Forklaring af tuning .. hjælp :) Forklaring af tuning .. hjælp :)
Hej MG
Ville høre om der var nogen der gad forklare mig nogen simple ting om tuning til mc
Jeg har lagt mærke til der er mange der har noget der hedder powercomander på deres mc, hvad er det i korte træk ? gør det meget ved preformance ? og kan det stadig synes osv med det ?
og vedrørende udstødninger er det ulovligt at få sat en tun udstødning på sin mc , gør det kun noget med lyd? Har også lagt mærke til der er en del som har KN filtre på deres mcer, er det bare pga af lyd eller gør det også noget ? og hvad gør fjernelse af katalysator ?
Håber ikke det er for meget at spørge om
på forhånd tak
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.023
Tun udstødning (lugter af fisk heehee) larmer som regel for meget og kan ikke synes medmindre de dæmpes igen før syn med en db killer.
K&N filtre giver motoren mere luft og potentielt flere kræfter.
Powercommanderen kan fx gøre at din motor får det optimale ud af nye potter og K&N filtre.
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 71 Svar: 209
tak
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Db killer dræber decibel, altså lyden po navnet også antyder
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
Generelt afhænger det meget af din synsmand.
Og så handler MC "tuning" langt oftest om optimering af de kræfter man har, og ikke om at få flere HK. Modsat scootere kan man jo bare købe en anden MC, hvis det er det man vil. PowerCommander giver en mere harmonisk motorgang, hvor effekt-kurven bliver bedre. Det giver oftest ikke ret mange flere heste, hvis ellers cyklen var indstillet nogenlunde inden.
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 319
har skiftet potten - gearing m. kæde.
- mangler filter men hvad er bedst
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.425
Tro mig... De choppere der kører med vandrør har haft synspotter på.
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 572
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.425
Forklaring af tuning .. hjælp :)