1.456 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
50 Svar
Fjerne vægt fra cyklen - Erfaringer Fjerne vægt fra cyklen - Erfaringer
Hvordan fjerner man billigst vægt af cyklen?
Jeg er selv 1.82 / 67kg så der skal ikke mere vægt af mig
Man kan selvfølgelig købe PVM fælge, men det har jeg ikke råd til lige nu.
Men kom med alle erfaringer, billige og dyre.
Jeg har læst en herinde der fjernede 2kg ved at "optimere" ledningsnettet.
Men rems løs.
• Alu fælge
• Ledningsnet (nogen der ved hvad man gør?)
• Carbon dele
• Let vægt bremse skiver (Kan man få et komplet system der er endnu lettere?)
Kom med nogle bud, lad os få en diskussion der rent faktisk er mc relateret
0 synes godt om
okt 2004
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 346
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
jul 2004
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 240
Roterende vægt er jo godt at komme af med.
Selvfølgelig et komplet udst system af titanium er noget der rykker når kværnen skal tabe sig.
Ellers må du bore en masse huller ligesom i gamle dage:-)
okt 2004
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 346
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
Batteriet... hvad gør man der? Køber et mindre? Ulemper?
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
men hvorfor spare alt det vægt. Hvis cyklen ikke dr hurtig nok så skift den ud."
Fordi jeg ikke har råd til en CBR1000RR fra 08 - 09!
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.277
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
Jeg får kædekit snart så den del er på plads
Men alle siger at en 600cc RR er lettere at få ned i sving end en 900cc / 1000cc og det må da være pga vægten.
Så min logik siger mig at hvis jeg fjerner vægt får jeg en mere "medgørlig" cykel når det kommer til svingture... men jeg tager måske fejl?
apr 2004
Følger: 42 Følgere: 42 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 850
apr 2004
Følger: 42 Følgere: 42 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 850
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.277
Derfor som jeg sagde før, det kan slet ikke betale sig til gadebrug.
Men tag et kig på et komplet udskift af kåbe dele + tank til kulfiber og fælge af kulfiber/titanium og spørg dig selv om det kan betale sig...
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 623
maskines gænser. Så i den forbindelse syntes jeg ikke det er afgørende om der står 600RR, 900RR, eller 1000RR på tanken.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 623
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.277
dec 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 542
Det fås til under 10K
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
apr 2004
Følger: 40 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 58 Svar: 421
Men om du kan mærke det????????
evt en anden og mindre bagende.
Din cykel er stadig længere bredere end en 600ccm og tyngde punktet er sikkert også højere.
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
passagerforhviler.
spejle.
bagsæde.
alt det plastik din nummerplade sidder i.
lig det op på en vægt og se hvor meget du har sparet..
men tror ikke du vil kunne mærke det.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
Desværre tror jeg at min damper skrue er gået i stykke på højre for ben. Vi fik løsnet den en del, da den ellers sad HELT fast men nu skal jeg tjekke om den rent faktisk dur
Anyway, det er skam ikke fordi cyklen ikke kører godt osv men man vil altid gerne optimere
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
2. tag vinkelsliber
3. angrib.
4. monter cykelsæde.
5. tape nummerpladen fast på rygskjoldet.
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
Den største årsag til at en 600 føles lettere i sving end en 1000 er inertien i de roterende motordele og den manglende effekt....
Så hvis du bygger en 600 motor på din blade vil du nok opleve den kommer meget tæt på en 600cc maskine med hensyn til vægt og køreegenskaber.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
Keyser Nielze _: Så det er faktisk motoren der giver størstedelen af cyklens egenskaber?
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 66
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 66
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 66
http://www.r1-forum.com/forums/showthread.php?t=268406
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 636
Du skal altså gøre noget ved bremseskiver, fælge og dæk i første omgang, samt få sat affjedringen korrekt op som der også er snakket om tidligere.
Sidste gang jeg skiftede dæk var det fra Metzeler Sportec M1 til Michelin Pilot Power og da vi havde dækkene af fælgen blev jeg bedt om lige at tage et dæk i hver hånd...: Hold da kæft en forskel!!! Der er ingen tvivl om Michelin PP er meget lettere end Metzelerne. Og da dækkene sidder længst ude i radius fra den roterende aksel er det den vægt der er mest kritisk. Enertimomentet er enormt på så tunge dæk.
Forskellen mærkes også på cyklen. Så det er bare at købe ordentlige dæk som start!
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 51 MC-er: 1 Emner: 87 Svar: 505
sep 2004
Følger: 24 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 610
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
Jacob S: Jeg skal faktisk snart have nye dæk, så du siger at jeg skal prøve et sæt Michelin Pilot Power?
dan G: Min cykel har ikke central fod ^^
Basse(Fr-sund) L: Syntes jeg skider konstant...måske skulle jeg holde gasserne inde så jeg blev lettere
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 636
Det kommer jo også an på hvad du generelt bruger maskinen til... Måske pilot road også var et alternativ hvis du kører langt om året?!
Til mit forbrug, og kombinationen med vejgreb og vægt, så er jeg selv rigtig glad for PP. Det bliver også det dæk jeg vælger næste gang, men måske deres 2kompound.
Jeg kunne bare konstatere da jeg skiftede dæk sidst, at der er så stor forskel på vægten at man kan mærke det markant bare ved at holde dem i armen.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
Har kigget på dem og tror også det blive sådan et sæt!
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Monter uorginal kåbe og evt sæde! Tynd glasfiber vejer mindre end tyk trykstøbt plast!
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
Regner med at smide røven fra en 05'er på så ja, hvorfor ikke tage en uoriginal... billigere og lettere
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 19 Svar: 594
K
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
En 1000 med samme vægt som 600 vil alt andet lige være "tungere" pga. større roterende masse, så hold igen med alle de omdrejninger..
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
Det er et godt hint at lægge mærke til om du kan mærke forskel på tom/fuld tank. Personligt synes jeg det er ret markant.
Fjerne vægt fra cyklen - Erfaringer