664 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

GPS får start-motor til at gå kold GPS får start-motor til at gå kold

Jeg var i weekenden ude for noget ret mærkeligt.

Jeg har monteret sådan en primitiv vandtæt Louis-cigaret-tænder direkte på batteriet og satte i weekenden for første gang gps'en til.

Der var fin strøm på gps, som fungerede fint.

Til gengæld opdagede jeg (fandens), at cyklen ikke kunne starte. Der skete simpelthen ikke en skid, da jeg drejede nøglen. Kunne dog se, at der var strøm på, da alle lys virkede. Og ingen sikringer var gået.

Efter lidt banden og svovlen måtte jeg løbe maskinen i gang og stævnede ud på en tur.

Da jeg kom hjem, prøvede jeg for en god ordens skyld lige at slukke motoren og tænde den igen. Og så fungerede det hele, som det skulle lige pludselig igen. Mærkeligt.

Nogen, der har ide om, hvad der kan være los? Hvordan dælen kan startmotoren strejke midlertidigt? Og altså spontant beslutte sig for at fungere igen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GPS får start-motor til at gå kold
  • #1   21. sep 2009 tror måske der har været et forbrug på batteriet som har tømt dit batteri

• #2   21. sep 2009 ja kort og godt .. der var ikke strøm nok på til at kunne starte..
    dit batteri er nok på vej ud

: /

• #3   21. sep 2009 Anden mulig løsning:

måske har du ikke skruet ledningerne ordentlig fast på batteripolerne... løs/dårlig forbindelse kan gøre at din starter ikke vil snurre..selvom der er lys i alle lamper

kontroller lige at skruerne på batteripolerne er strammet fornuftigt

• #4   21. sep 2009 Jaa som K6 Skriver

" ja kort og godt .. der var ikke strøm nok på til at kunne starte..
    dit batteri er nok på vej ud "

det er vist sådan

• #5   21. sep 2009 Ja, det kan godt være, at det er batteriet, der er ved at gå kold. Det mærkelige er dog, at gps'en kun stod med strøm i måske to-tre minutter. Og starteren sagde ikke en skid - altså ikke engang 'drrr' eller noget. Den var helt og aldeles død.

Men batteri-forklaringen matcher selvfølgelig godt med, at den kunne igen, da jeg havde kørt i en halv times tid.

• #6   21. sep 2009 eller en løs forbindelsel . . tjek kabler ... og sæt rød knap på on : )

• #7   21. sep 2009 haha rød knap var det første, jeg tjekkede. Den har jeg lavet før smiley

• #9   22. sep 2009 Tak for input, d'herrer.

Der har hverken før eller senere været de mindste problemer med starteren. Cyklen starter altid som en mis, og det gør den stadig.

Det peger i retning af, at der ikke er strømproblemer, ligesom en løs forbindelse i startknappen vel ikke kun åbenbarer sig netop den ene gang, hvor gps'en er sat til og så forsvinder det øjeblik, hvor gps'en er væk igen (?)

Det er sgu mystisk.

Tror jeg vil forsøge at montere gps igen for at se, om det sker en gang til. På en eller anden måde må det kunne lade sig gøre at indkredse årsagen...

smiley

• #10   22. sep 2009 det er da noget vi gerne vil høre mere om det der ...
    Jeg har en gps på min og den kan godt være der i flere uger uden det giver nogle problemer

Kommentér på:
GPS får start-motor til at gå kold

Annonce