1.046 visninger
|
Oprettet:
Bakkelukning {{forumTopicSubject}}
Jeg læste på MCTC, at der er bakkelukning for motorcykler d. 10 September men der står ikke andet end det.
Er der nogle der ved hvor man kan læse mere om det, tispunkt osv. ?
Er helt ny med MC i år, så det kunne være sjovt at prøve at være med til, da jeg ikke har nogle i mit netværk med motorcykel.
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 681
De første parkerer sådan lidt i siden og så lukker politiet af efter behov og så spreder det sig til hele Nørrebrogade, begge vejbaner.
Så det smarteste er at køre af Jagtvej og så dreje op af Nørrebrogade så man får den rigtige retning.
Kl. ca. 19 kører de forreste af sted (efter politiets anvisninger), og så følger resten.
Så kører man pænt og med respekt for de andre, og holder i lidt lkø for at komme ind og parkere.
Efter at have pløjet rundt på en overfyldt Bakken, kører man hjem.
Her når man typisk under 5 km før man holder i et vejside syn/whatever, da alle de MC betjente der skulle følge kortegen op til Bakken jo ikke skal kede sig resten af aftenen.
(Basert på deltagelse ca. 20 gange, men dog ikke de seneste år, så måske nogen kan fortælle hvis der er lavet noget om)
jan 2015
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
apr 2023
Følger: 1 Følgere: 35 Emner: 10 Svar: 72
jan 2015
Som Henrik indikerer så fyldes sidevejene også op.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 103
Imponeret ?
Vejsidesyn ?
Fartkontroller ?
apr 2023
Jeg vil meget hellere prøve om jeg kan finde nogle at køre nogle længere ture med løbende.
Der var en gut der fortalte mig, at Jens Winther i Roskilde arrangerer nogle tirsdagsture, så det vil jeg nok prøve af.
Jeg så hverken vejsidesyn eller fartkontroller men jeg vil ikke udelukke at der har været det.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 946
Jeg bruger selv Kurviger.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
https://www.mctc.dk/godt-at-vide/danske-mc-klubber/
apr 2023
Henrik, det er måske ikke en dårlig ide. Det vil jeg prøve at kigge efter.
Kan du evt. anbefale nogle ?
Jeg bor på amager men det behøver ikke nødvendigvis at være lige i nærheden.
apr 2023
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 946
Jeg har mest brugt computeren og så klikket startpunkt et sted (kan ikke huske om det er højre eller venstreklik) og så forlænget med waypoints derfra for så at slutte med et end point. Så er der en mulighed for at eksportere ruten på en eller flere måder, så man kan få den over på mobilen. Jeg har oftest valgt at få lavet et link, som kan kopieres ind i en mail og så åbnes på mobilen.
Hvis man under kørslen ændrer lidt på ruten eller kommer til at køre en forkert vej, vil appen genberegne ruten, så man kan fortsætte alligevel. Der er som sagt en del forskellige indstillinger og muligheder.
apr 2023
Jeg har hentet appen men jeg har ikke prøvet den endnu.
Jeg har brugt computeren indtil videre.
Bakkelukning