{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nogle der kender dette turbo kit ?
  • #1   5. jan 2011 Jeg er måske lidt forbeholden ved .ru adresser.. Og så ville jeg nok vælge et kit, hvor man sænker kompressionen.

  • #2   5. jan 2011 Jeg er vild med sættets beskrivelse.

    Easy 10-15 Hour Installation


  • #3   5. jan 2011 hvor er rør og slanger fra turbo til ic'en?

  • #4   5. jan 2011 Nu har jeg hart de tvivlsome ære af at hjælpe Turbo tossen nr 1. Per Emborg da han kørte X11. Jeg vil bestem IKKE sige den motor er særlig modtaglig over for trykladning uden at sænke kompressionen.

    Per´s nåde vi aldrig rigtig over 230 BHP, den holdt så til gengæld heller ikke ret længe af gangen.


  • #5   5. jan 2011 Ja sportsmaskiner med højkompressionsforhold skal have sænket kompressionsforholdet, enten v. hjælp af en ekstra eller tykkere toppakning, - evt. turbostempler fra je. Ellers kan man lige så godt lade være, og det der med at det er driftsikkert uden... tja... den vil jeg sætte et meget stort spørgsmålstegn ved... Vi ved jo godt at kan ladetrykket justeres op, så bliver det det også gerne, og pludselig går det galt.
    En anden ting er så og finde en motor der er velegnet til det. Det kan man nok regne ud, hvis man ser hvilke cykler der er flest der producerer til...
    Det der er et no go fra mit synspunkt. Eller også skal man købe det også selv tilføje det sidste, men så er turboen måske også for lille.
    Ved at mc-xpress laver på bestilling.


  • #6   5. jan 2011 Måske lidt OT, men er det ikke bedre med tykkere bundpakning, hvis det er?

  • #7   5. jan 2011 Marc (Kokkedal) J

    Var der ikke et eller andet med du er maskinarbejder ??
    For det kræver sku en stor sav, hvis der skal en bundpakning i den motor *LOL*


  • #8   5. jan 2011 Nope, jeg er værktøjsmager:oD

    Jeg mener mellem blok og cylindre, i stedet for mellem cylinder og top. Så ændrer man ikke brændkammerets konstruktion..

    Bortset fra det, kan man alt med en fræser:oD


  • #9   5. jan 2011 *GGG* Bloken og cylinder er lavet i et stykke..

    Ellers var din ide ikke så ringe...

    Det der skal til er der skal fræses et lille spor i hver cylinder og har ligger man så en "Pianotråd" ellers holder de tykke toppakninger ikke.


  • #10   5. jan 2011 Ah, det anede jeg ikke:oD Spøjs konstruktion..

    Så tror jeg bare, at det er bedre med den der toppakningsting:oD


  • #11   5. jan 2011 Hvad nu hvis man søgte et kit til en gammel GS 750 - 1000 hvad ville det koste,- og ville alle andre mene det var "død født" fra starten..??
    Henrik.


  • #12   5. jan 2011 Racing4fun.es . - Kører en blackbird ikke med løseforringer? Det mener jeg ret bestemt den gør. En anden ting pianotråd er bare roden til alt ondt smiley hvis den så ikke smider toppakningen ryger der bare noget andet. Og det bliver helt sikkert kun dyrere smiley Plus man skal fræse spor i både cylinder og topstykke samt have lavet en kobberpakning i stedet.

  • #13   5. jan 2011 Det med turbo er ikke altid så lige til... Der er meget arbejde der skal gøre, før du har en køreklar cykel. Men der er da én herfra siden der har bygget en selv, ja faktisk flere... og deri indgår som regel at folk finder ud af at det kræver lidt mere end som så!
    En turbo er god til at hjælpe med til at løfte effekten og momentet højere op!
    Varmen og tændingsbanken er din fjende nr. 1.

    Jeg ved intet om en gs750 eller en gs1000 er egnet.

    Men i princippet kan man jo bare tage ud til den lokale bilskrot og skrue en brugt turbo af... også ellers hjem og smede resten... intercooleren kan købes, og en større benzinpumpe er også nødvendigt.


  • #14   5. jan 2011 M T

    Du har så ret som du kan få... Men prøv at forklar det til Turbotossene.

    pianotråd har på de motore jeg har haft noget at sige med. været løsningen der har givet power. At så lortet ikke kan holde er jo en anden sag...

    Rekorten på mit rullefelt er 37 sek.. (CBR600F3) STORT BANG !!!

    CBR1100 er med løseforringer, men jeg har aldrig selv udført arbejde på turbomotor. Jeg har altid holdt mig til justering af benzin/luft. For det er ALTID kun et spørgsmål om tid før de siger BANG !!!!


  • #15   5. jan 2011 Racing4fun.es . - Haha jeg kan høre du har leget en del med Per smiley alle de brag der må sgu have givet lidt brune spor i bukserne med tiden. Vi byggede engang en FZR600 med tryk på. Det kom aldrig til at virke særlig godt. Dels fordi erfaringen manglede og dels fordi den aldrig fik den rigtige mængde benzin. Men den brændte stempler i stedet for at springe i luften. Og den kørte såmænd med standard motor og 0,8 bars tryk. Jeg tror hvis man havde fået den dysset rigtigt ind havde den faktisk kunne holde til det. Men igen det er heller ikke en monster racer og der var faktisk rigelig med plads til at smide turboen på og lave et kort rør op til den hjemmelavede indsugningsklokken foran karburatorerne.

  • #16   5. jan 2011 min har endnu ikke sagt bang... smiley Jeg er nok for god ved den...

  • #17   5. jan 2011 M T

    Jeg tror ca 80% af de trykladet cykler i dk. Har på et eller andet tidspunkt være forbi mit værksted.

    Det værste jeg har prøvet er en busa, men 450 Hk der sage bang med 1.7 bar og 10500 Rpm..
    Det var sku ikke en god oplevelse, for da olie kom ud på turboén var hele rummet så fuld af røg vi INTET kunne se.

    Guskelov er mit rullefelt i stand til at bremse ned fra 300Km til 0 på ca 2 sek.


  • #18   6. jan 2011 hmmm det virker ikke lige som om man kan nøjes med 10-15timers arbejde .....

  • #19   6. jan 2011 det er vist ønsketænkning... at regne med 10-15 timer...

  • #20   6. jan 2011 Jeg bliver nødt til at bygge en turbocykel en dag:oD

    Hygger mig på jobbet, jeg er pt. ved at skaffe lidt godt grej. Til sommer skulle der være mulighed for at lave noget rigtigt sjovt legetøj:oD


  • #21   8. jan 2011 10-15 timer hhahahahahahahaha!:-)

  • #22   8. jan 2011 Flemming: Du skal måske bruge mere tid til at smide turbo på? :oD

  • #23   8. jan 2011 turbo-bike.com
    et godt sted at starte


  • #24   8. jan 2011 det tager kun 5 minutter hvis man gør det i fakta smiley

Kommentér på:
nogle der kender dette turbo kit ?

Annonce