{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wheelie kursus?
  • #1   3. feb 2008 Hvad er Wheelie kursus???

• #2   3. feb 2008 siger vel ligesom sig selv..?

• #3   3. feb 2008 Jacob: Det er kurses hvor man lære at køre på baghjul.

Se det var sådan ligeså hurtigt at skrive istedet for et svar som en anden har gjort uden nogle fik noget ud af det...

• #5   4. feb 2008 det er da bare at øve... Start stille og roligt.

1. gear: ved 5km/t holder du bare hanen i bund indtil den begynder at løfte snuden, slip med det samme...

Så bliver du bare ved med at gå højere og højere op, men husk at det ikke er er smart at slippe gassen promte når forhjulet kysser skyerne smiley
    Har du startet blødt ud og har du tålmodighed bliver du bedre og bedre og kan til sidst holde den på baghjulet op igennem gearene.

Du kan også...

2. gear: Kør ca 70 km/t, tag koblingen og giv den nogle omdrejligninger og slip koblingen hurtigt, start med lave omdrejninger så du ik ender på røven.. hehe

Anbefaler dog at du gennemgår trin et først, med gode bløde og varme dæk smiley

PS: Jeg kender ikke din cykel, så husk at "hastigheden i 2. gear" er vejledende...

• #6   4. feb 2008 har lavet en lidt "power-wheelies" men syntes satme den er meget tung at få op..
    Og wheelie med kobling har jeg lavet 3-4 gange, men det kan jeg mærke jeg slet ikke har styr nok på endnu..

Mener sådan et kursus koster omkring 1300-1500kr.
    Det syntes jeg er en fair pris for at få lov at lege lidt med det på lånt cykel.

• #7   4. feb 2008 Helt sikkert Kent, jeg har osse selv leget lidt med det, men kunne godt bruge noget professional hjælp (det lød lidt forkert) så jeg vil osse gerne på sådan en wheelie kursus smiley Er Helt sikker på at Finn arrangerer noget igen iår hvis der er interesse for det.

• #8   4. feb 2008 Du lærer helt sikkert nogle triks på wheelie kursus (var på det sidste år) - men det man at du føler din maskine er tung over næsen, så føler du den er dobbelt så tung efter man har kørt en dag på de knoldhoppere..
    smiley

• #9   4. feb 2008 jah, men man lære vel teknikken og balancen?

• #10   4. feb 2008 Jeg tror hvis man rigtig skal have noget ud af det så skal man på kurset flere gange, men det er et godt kursus..
    smiley

• #11   4. feb 2008 Og tror man at man skal køre hurtigere end 20-25 km/t - Er dette heller ikke det rigtige kursus..

(hvis vi tænker på det finn arr. i flensborg.)

Hvis man skal ud og trække lidt hurtigere på rullen.. skal man nok til england.. der har de flere sådanne kurser.
    typisk afholdt på 1200 bandit. da denne er rimelig nem at få op.
    Har selv været i med Finn 2 gange sidste år. Og selvom jeg var på røven begge gange (av) , kan jeg helt klart anbefale dette kursus hvis man vil lære at balancere på 1 hjul .

Til forskel fra de engelske kurser, lærer man her mere "stunt" agtigt, ala. 12a´clock wheelie - altså - snuden HELT i skyerne. Og der arbejdes KUN med at holde cyklen i balance, vha fodbremsen. IKKE på gassen, som jo er det der typisk praktiseres ude på vejene.. eller ikke.. smiley

• #12   4. feb 2008 Wheelie kursus, er det ikke noget man lærer til og fra arbejde.......

• #13   4. feb 2008 Til Kent....

En af grundene til at det kan virke lidt skræmmende at lære at lave wheelies på din cykel kan være den noget foroverbøjede kørestilling som du har, og kombineret med en ret hurtig gearing kan det godt virke lidt voldsomt, prøv i første omgang at give den en klinge der er 2-4 tænder større bagpå, det vil give lidt mere træk ved lavere omdrejninger og gøre det hele lidt nemmere, du kan evt også sætte et par MX risers på og et MX styr, det kan gøres for ca 500 kr og så kommer du til at sidde lidt mere opret hvilket gør det til knap så heftig en oplevelse at øve sig, for øves det skal der smiley

Kim....

• #14   15. feb 2008 hvor bliver sådan et kursus afholdt

• #15   15. feb 2008 De sidste par gange på flyve pladsen i Flensborg...
    Om der er planer for ny lokation kan jeg ikke forestille mig..

Kommentér på:
Wheelie kursus?

Annonce