på.

• #8   16. apr 2011 Er der tun i tun udstødning

• #9   16. apr 2011 Er der babyer i babymos?

Kommentér på:
Forklaring af tuning .. hjælp :)

Annonce