1.170 visninger
|
Oprettet:
Modi filterkasse? {{forumTopicSubject}}
Ville der være noget at hente ved at skære ud i min luftfilterkasse der er nemlig kun et lille hul op i filteret og der er lavet en cirkel om det på billederne i mit fotoalbum.. se link.. eller ville det ligefrem skade? for min opfatning er at den ville kunne få mere luft og jo mere luft/benzin jo flere hk =)
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10593
Mvh Kasper
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 131
Men på tléren giver det helt sikkert noget
jan 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 116
jun 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 18 Svar: 263
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 9 Emner: 41 Svar: 60
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 9 Emner: 41 Svar: 60
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 9 Emner: 41 Svar: 60
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Du kan smide et KN filter i, det giver mere flow med samme modtryk i kassen.
Desuden skal du huske på at der jo kun er 150ccm pr cyllinder. De trækker jo ikke luft ind samtidig, da de ikke tænder samtidig, så hullet er mere end rigelig til at fodre cyllindrene..
Så lad være med at rode med det, da chancen for at du taber ydelse eller ødelægger din kurve er meget stor. Hvis du vil kræver det en del rulninger inden du ved hvad setup der er bedst, da det e rsvært at mærke hvis man kører en tur. Der er placebo effekten oog meget mere der spiller ind. Og det kan ikke svare sig ren ydelses mæssig kontra pris hvis du skal til at bruge 500kr på hver rulning efter hvert setup...
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Mht om det er en restriktion så skal du sammeligne med en anden luftfilterkasse. Men som udgangspunkt kan det meget hurtigt gå galt når man ændrer original hullet på en r4 med cv kabunader
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=5502
Der står noget om at bore kassen op. jeg vil nok tage det med et gran salt, da der ikke er nogle kurver der underbygger at "trækker" meget bedre. Det kan være den har tabt power i bunden og derfor føles midten og toppen voldsommere! Det er set før, jeg kender flere der har oplevet det efter de har pillet ved deres mc.
R4 motorer, ram air og CV kabunader er meget fintfølende!
Så du skal find enogle test der underbygger med kurver inden du begynder at skære
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
Bare skær pisset i tusind stykker Kasper.. Så skal du se løjer....
Modtryk og Cv karburatorer??? No problem bare gå amok..
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Der er mc´er med CV kabunader og fx åbne KN filter, der har en fin kurve med 100% gas, der er også mc´er der ikke har!. Åben filter og CV kabunader er ikke en god cocktail for delgas! Det virker på nogle mc´er på andre ikke. Til gadekørsel, der skal delgassen virke, da det er den man bruger 99% af tiden.
Han kunn epeøve at maile FV motor eller Mr dyno. De har helt sikkert erfaring med kassen på en srad, dvs om der er noget at hente på den ved at skære i kassen!
Der er en del mc
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 9 Emner: 41 Svar: 60
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
Skær den restriktion ud og få den dysset ind med ny udstødning og andet luftfilter.. Så bliver du en glad mand.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
I det ene forum skriver de også det skulle give godt at udvide hullet, men igen, man læser tit i mange forums at det ene og andet er godt. Folk underbygger ikke med rulninger så man kan se hvad de enkelte ting giver!
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 9 Emner: 41 Svar: 60
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
Skær det hul større og få den rullet.. Du bliver så glad for det i længden Kasper...
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 9 Emner: 41 Svar: 60
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
ved 12000 omdrejninger suger motoren alligevel maksimalt 120 liter / sekund og det kan det originale hul sagtens klare.
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 9 Emner: 41 Svar: 60
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
portet top og jetkit, lyder til at kunne trække et større hul, det vil jeg give dig ret i.
men så længe hullet er 4 gange større end dine karburatorer (tværsnitsareal) kan jeg ikke se at der er et problem.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
en cykel fra 95` var kun underlagt euro 1 normen, hvorfor det skulle undre mig meget hvis et luftfilter var seriøst begrænset.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
men dit støj- argument holder naturligvis stadig.. (omend det nok ville være nemmere for fabrikken at lyddæmpe udstødningen mere, uden at det gik ud over effekten)
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
Problemet er at der ved denne indsnævring i luft filter kassen sker en hastigheds forøgelse af luften der passerer igennem.
Derefter en hastigheds nedsættelse umiddelbart efter.
Hvis man kan lave denne hastighedsforskel mindre så gør man det, da det man allerhelst vil have er at luften IKKE skal til at accelerer og deccelerer og dermed være "uhomogen" turbulent på dens vej til karburatorerne.
Ved at have en god portion ensartet luft "klar" til karburatorerne kan man få en ensartet og meget præcis mængde luft der paserer igennem karburatorerne som derved kan udnyttes 100% optimalt. I denne fase vil luften igen acceleres op pga. den relativt mindre diamter i hver enkelt karburator men her er det netop meningen da man derved kan få hevet noget benzin med ind i forbrændings kammeret.
Konklusion: Skær nu det hul op og få en alt for fed oplevelse.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
med mindre man har en dyno, er det virkeligt "hack & hope" at give sig i kast med.
at bore luftfilterkasser op er noget man gør på puch maxier...
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
Nu er jeg bare ikke synderligt imponeret over ingeniører generelt men det er en anden sag som vi nok skal tage seperat.
Men de er stadigvæk underlagt diverse krav. Og ja det er ikke miljø men støj krav på de gamle maskiner.
Og hvis man vil have effekt ja så er det sgu et must at have "god" luft. Vil man ikke have effekt ja så er det standard jo fint nok. Det er jo et spørgsmål man må stille sig selv.
Her virker det som om at Kasper gerne vil have noget effekt og ja så kræver det jo altså rigeligt "god"luft. Resonans er også fint og dandy i indsugning og udstødningsystemer.. Men alt er optimeret efter standard maskinen og piller man ved den så er det bare med at optimere resten også.
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
men ja hvad fanden, det er jo et forsøg værd, og hvis det går helt af H til, må man jo købe sig en ny kasse.
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
Enig... Skær pisset op og igang med geden Kasper.
dec 2003
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 341
Luftfilteret erstattes af kærestens gamle nylonstrømpe. Denne dog skal dog monteres BAG på potten, så de gråspurve og andet der måtte ryge med i motoren, ikke slår bagvedgående kvinder og gravide børn ihjel.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Derfor jer efterlyser rullefeltstests Ellers kan det hurtigt koste et par kasser og et par rulninger
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 9 Emner: 41 Svar: 60
Modi filterkasse?