Tilmeldt:
7. dec 2005 Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
Galleriet`s banedag 2007 {{forumTopicSubject}}
Hej alle .
Jeg er så småt i gang med forberedelserne til endnu en banedag eller to er det nærmere .
Banen er som sidste år sturup i sverige .en lille halv times kørsel fra broen .
Jeg vil så lige starte med at spørge jer der var med i 2006 om der er noget i syntes skulle være bedre eller anderledes .det er altid rart at få lidt feedback så man kan prøve at tilfredsstille så mange som muligt.
Dernæst vil jeg høre dem der har interesse i at komme med om det er en god ide at satse på evt et weekend arrangement hvis dette er muligt.altså 2 sammenhængene dage
Eller om vi bare skal holde os til en dag af gangen J .
Lad høre fra jer .
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 595
dec 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 612
okt 2005
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 315
René
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Sq lækkert med nogle initiativer
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 33 MC-er: 5 Emner: 40 Svar: 494
helt sikkert 2 dage....
mic
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
prisen for 1 dag af 7 timer på sturup med 60 deltagere er 800 kr pr mand .
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 33 MC-er: 5 Emner: 40 Svar: 494
Det gør Dinven.dk
mener jeg siden hedder....
mic
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 45 MC-er: 6 Emner: 69 Svar: 387
Jeg synes, 2 dage vil være at foretrække. Specielt hvis man som jeg kommer helt ovre fra det mørke Jylland! :o)
Af forbedringer vil jeg nævne, at der uden tvivl bør være flere "officials", som er med til at lave maskintjeck m.v. I gjorde et kanon stykke arbejde sidste år, men flere frivillige vil også være med til at lette jeres arbejdsbyrde betydeligt, og ventetiden ville blive mindre.
Desuden synes jeg, I bliver nødt til at være mere konsekvense mht. beklædningskrav. Selvom det var tydeligt angivet - og flere gange nævnt på sælve dagen - at man skulle have rygskjold på, blev det ikke kontrolleret. Det er naturligvis folks egen risiko, men er man ikke konsekvent, rykkes grænserne hele tiden.
Fed bane, fedt vejr - sign me up for next year!!!
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 33 MC-er: 5 Emner: 40 Svar: 494
en næsten ny bane.....
mic
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 45 MC-er: 6 Emner: 69 Svar: 387
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.112
Men har et spørgsmål .. når nu man er på banen og har betalt, kører man så til man ikke gider mere, eller betaler man for omgange.. eller hvordan foregår det egentligt?
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 33 MC-er: 5 Emner: 40 Svar: 494
man kører i grupper ca et kvarter af gangen til tiden er slut....
mic
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 33 MC-er: 5 Emner: 40 Svar: 494
så man kører 15 min og venter 30 min...
men de 30 min har man også brug for.. ; )
mic
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.112
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 880
og hvis der laves et 2 dages arrangement er jeg klart med på begge dage !
maj 2006
Følger: 62 Følgere: 59 MC-er: 2 Svar: 146
Bare sig hvor man melder sig til ;-))
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
jeg er som sagt så småt igang men vil først efter nytår være i stand til at oprette en tilmelingsliste .
okt 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 52 Svar: 999
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
Ville rigtig gerne med - især når jeg får ny racer! Så må vi se, om økonomien kan klare det til den tid..
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
du må også gerne tage din potte helt af hvis du vil .
og selv om du aldrig har kørt på bane før så er der stadig plads til dig . den grønne klasse vil så nok være smart at vælge med mindre du selv mener at du kan svinge . det kan vi nu nok se på dine dæk når du ankommer til stedet :-)) .
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
kan man leje mc'er til at race på ?
hvordan klarer i andre jer lige med forsikringen hvis i står på røven på en bane med jeres gademaskine ?
-Jesper
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 33 MC-er: 5 Emner: 40 Svar: 494
i grøn klasse er der instruktør, der holder tempoet "nede"
så hvis du siger til din forsikring at du skal køre i grøn klasse med instruktør, så dækker de fleste selskaber....
mic
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.112
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.490
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 33 MC-er: 5 Emner: 40 Svar: 494
ja, man bestemmer næsten selv
man tager lige fat i en instruktør, så kører han nogle omgange med dig, så bestemmer han om du har fart nok til at rykke op.....
mic
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
Skal dog lige ha' den clearet med forsikringen.
-Jesper
apr 2005
Følger: 171 Følgere: 168 MC-er: 5 Emner: 24 Svar: 744
mvh bo
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 1.118
Feedback: Jeg mener at der skal gøres en hel del mere ud af instruktionen på grøn klasse (Måske ala Mestersvinger.dk) Så man virkeligt lære noget af de folk der ved noget om det og lærer det rigtigt fra starten...
Ikke mindst for at undgå en del af de uheld der skete sidste år.
Søren
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 49 Svar: 711
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 49 Svar: 711
feb 2004
Følger: 27 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 191
jul 2005
Følger: 39 Følgere: 39 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 188
Er fuldstændig ligeglad med hvor mange dage, skal helt sikkert med..
Mvh. Slot
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
mht dit feedback . det bliver taget til efterretning men jeg er ikke sikker på det er så nemt at efterkomme . med 60 deltagere hvoraf de 3 er instruktørere bliver det svært at koncentrere sig om en enkeltperson i ret lang tid .alle vil jo gerne ha` en omgang med dem .en ide` kunne måske være at finde et par instruktørere mere men det vil bare gøre at vi så ER nødt til at lave to grønne klasser da vi max må være 20 på banen af gangen .
den er lidt svær men jeg skal se om jeg kan finde en løsning .
banedagen må heller ikke betragtes som et kørekursus, det er det IKKE .det er en dag hvor man har MULIGHED for at få feedback på sin kørsel og mulighed for at stille spørgsmål og så ellers give den det gas man selv mener man er gearet til .
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
INGEN er tvunget til at køre hurtigere end de selv magter og hvis man ikke gør det så styrter man heller ikke medmindre der sker en teknisk fejl eller en anden gør noget så man køre af .
jeg har kørt der i et år nu faktisk hver søndag og er kun styrtet en gang og det var min egen fejl da jeg "skønnede" at mit fordæk nok godt kunne klare EN dag mere . det var en fejl som jeg måtte bøde for .
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 1.118
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
og som carsten skriver nu så var det måske en ide at lave en liste hvor man påføre sit nr så instruktøren kan kontakte pågældende og høre hvad "ønsket" er .
men omgange med instruktør på banen vil være svært at få MEGET af da vi jo er en del deltagere .
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 1.118
For mit eget vedkommende var det i hvert fald 100% min egen dumhed og overmod der var skyld i mit lille styrt.
Men ellers mener jeg I lavede et rigtigt godt arrangement sidste år og jeg er klar på at tage af sted igen.
Søren
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 1.118
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
jeg er glad for at vi får skrevet lidt frem og tilbage om dagen og de styrt da vi jo selvfølgelig heller ikke ønsker at se folk der ligger ned .
jeg påpeger bare at ingen kan udover en selv påligges skylden for et styrt hvis alle ellers køre efter evne .
og ja ambulance på stedet var en god ting og det vil også være aktuelt i 2007 . just in case
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
lækkert som vi kan forbedre os selv på denne måde :-).
alle skulle jo gerne køre derfra med KUN fede minder .
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
Kunne vildt godt tænke mig at komme en tur på bane, der er altså bare langt til sverige herfra:( Tror også jeg ville være alt for bange for at smide banditten, ville jo være kæmpe surt... Går ind for banecykler til alle:D
Men vil kraftigt overveje at tage med, det er et SUPER INITIATIV!
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 214
overvej om det ikke skal deles op i f.eks 2 halve dage sådan at grøn klasse køre om formiddagen og rød om eftermiddagen - så kan nogle flere af de rutineret køre med i grøn og hjælpe de nye
det er efter min mening vigtigt at få "pakket" de helt nye godt ind på den første banedag - så er vi også fri for at de ligge og køre hinannden af eller hvad de finder på :o\
jeg tror ikke på at der er nogle forsikringsselvskaber der vil godkende sådan en banedag som kørekursus - det kræver normalt en godkendt instruktør m.m.
er der ikke kommet nye støjkrav på sturup ? - noget med at man ikke kan køre med forrør alene men der skal være lidt dæmpning - 95 DB ?
glæder mig til at høre mere
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
som start vil jeg lige høre dig hvor du har kørt før .
nu ved jeg ikke om du har kørt på sturup ? .men ihvertfald så er der ingen der holder til at køre der en formiddag eller en eftermiddag . det er alt for hårdt .
det bliver delt op i 3 klasser grøn gul rød . og på den måde får man en halv times hvil mellem hvert pas .
den grønne klasse er netop for dem der er helt nye og som er usikre på deres kunnen. de fleste rykker op i gul midt på dagen og køre der resten af dagen og sidste år lavede vi faktisk to gule klasser for at få plads til deltagerne på banen.
mht støjkrav så har jeg da ikke hørt noget om at der skulle ha` fundet ændringer sted . hvor har du hørt det fra ???.
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 214
uddyber lige:
formiddag/eftermiddag skal stadigvæk være med 3 hold - men sådan at de bliver små f.eks 8 stk + indstruktør - så kan der, hvis det planlægges køre 2 grønne hold af gangen.
det gik mest på at dem som vil kunne virke som instruktører også gerne vil køre selv i rød f.eks
ang støj: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=140286
og jov - jeg har været på bane før, 6 x knutten (blå) og en enkelt legedag på sturup
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
jeg må indrømme at jeg stadig ikke helt ser fidusen med dit forslag .instruktørene får stadig deres pas med i rød selv om de køre i de grønne og gule pas . de deler sig bare lidt op så også DE får pauser mellem de pas der køres .
ang støj så har jeg lige læst tråden og jeg kan da godt se at de har gang i noget der . men 95db som forbipasserende hmm den kan jo tolkes som man vil .
og som de skriver i tråden hvad med den crossbane der ligger ved siden af .
jeg tror ikke vi skal bekymre os så meget om db lad mig sige det sådan .
jeg skrev nu heller ikke at du IKKE havde kørt på bane før ,jeg spurgte bare om HVOR .
det var mere hvis du ville køre en hel eftermiddag på sturup i en kører .så var jeg nemlig ret sikker på du ikke havde kørt der før .
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 214
sådan som jeg læser tråden indtil vidre så er der mange som gerne vil have indstruktion og feedback - det er nemmere at nå hvis indstruktøren ikke skal ud og køre lige efter
har du ikke prøvet regnvejrspas på knutten ? - 45 min det er noget som giver noget :O)
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
men vi kan lade det komme med i betragtning selvfølgelig .
og jo ,jeg har desværre også haft en regnvejrsdag på knutten .nej det er løgn det var ikke regn ,det var et vandfald de havde placeret over banen den dag .
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
mig og thomas kunne måske i år bistå som instruktørere i den første halvdel af dagen og så kunne i evt tage over hvis i da er int. i at "lege med" igen .
så ville vi måske endda slå 2 fluer med et smæk .her tænker jeg på at sidst var der jo en del der mente at i kørte lidt for stærkt i starten .det kunne måske tage toppen af spændingerne hvis i fik lov at give gas i den røde klasse først .
plus det ville nok hjælpe lidt på at i ikke fik opbrugt alle jeres kræfter hvis i skal køre hele dagen som instruktørere .
det California Superbike School program. hvor finder jeg det ???.
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
Og så skal jeg lige høre.. Vil du/I anbefale, at man tager et svingkursus inden man tager med på banedagen?
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
og selvfølgelig vil man være lidt mere usikker hvis det pisser ned . det er jeg sku også selv .hader regn .
om jeg vil anbefale et svingkursus inden !! næææ ikke som sådan nej . det skader ikke selvfølgelig .
men hvad nu hvis det regner på det svingkursus kan du se hvad jeg mener :-)) .
simon du skal ikke tænke på om du er bedre eller dårligere end de andre .i feks den grønne klasse lover jeg dig at du kan følge med .
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
Ville bare græde snot, hvis jeg smed en cykel til 90k eller lign. Det er ik noget økonomien kan klare!! :S
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
og det villeda være alt for lækkert hvis i kunne få en med der kunne forklare/hjælpe med affjedring .
vi er jo også blevet en erfaring rigere siden sidst og vi ved lidt bedre hvad vi kommer til at koncentrere os om så jeg er fortrøstningsfuld og er sikker på at det bliver ENDNU bedre end sidst .
simon . jeg forstår så udemærket hvad du skriver der men lad være at tænke i de baner der . du styrter ikke hvis du ellers lader være at køre over evne .
det er mere tænkeligt at man styrter på offentlig vej end på bane ihvertfald hvis man køre friskt til .
vi har her ikke mulighed for en modkørende bil eller overraskelsen at et sving er fuld af grus eller sten .her der har du lov at fylde hele banen og gør du det i et tempo du magter så er der ikke den vilde risiko for styrt .
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
nu kender jeg ikke årsagen til de styrt men mit bud er altså at man har undervurderet situationen og overvuderet sig selv .
du skal måske fokusere mere på de 53 personer der kørte hjem med posen fuld af gode oplevelser .
og ja ud af de 7 styrt var der kun 2 der fik ødelagt for over 2000 kr .
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 45 MC-er: 6 Emner: 69 Svar: 387
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 45 MC-er: 6 Emner: 69 Svar: 387
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 45 MC-er: 6 Emner: 69 Svar: 387
Kurset kan måske virke noget dyrt. Men tro mig - det er alle pengene værd.
Når du har været på Svingteknik, kan du så vurdere, om du vil med til Sturup-banen, som er noget mere racerpræget.
jul 2005
Følger: 37 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 49 Svar: 388
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
som jeg skriver så skader det ikke .men jeg vil heller ikke anbefale det .det jeg mener med det er at han behøver ikke at tage svingteknik for at følge med på sturup.
flere af dem der var med sidst havde aldrig set en bane før og de klarede det fino .
men som sagt så SKADER det ikke .
jeg har kun hørt godt om svingteknik.dk men har aldrig selv været afsted .
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 45 MC-er: 6 Emner: 69 Svar: 387
Bottomline er, at tager Simon et SvingTeknik-kurus ved Anders Heine, på f.eks. Ring Djursland, så er der chanche for, at hans forsikring vil dække et eventuelt uheld. Dette er en ekstra "sikkerhed" ved første banedag, og man kan opbygge lidt erfaring, samtidig med at man har forsikringen som back-up.
=> Simon: Skulle du vælge et Svingteknik kursus, så start med at få en skriftlig bekræftelse fra dit forsikringsselskab om, at de vil dække kaskoskader i tilfælde af uheld på kurset.
Ellers er der vist bare at glæde sig til sommer, så vi kan gi' den gas' på Sturup! Det var et kanon arrangement sidste år, og jeg glæder mig vildt til det næste...
Vi ses i Sverige
/Søren
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
Det eneste jeg har imod de kurser er, at man skal køre med std potte.. Ved dog ikke, om de godtager db-killer på Mestersvinger?
Og jeg kan sagtens se, at det er billigt at anskaffe sig en baneracer, men ved jeg ikke får råd til mange banedage, og så synes jeg næsten det er spild.. Kurserne og banedagene på min gade-MC vil jeg primært godt med til, så jeg bliver mere fortrolig med min egen maskine, og måske bliver god nok til at køre den lidt tættere på grænsen - uden at være overmodig selvfølgelig!
Og så er det jo også svært at sige nej til nogle fede dage sammen med ligesindede!
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
jeg vil skyde på du kan "pakke" din nye ind for sammenlagt 3000 kr, og så skal du selvfølgelig lige ha` det malet også . men det er jo lidt nemmere at se igennem fingre med ridser og skrammer på et glasfiber kåbesæt tænker jeg .
jeg kender ikke selv de kurser du omtaler så jeg håber de andre kan svare dig der .
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
apr 2005
Følger: 171 Følgere: 168 MC-er: 5 Emner: 24 Svar: 744
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
det er uretfærdigt at vi her i dk og sverige ikke har 25-30 grader hele året rundt .
apr 2005
Følger: 171 Følgere: 168 MC-er: 5 Emner: 24 Svar: 744
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 448
Mit eneste forbedringsforslag, ville være at man var sat på et hold inden vi tog afsted. Altså at man skrev sig på et Grønt, Gult eller Rødt hold ved "tilmældelsen".
Med hensyn til at være nervøs for at smide en dyr gadecykel - hvilket jeg naturligvis godt kan forstå, vi er vel alle nervøse lige inden man køre ud - anyhow, så er det et sprøgsmål om at køre 80 - 90% af evnerne. Bremse tidligt og give gas sendt. Det er der mine styrt/mishaps er sket i hvert fald - altså ved at jeg bremsede for sent, og løb tør for vej, og fordi jeg spandt baghjulet da jeg gav for meget gas med fuld nedlægning. Når dagen er slut vil de 80 - 90% alligevel være 140% af hvad man kunne da dagen startede. Giver det mening??
Om det bliver en eller 2 sammenhængende dage er for mig ligegyldigt. Jeg kan se fordele/ulemper ved begge dele. Hvis det bliver 2 sammenhængende er det, for mig klart at fortrække hvis det bliver en fredag og lørdag - og ikke lørdag og søndag.
Jeg er klar - og glæder mig helt vildt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
CB
okt 2004
Følger: 30 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 305
bare det passer i kalenderen...
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
ja vi kunne godt lave det så man tilmeldte sig med klasse med det samme .
det eneste der taler imod det er bare at vi med ret stor sikkerhed vil stå med et kæmpe grønt hold et lille gult og et mindre rødt .
de fleste vil gerne lige snuse til det og starter derfor i den langsomme klasse og det er mange gange slet ikke nødvendigt .
og det er nemmere på stedet at "præge" dem man kan se (på deres dæk) til evt lige at rykke en klasse op.
der bliver alligevel en del omrokering i løbet af dagen så jeg tror ikke vi kan gøre det så meget anderledes .
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 448
Man kunne jo også 'inviterer' 70 personer, lave 4 hold (2 grønne, 1 gul og 1 rød) + 10 instruktøre eller noget i den retning, hvis du mener at der er så mange der der vil på et grønt hold. Det ville også skabe mere rum til omrokeringer i løbet at dagen? Bare en tanke. Banen kan jo saktens 'rumme' 20 cykler.
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 448
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
der er bare det i det at det var sidste år rimelig svært at finde bare de 60 .og ved 70 deltagere så får vi jo alle det mindre køretid også.
er det okay eller ? .
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
men desværre sandt .
det var faktisk først til sidst hvor der blev lidt rift om pladserne .
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 880
Overvej grønt hold med Racing4Fun.
Ingen støjkrav og holdet deles 3 grupper, hhv. langsom, mellem og hurtig.
I langsom, som jeg selv har prøvet, kan ALLE være med, uanset mc og evner.
Og forsikringen, ihvertfald hos TopDK og Tryg, dækker.
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 880
et skema med klokkeslæt for hvornår hvert hold kører.
så er det nemmere at følge med i hvornår det er ens tur, så man ikke skal "genere" pit mandskabet hver gang
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
de gange klubben har været der i løbet af 2006 har der ihvertfald været den grænse .
mht skema for tider/klasser .
der vil til 2007 blive medbragt et tågehorn som der tudes med 1 gang for grøn 2 gange for gul 3 gange for rød .
der vil blive tudet ca 5 min før passet begynder .
at sætte tider på et papir er dømt til at gå galt er jeg sikker på .og så er forvirringen endnu større .
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 880
tågehornet er fint
Jeg satte også stor pris på at du havde sørget for at man kunne købe drikkevarer.
jeg havde selv groft undervurderet behovet sidste gang og havde medbragt 2x0,5 liters sodavand.
jeg burde have haft 3 gange så meget med.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
ja tågehornet bruger vi også selv i klubben og det virker fint .
vi vidste jo at der ville være flere der ikke fik det fornødne med og derfor valgte vi at lave lidt til jer der havde behovet . det vil også blive sådan i 2007 .
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
husker i bane temp. 49 grader klart der skal drikkelse til .
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 448
Mht. støjkrav. Jeg kørte med en svensk banedags arrangør - Bike Envents - på et tidspunkt. Arrangøren fortalte at der er støjkrav på alle baner i Sverige (derfor var jeg også forbavset over at der ikke er krav i Sturup - det må være lufthaven der fritager banen for det). Afhængig af beliggenheden har banerne et forskelligt antal dage om året, hvor de har lov til at larme. På Anderstorp f.eks. var det vist kun en 3 - 4 dage om året. Disse dage koster det naturligvis ekstra at leje banen.
CB
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
jeg tager det til efterretning det med de evt 4 grupper fra starten af dagen .evt kunne vi lave et blåt hold .
det blå hold kunne så ligge mellem gul og rød .
så var der måske lidt mere spredning .og lidt bedre mulighed for at vælge for alle .
mht støjkrav så er sturup også nu undelagt støjkrav .man kan så betale sig fra det åbenbart !! .
det lyder lidt underligt syntes jeg men når jeg ved mere og ved det med sikkerhed så høre i fra mig .
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 448
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
men prøv du lige at skaffe bare 5 der vil . vi var heldige sidste år og de gjorde et kanon arbejde og jeg er dem evigt taknemmelig .men de fleste har sidan da købt racere selv og vil jo så derfor skulle køre i år .
men jeg er på sagen med at finde folk .
remi . godt at se du også er med i år .jeg var ikke helt sikker på om det "bed" på dig . men det gjorde det så :-))
apr 2005
Følger: 171 Følgere: 168 MC-er: 5 Emner: 24 Svar: 744
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
det er alle tiders bo . og som sidste år er transport og mad og drikke gratis for flagposter .
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
Jeg har så lige et spørgsmål, som på et eller andet plan vedrører mine egne køreevner..
Min nuværende bike (gixx 250) kører med 130 bagdæk, og jeg synes jeg har haft lidt problemer med den, når den kommer langt ned.. Det er ligesom, at den gerne begynder at falde, når den kommer et godt stykke ned at ligge i sving.. Jeg har spekuleret lidt på, om det skyldtes bagdækkets facon? Dækket er jo rimelig smalt og hertil synes jeg det yderste stykke er meget stejlt i forhold til køre retningen.. Altså.. Lagde man et bræt på det yderste stykke, og lod det pege hen langs cyklen, ville vinklen mellem cykel og bræt ikke være særlig stor..
Så mit spørgsmål er, om det skyldes dækket, eller Simon her?
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
det lyder som om du har "flade" punkter på dit dæk .
det kan være det kun er dit fordæk eller dit bagdæk .
har du fået dem skiftet selv mens du har haft maskinen ?.
når et dæk får lov til i en lang periode kun at køre ligeud så bliver det "fladt" på midten .det resultere i at når du laver et nedlæg så vil du få fornemmelsen af at cyklen nærmest "vælter" ind i svinget .
om dækket`s opbygning (pga det er så smalt)alene kan give det samme resultat det er jeg ikke helt sikker på .(her mener jeg hvis dit dæk er nyere) .
mit bud er at dine dæk er "døde" kan der være noget om snakken evt .
jun 2005
Følger: 55 Følgere: 52 MC-er: 1 Emner: 245 Svar: 1.699
For brede dæk kan give præsis de
"dårlige køre egenskaber" du beskriver!!!!!!!!!!
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
Jeg synes dog, at ser jeg på dækket, hvor jeg kan se, hvor langt ned jeg har kørt det til, er det længere, end hvor man kunne forvente et fald pga. det flade stykke på dækket.. Det er nemlig kun helt ude i de sidste 2-3 cm, jeg oplever det beskrevne.. Det er ligesom, at den skrider der?
Og jeg har lige tjekket manualen for en sikkerhedsskyld, og fandt, at størrelsen er præcis den samme, som dem jeg monterede!
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 1.279
Chris er det dig der står for leje af banen, eller hvordan hænger det sammen?
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 448
Når du føler det som om den falder ind i sving, er det så uden gas/træk på baghjulet. Hvis det er tilfældet, så prøv at give mere gas tidligere i svinget - jeg tror at du vil opleve den mere stabil med godt med træk på baghjulet. Det er jo også måden at køre små ccm cykler på.
Det skal nu ikke forstås sådan at du skal give den off/on gas midt i svinget med fuld nedlægning - men prøv at bremse lidt tidligt, og så rulle gassen langsomt på hele vejen igennem svinget. Og husk at dækkene skal være varme. Iøvrigt på varme dæk - og hvis din cykel er ellers er i orden - vil jeg våge og opstå at du kan køre fodhvilerne i jorden. Jeg vil dog ikke drages til ansvar for denne påstand
Det er bare et gæt - jeg har aldrig selv haft en GSX 2½.
CB
P.S. vendt til forårdet Hold kæft der er længe til.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
ja det er mig der står for leje af banen de eller de pågældene dage .
simon . det KAN jo også være evt et baghulsleje eller en bagsvinger bøsning den er gal med .
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
Helst 2 dage!!
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
Ja, jeg mener profilet er ligesom en halv cirkel, hvis man kan sige det sådan! Jeg synes selv den får en fin gasmængde, og gør i øvrigt aldrig sådan noget, hvis jeg ikke har kørt dækkende varme inden! Det er bare ligesom, at den skrider, og som sagt meget gerne vil alt for langt ned.. Ser jeg på dækket, lader det også til, at den har svært ved at stå fast langt nede, for man kan tydeligt se skridmærkerne det yderste stykke på dækket..
Tror da også den kan komme ned til fodhvilerne - og har da også slidt støvlerne godt på siden, men har desværre ikke bukser med knee-sliders, så knæet må vente!
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 448
Pas i øvrigt på med støvlerne. Tænk hvis de 'griber' fat i en ujævnhed på vejen, og brækker foden ind under fodhvileren. AV!!!! Sid hellere med fodballen (lige bag tærerne) på fodhvileren - så slipper ud også for at slide dine støvler
CB
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.336
jun 2006
Følger: 63 Følgere: 58 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 475
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
helst 2 dage!
Men enkelt dage ædes oxo råt...
Mht instruktion....
Syntes jeg oxo det er på sin plads.... men kan vi på en eller anden måde lave et smart system....
Jeg kan da godt vise den rigtige vej rundt til nogen i grøn klasse...
Men syntes da oxo jeg kunne have behov for lige at tage en tur rundt efter Chris, Rune eller Carsten for lige at finde den hurtige vej rundt.
Havde kørt på bane før, men syntes det ville have været et plus lige at have fået et par intro runder......
Jeg startede med at køre alene rundt og det var fandem ingen succes, indtil en gut viste mig et kort over banen (med en tus streg med ideal linien og alternative linier)
Nu mnagler vi bare at kunne køre på fast landet
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=27405
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Vi måtte ihvertfald sidste år.
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 26 Emner: 4 Svar: 244
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=28671
nov 2006
Følger: 168 Følgere: 157 MC-er: 2 Emner: 151 Svar: 1.574
Eller hvad gør og hvordan gør man, hvis man gerne vil lærer mere end det man nu lærer når man tar kort ?
Tja måske et dumt spørgsmål, men har lært der er ikke dumme spørgsmål kun dumme svar ;o)
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
En LS650 er skam lige så fin til det som en Racertrimmet raket.
Vigtigst er at den ikke lækker olie og at dækkene er forholdvis friske.
Men hvis dine fartambitioner er højere end at lulle lidt rundt i grøn klasse er du nok nødt til at låne dig frem til noget med en kende mere frihøjde.
Sårn en LSer skraber nok udst. trinbrædder/fodhvilere i underlaget ved modrat hastighed rundt i svingene.
Men mon ikke du kan leje en cykel for en bunke af dine gummiplastiklatxfiduser i muntre farver?
Det er en super ide med kørekurser/banedage osv i alle afskygninger.
Men om lige denne banedag er det optimale, den er måske lidt ræs orienteret. Men man kan jo altid prøve at køre lidt vildere end på offentlig vej under sikrere forhold. Og det er jo altid godt.
Så en engang på en cx650 fra engang i firserne, hvor forfælgen var bøjet på en banedag......
Grinede lidt af ham i det skjulte, men ham på R1eren der kørte rundt sammen med ham på det langsomme hold, var jo nok ham der havde valgt en cykel der var mest forkert. Han formåede ihvertfald ikke at bruge den.
Om ikke andet lærte de begge meget.
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 45 MC-er: 6 Emner: 69 Svar: 387
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=33986
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
Galleriet`s banedag 2007