1.944 visninger
|
Oprettet:
tjek moment kurven på min Turbo bobber {{forumTopicSubject}}
jeg har lige fået tilsendt min moment kurve fra min dyna bobber
med et perfekt resultat
tjek det her under mine billeder
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=32532
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.024
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 1
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
: )
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
den triller ikke før den møder det første sving...........
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
aug 2006
Følger: 51 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 1.306
nov 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 397
tror du den vil tage michael L´s cykel? nu skal jeg ikke kunne sige det 100%, men hvis man kigger lidt data på dem, lilgger de meget ens, hk og moment mæssigt, hvor hans cb1000 yder det højerer oppe i rpm, men har ca 80 NM ved 5000 rpm. og som max ca 98 NM
der er godt nok mange ting som vil være imod jørn J´s fede turbo bobber.
lav gear-ratio
smalt omdrejningsregister.
turbo tøven
og formentelig meget svær og udnytte fuldt ud.
så at sige at den vil æde den på 1/4 tror jeg sgu ikke helt på. men ret mig endelig hvis jeg tager fejl
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
who givs af fuck . . den turbo cykel er fed... slut....
: )
mvh
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
Kan dårligt nok se det?
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
er det bare mig som er en klovn:-)
nov 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 397
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Og som Jeppe siger - who gives a fuck. Den er fed. og ikke noget man ser hver dag..........
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
og Fenris, du drømmer når du tror at den tager en honda cb100ra på en QM.. bare vindmodstanden er nok til at den taber, man burde nemt komme over 200km/t på en QM, jeg ville satse 500kr på harely'en slet ikk kan følge med der..
ps, eller en fin kværn du har dig jørn!
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 61
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.336
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
fenris : hvem snakkede om 1/4 mile ??? jeg snakkede om at svinge .....
tror nu også godt jeg kan følge den på en 1/4 mile, alene vægten er en kæmpe fordel til min mc .........
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 47 Svar: 319
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.137
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Men det er sgu også lige meget. Den momentkurve handler jo slet ikke om race - men om at have noget bøf i en dybt original cykel, og det er da fedt:-)
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Og grunden til den ikke har flere HK er med garanti fordi hans topper ikke er ændret - der er lavet til en vis fart og vis type kørsel og ikke top effekt. Gjorde han det fik han mere fordi jeg har set flere HD der har samme type HK med bare toppe, stempler og knaster og hævet omd.
Og nej det ville ikke koste 50 kilo at hive flere HK & NM ud af den - bare ændre dens toppe, tæning, og omd. og knaster og stempler.
Ved at ændre toppende på en mc som min kan jeg opnå 20 / 25% mere power end det jeg har nu. Og dett er ikke pis - men noget man tit ser på Twin-cam`s. I modsætning til EVO har den mindre flow og mindre udstødningsventil og er lavet til at fungere godt ved lave omd og sejtræk. Det er derfor man nemt kan hente mange HK fra en EVO ved at ændre dens filterkasse, potte, og sætte en anden knast i.
fordi dens toppe har mere flow.....
Så hvis han ændrede den toppe og knaster kunne han hente mere - en del mere......
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
De kan faltisk godt blive rigtig hurtige især i roll on....... Men der skal mange HK til for at opveje de 50 kg mere..... Det er derfor mange tuner sporsters - de kan blive rigtig hurtige og vejer en del mindre og kan tåle 2000 omd. mere standart end big twins.
De er også billige at tune i forhold til en japaner racer cykel. og der fåes flere dele til dem. Man kan enda få en sporster op i 120 inch (2 liter) og man kan få 6 trins gear kasser til dem - og man kan også få 7 gear til min type mc og den nævente bobber med turbo - dette hjælper også på ens acc evne.......
nov 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 397
har virkelig respekt for det projekt, når man skiller sig ud i mængden som den gør, og så er der bare noget ekstra fedt ved en turbocykel.
men du skriver om alt muligt man kan, det kan man jo også på en normal racer cykel, ja det koster flere gange generelt, men nu er det ikke det vi snakker om. for han skal godt nok smide mange penge /timer i den for at yde 400 HK og være "holdbar".
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
de siger mig ikke noget, men det ændrer jo ikke på at det er en rigtig fed kværn !!!
Hov ,har faktisk en kammerat som har en 09 model v-rod , som jeg er blevet lovet en tur på , men den er selvfølgelig ikke tunet.....
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
tjek moment kurven på min Turbo bobber