GPS får start-motor til at gå kold GPS får start-motor til at gå kold
Jeg var i weekenden ude for noget ret mærkeligt.
Jeg har monteret sådan en primitiv vandtæt Louis-cigaret-tænder direkte på batteriet og satte i weekenden for første gang gps'en til.
Der var fin strøm på gps, som fungerede fint.
Til gengæld opdagede jeg (fandens), at cyklen ikke kunne starte. Der skete simpelthen ikke en skid, da jeg drejede nøglen. Kunne dog se, at der var strøm på, da alle lys virkede. Og ingen sikringer var gået.
Efter lidt banden og svovlen måtte jeg løbe maskinen i gang og stævnede ud på en tur.
Da jeg kom hjem, prøvede jeg for en god ordens skyld lige at slukke motoren og tænde den igen. Og så fungerede det hele, som det skulle lige pludselig igen. Mærkeligt.
Nogen, der har ide om, hvad der kan være los? Hvordan dælen kan startmotoren strejke midlertidigt? Og altså spontant beslutte sig for at fungere igen?
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
dit batteri er nok på vej ud
: /
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.932
måske har du ikke skruet ledningerne ordentlig fast på batteripolerne... løs/dårlig forbindelse kan gøre at din starter ikke vil snurre..selvom der er lys i alle lamper
kontroller lige at skruerne på batteripolerne er strammet fornuftigt
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
" ja kort og godt .. der var ikke strøm nok på til at kunne starte..
dit batteri er nok på vej ud "
det er vist sådan
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
Men batteri-forklaringen matcher selvfølgelig godt med, at den kunne igen, da jeg havde kørt i en halv times tid.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
jan 2008
jan 2008
Der har hverken før eller senere været de mindste problemer med starteren. Cyklen starter altid som en mis, og det gør den stadig.
Det peger i retning af, at der ikke er strømproblemer, ligesom en løs forbindelse i startknappen vel ikke kun åbenbarer sig netop den ene gang, hvor gps'en er sat til og så forsvinder det øjeblik, hvor gps'en er væk igen (?)
Det er sgu mystisk.
Tror jeg vil forsøge at montere gps igen for at se, om det sker en gang til. På en eller anden måde må det kunne lade sig gøre at indkredse årsagen...
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Jeg har en gps på min og den kan godt være der i flere uger uden det giver nogle problemer
GPS får start-motor til at gå kold