{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Le Mans 2008
  • #1   1. dec 2007 hvis det er på mc så er jeg frisk nok hvis jeg stadig har min til den tid.

• #2   1. dec 2007 Jeg var dernede på MC, i år.
    Jeg skal dog ikke afsted igen til næste år, men hvis der er konkrete spørgsmål omkring det, at tage cyklen derned, så kan jeg måske hjælpe. smiley

• #3   1. dec 2007 Jeg ved ikke om jeg selv skal afsted, men hvis jeg skal bliver det på MC.
    Jeg har oprettet tråden for at lodde stemningen.

Buggi : Tak for tilbudet. Det kan sagtens blive aktuelt.

• #4   1. dec 2007 jeg skal nu heller ikke afsted på "kør selv" tur hvis det ikke er på mc. jeg tror næppe min gamle udbankede opel kan klare turen derned. hehe. men hvis jeg stadig har min fj 1200 til den tid så skal jeg sgu derned på den:-)

• #5   1. dec 2007 Det kunne godt have interesse for mig. En større gruppe kunne vel blive sjov, istedet for kun at køre et par stykker.

• #6   1. dec 2007 Jeg har længe haft lyst til at tage turen derned på bike og regner stærkt med det skal blive til en tur i '08. Det bliver dog ikke på SV'eren. 1200 km uden kæbe gider jeg ikke...

Men gode råd er kærkomne...?

Hvilken rute er fed?
    Er der specielle hensyn man skal tage omkring banen - i lejren?
    Er det sjovest at køre derned i et stræk eller med en overnatning på vejen?

• #7   1. dec 2007 Hvis ellers det kommer til at passe med nogle fridage, så kunne jeg også godt have lyst til turen, så jeg kigger med.

• #8   1. dec 2007 det er ikke umuligt....jeg ville nok være frisk

• #9   1. dec 2007 Det har jeg da prøvet .......................;-)

• #10   1. dec 2007 Skal der ned igen, ved bare ikke endnu hvordan. Så Kigger lige med.

• #11   2. dec 2007 Jamen hvorfor ikke lad os sadle og komme afsted, eller skal vi vente til det bliver varmere

• #12   2. dec 2007 Lars S:
    Mon ikke du hellere skulle gøre klar til at tage på arbejde.
    Og du er forøvrigt hjemme til Le Mans i år ;o)

• #13   2. dec 2007 Øh, den var vist intern :-))

Jeg er sq iøvrigt ikke helt sikker på at F'eren kan køre så langt!

Til Lars; det er snart ved at være længe siden, hva..
    Det virker lidt som om i ikke kan lide os mere, jeg kan dårlig nok huske vejen der ud:-)

• #14   2. dec 2007 Carsten H>

<i>Hvilken rute er fed?</i>
    Afhænger helt af ens temperament, er man til motorvej og vil bare hurtigst muligt fra A - B, eller vil man hellere lulle derudaf på landeveje...
    Personligt valgte vi cirka halvt af hvert.
    En GPS er uundværlig her.

<i>Er der specielle hensyn man skal tage omkring banen - i lejren?</i>
    Tjae, kør pænt, og hold dig fra "brænder" områderne, medmindre du gerne vil lave brænder, eller blive våd smiley
    Husk styrthjelm - Altid. Gendarmerne er ikke så pjattet med at man undlader den.
    Til gengæld er de yderst fleksible med at man kører op i mellem rækkerne af biler, over spærrelinjer osv. (så længe man er på MC)

<i>Er det sjovest at køre derned i et stræk eller med en overnatning på vejen?</i>
    Personligt valgte vi en overnatning halvvejs, begge veje, og det var vi glade for.. Man skal huske på at hvis man vil køre hjem når løbet slutter, så har man formentligt ikke sovet ret meget natten før, og der ud over, så er man først ude fra bane området tidligst kl. 17. Dvs man kommer til at køre HELE natten, før man er i DK.. Personligt ikke noget jeg skal nyde noget af, uden at være rigtig godt veludhvilet. Og da slet ikke på den tyske autobahn. :-S

Jeg var som sagt afsted sidste år. Vi var tre gutter der kørte sammen på MC. Det var en kanon oplevelse. smiley
    Ville jeg gøre det samme igen?.. Svaret er NEJ!
    Hvorfor, tænker man måske.
    Jo, det kostede os hver især over 3K KUN i transport udgifter(benzin/vejafgift/færge), og dertil kommer overnatning, mad, slid på dæk og MC generelt.
    Når man kommer frem er man <b>meget</b> træt, og bruger derfor meget tid på at komme til hægterne igen, og når man så er på toppen, ja så skal man hjem igen smiley

Den primære årsag til at vi valgte motorcyklerne derned, var (ud over oplevelsen på MC) at vi på den måde ville have meget nemt ved at komme rundt dernede, da det er et traffikalt mareridt i bil.
    Vi var så meget uheldige med vejret, hvilket gjorde at vi ikke fik bevæget os så meget rundt på området som ellers påtænkt.
    Det være sig hvad det er, men ikke mindre surt af den grund.

Vi mødtes dernede, med 5 andre der var fløjet derned. Bare lige for at ridse deres udgifter til transport op, til sammenligning:
    Flybillet pr. næse 1500,- kr. Retur. (Kbh. - Paris) Leje af bil i en uge (Citroën C5) 2500,- Kr. Dvs de brugte <b>hver</b> over 1000,- Kr. <b>mindre</b> til transport, end vi gjorde. Og der ud over kunne de have langt mere bagage med, og være langt bedre udhvilet til selve "Le Mans oplevelsen".

Ville jeg tage på ferie sydpå, på MC igen.. JA helt sikkert. Men det ville ikke blive hvor jeg kun havde en forlænget weekend, og det ville også blive med henblik på at skulle køre rundt i et område/land, for at få en masse fede oplevelser. Det er ikke sagen at tage afsted på MC, hvis MC´en primært har til formål at transportere dig fra A-B.. Så findes der bedre løsninger, synes jeg...

Når alt det her så er sagt, så er Le Mans en fantastisk oplevelse, og alle skulle unde sig den oplevelse mindst én gang i livet.. Der findes ikke noget der kan sammenlignes med det.. smiley

Kommentér på:
Le Mans 2008

Annonce