2.217 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 66 Svar

Sikkerhed for heste og andre trafikanter Sikkerhed for heste og andre trafikanter

Hvis dette kunne være noget for jer, skal i være hjertens velkommende i FB-Gruppen Heste og Motorcykler. Erfaring med heste er ingen hindring det kommer, det er supper hyggeligt og vi/jeg mangler mc'er i hele landet, det handler om sikkerheden på hest i trafikken og er til gavn for alle, når man er ude og køre alligevel, hvorfor så ikke være med til at gøre en forskel.

Der er ingen penge i det, hverken for mig eller andre, tanken er at alle skal kunne være med til at deltage, spørgsmål så bare skriv.

https://www.facebook.com/groups/626100634199699/

En lidt lang video der viser hvad det går ud på og hvordan det kan gøres! (der kan spoles) smiley

https://docs.google.com/open?id=0Bzt_NOjoRnnWU0o1R25ieDFpdHc

På forhånd Tak
Martin Westh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikkerhed for heste og andre trafikanter
  • #1   20. sep 2015 så fandt jeg lige et billede!

profilbillede
  • #2   20. sep 2015 Holder altid hornet i bund når jeg ser kød scootere på vejen.
    Så ved de man er på vej og de har nogen få sekunder til få røven af vejen eller hvad de kan nå.

• #3   20. sep 2015 Ja Jan, vi har heler ikke altid det bedst ry der ude, det kan du så her være med til at rette op på, ved at vise at vi også har en bedre side en den geneneralle opfattelse at mc'ere! smiley

• #4   20. sep 2015 Jeg er nu af den opfattelse at hvis man ikke kan styre sin krikke når man er på offentlig vej, så skal man sgu ikke ride rundt derude! Synes jeg har set mange 10-15 årige tøser som ikke engang burde være på en cykel i trafikken. Så kan det ikke nytte noget at de bimler rundt på et, i mine øjne, psykopatdyr.
    Når det så er kommet ud af systemet, så synes jeg da at man skal vise hensyn. Der er jo ingen grund til at gasse op eller køre forbi med gassen i bund!

• #5   20. sep 2015 Vi ved at heste ikke bryder sig om larmende motorcykler, så gearer altid et par gear ned og giver godt med gas. Så er man hurtigt forbi og hesten er igen glad.

• #6   20. sep 2015 Heinrich B Og det er lige det der er hele ideen med mit projet, lige meget hvordan man vender og drejer det så vil vi altid møde heste i trafikken, om det er på knallert, traktor, bil, cykel eller på mc, ville det så ikke være lidt smart at tage turen ved hornende og være med til at gøre en forskel, jeg glemte lige folks (negative) holdning til folk med en anden holdning en den gængse og når nogen vil forsøge at gøre ting på en anden og lidt anderledes måde, så kommer den der ofte det er alle de andre der er gal på den ikke mig, den holdning har jeg svært ved, men vi er forskellige sådan er det, der er og så psykopater der drøner med 110 i timen lige forbi den skole dine børn går i, er det ok? Tænker jeg ikke at det er.

• #7   20. sep 2015 ¤©º ° Jan ¤©º ° aka Onkel Jan ¤©º ° og Heinrich B, nu har i givet jeres udtryk for jeres holdning til emnet, takker for det, har i ikke noget konstruktivt udover det er der er sagt takker jeg for jeres bidrag, hvad det end var, go' søndag.

• #8   20. sep 2015 Så blev lille Martin tøsesur. ( P.S. Det er sku da en BØSSE ting at befordre sig på sådan nogle øg ). Føj.

• #9   20. sep 2015 Kalde det hvad du vil, bare du ikke vil kysse smiley og nej er ikke tøsesur, der er sgu bare nok negative ting her i livet til at jeg gider høre på folk der tuder i stedet for enten at være neutral eller komme med noget konstruktivt og ikke det der jeg er mig selv nok.

• #10   20. sep 2015 Der er sgu ikke noget som helst bøsset over at ride rundt på kødscooter!! smiley

profilbillede
  • #11   20. sep 2015 Fin hest du har der, hvor sider gassen? smiley

• #12   20. sep 2015 smiley smiley

• #13   20. sep 2015 Der er MASSER af psykopater på vejene polle..
    Det kan du lige så godt få ind på a lystavlernn
    Bare kør hurtigt tæt forbi når du ser dem, masser af gas polle, så ska de nok lære en ting eller too

Se der er nogen børn på landevejen ! Det er jo piss farlig
    skynd dig og dyt polle så råber jeg og prøver at give dem en over nakken i forbifarten.
    gi nu gas polle!

• #14   20. sep 2015 ikke så underligt de ældre tøver med at lade de unge køre 45 knallert.
    Folk er jo for vilde at høre på...

De fleste (vilddyr husdyr og mennesker alike) har det skidt med pludselige bevægelser.

Btw de fleste trænger vist til at læse færdselslovens grundregel nummer et en gang til

Grundregler m.v.
    § 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.
    Stk. 2. Særligt hensyn skal vises over for børn, skolepatruljer, ældre mennesker samt personer, der ifølge særligt af justitsministeren fastsat kendetegn eller i øvrigt, efter hvad der fremgår af omstændighederne, lider af svækket syn eller hørelse eller anden legemlig mangel eller sygdom, som er til ulempe for dem i færdslen.

• #15   20. sep 2015 thumbs up martin for intiativet.
    Alt for mange viser sku alt for lidt hensyn i trafikken efterånden. Men det er jo åbenbart okay at være smart idag. Lige indtil det er ens egen datter/søster/mor der ligger i grøften død fordi en eller anden idiot skulle være smart at gasse op eller køre ånsvagt tæt forbi.

Og til visse andre i tråden, jeg har sku ikke andet end hovedrysten til overs for jer.

• #16   20. sep 2015 Der er godt nok mange der får gødet internettestiklerne i dag smiley
    fint projekt...

• #18   20. sep 2015 Jeg trækker altid kobling ind når jeg køre forbi dem men min politiske overbevisning (hvis man kan sige det) er de ikke høre til på vejen..

Prøv lige og se film jeg jeg linker til det han har nogle gode pointer samt er ganske morsom

http://youtu.be/G5WRKMwqv5Y

• #19   20. sep 2015 Er der ikke også noget med, at heste har "forkørselsret" a la de bløde trafikanter?

Har prøvet et par uregerlige heste efter de opdagede mig komme imod dem stille og roligt (jeg viser altid hensyn). Jeg fik det da lidt dårligt over pigerne ikke kunne styre dem og var ved at ryge af, men tænkte så bagefter som Heinrich. Hvad lavede de overhovedet på vejen? Og var de egentlig gamle nok til at styre situationen? Alle vi andre skal minimum være 16år inde vi må håndtere andet fartøj på vejene. Måske det også skulle være sådan med heste?

Når det så er sagt, så syntes jeg ideen er god nok og jeg kunne måske finde på, at melde mig ind i gruppen. Så får jeg det i det mindste ikke dårligt over at andre ikke kan styre deres fartøjer, for så har jeg gjort mit til at det ikke skulle ske smiley

• #21   20. sep 2015 Laver man farsen til kødsovs med dolmio og hvidløg så tager man den grimme søde smag.

• #22   20. sep 2015 de har samme rettigheder som andre trafikanter med vigepligter mm. men som blød trafikanter er det dig som hård trafikant der får skylden hvis der sker noget, lige som med højresvings ulykker lastbil/cykel!

Henrik du skal være welkommen!

• #24   20. sep 2015 Heste er stærkt undervurderede!! Hvis de er behandlet rigtigt smager de godt! Men bortset fra det, har jeg lidt svært ved at se hvad de laver på en offentlig vej. Og hvis argumentet er at "de kom først" ja så er der jo heller ingen der skal hyle hvis nogen går på motorvejen, benene kom jo før bilerne! Og hvis en 18 årig ungt menneske ikke må køre på noget der har kræfter til at trække skindet af en daggammel budding, så virker det sgu da lidt spøjst at en 10 årig må ride på et dyr der vejer 5/600 kg uden nogen form for "kørekort" smiley smiley

• #25   20. sep 2015 Har ikke spist i IKEA siden de droppede hest i kødbollerne.
    Men nok om det man kan ride sin kæphest så hårdt at andre får ondt i røven.

• Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    mar 2015

Emner: 2 Svar: 29
    #26   20. sep 2015 Jeg synes det er en fin ide. Jeg kommer dog på ingen måde til at melde mig ind i gruppen.

Hvad jeg godt kunne tænke mig, var hvis Martin ville skrive helt kort, hvordan man bedst passerer en hest?

At tage koblingen og glide forbi? (ændrer jo lyden på maskinen.)
    Konstant fart?
    Let sænket fart?

Eller noget helt fjerde?

• #27   20. sep 2015 Heste er noget der hører fortiden til...... Hvis hesten blev spurgt ville den med garanti ikke have et menneske op på ryggen...

• #28   20. sep 2015 Christian C, ja man passere i den fart man nu har, kobler ud og suser forbi, giv så meget plads som det er mugligt, ikke noget med at sænke farten, så tror hesten at et rovdyr er ved at snige sig ind på den, var det kort nok? smiley

• #29   20. sep 2015 Brian S, spørge man din mc, vil den smide dig af ved 1. sving smiley

• #30   20. sep 2015 Min MC kan modsat din krikke ikke køre uden mig..... Kan hesten ikke komme fra A til B uden at krydse offentlig vej, så burde det foregå i en der til indrettet trailer.... Vi lever i 2015. I en del af hverken hvor hesten ikke længere er nødvendig..

• #31   20. sep 2015 motorcyklen er heller ikke nødvendig smiley smiley

• #32   20. sep 2015 Brian S, lige en oplysning til dig, jeg har ikke hest! jeg køre mc, men blev træt og vred over den episode hvor 10-20 HD havde en for mig dårlig opførsel an.g. et par heste der panikkede, derfor jeg gør det her og den diskosion skal vi ikke tage her!

disuden høre mc'ere også fortiden til der er opfundet busser! engang plader argumentation at komme med. smiley

• #33   20. sep 2015 Næh en motorcykel ikke nødvendig.
    Men den er og bliver nu engang godkendt til vejen og man betaler sin vægtafgift.

• #34   20. sep 2015 Rene det var ikke nødvendigt smiley

• #35   20. sep 2015 Jeg må hellere gå på jagt (måske efter en hest) for hvis vi skal leve i fortiden får jeg brug for noget kød at æde, og noget skind til at holde kulden væk, Det er jo snart vinter, så skal vi jo samle forråd smiley Seriøst?? Hvis heste skal spadsere på vejene, så kan man vel også ride på en gris?? Det ville da løse problemet med transporten til slagteriet, og kunne være sjovt at se 200 "pigboys" ride ud af motorvejen! Omvendt ville det jo nok være stødende for de sydfra kommende turister såå!!

• #36   20. sep 2015 så lad os fjerne cyklerne med det samme, der er heler ikke vægtafgift på! Og da hesten er nævnt i færdselsloven må vi antage at den også er godkendt!

• #37   20. sep 2015 Historien med de 10-20 (som det nu slet ikke var så mange plus hvem ved om det var HD) hørt vi kun pigen side af historie. vi ved ikke om de reelt køre med trukken kobling stille forbi og pigen bare ikke kunne styre hesten og hest gik amok.
    Der er altid tre sider af en historie og vi kender kun en og ud fra den kan vi ikke danne noget som helst konklusion ud fra.
    Det er det værste ved sociale medier!

• #38   20. sep 2015 Tom når men ryger fjollethe , skal men dele

• #39   20. sep 2015 Hvis ikke der er væg eller grøn ejer afgift eller hvad det hedder ved jeg ikke hvad jeg betalt 590 kr til.

Elektrisk løbehjul er heller ikke nævnt i færdelseloven men de er nu heller ikke lovlige.

• #40   20. sep 2015 Nu er vi på et MC forum, og vi ved godt at hvis man skal køre MC på vejen, skal man have kørekort, forsikring, betale vægtafgift osv. Hvis vi taler om sport på MC, det kan være moto cross, road racing, trial osv. så ved vi godt at vores maskiner skal transporteres til dertil indrettede baner. Og da det vist nok er de færreste der benytter heste som dagligt transportmiddel, må man vel kunne tillade sig at betegne det som en sport, jeg er næsten sikker må at der er noget der hedder "hestesport" nøjagtigt som der noget der kaldes "motorsport"! Derfor mener jeg at heste hører hjemme på lukkede områder, så kan de skide som det passer dem der. For man ser jo aldrig nogen samle hestemøg op på fortovet, når de er redet igennem byen og har terroriseret befolkningen med deres store dyr! Hvad med de små børn, og gamle koner der er bange for disse vilde dyr??
    Og til #38 Du kommer da bare, så må vi se om der er mere smiley

• #41   20. sep 2015 Tom du må mene hvad du vil, heste kan også være en hobby som motorcykler også kan være ligesom cykling er det for mange desværre også er en hobby, lige meget hvad i siger og gør så vil vi altid møde heste og alt andet skrammel i trafikken, forhold jer til det eller lav vær, simpelt, jeg forholder mig til det.

• #42   20. sep 2015 Martin selvom du bliver sur må indrømme og indse at hest er og bliver en hobby... Om mc er hobby eller ej er det i bund og grund et transport middel som vejene er lavet til...

• #43   20. sep 2015 Og har du set filmen jeg linker til tidligere ?

• #44   20. sep 2015 #41 Sjovt, nu du selv nævner det, så mener jeg heller ikke at alle de "Arne Griis" wannabees hører hjemme på vejene, hvor de kører som en bedre "rockerbande" selvom der er en dobbeltsporet cykelsti parallelt med vejen! Så jeg er da glad ved at du lader mig have mine holdninger, mange tak smiley smiley

• #45   20. sep 2015 Ja de gutter er samme diskution som med hest. De høre heller ikke til på vejen.

• #46   20. sep 2015 Ting der er større end ejeren kan holde dem når de bliver bange, bør ikke befinde sig hvor de er til fare for menig mand.. Det er sgu da logik..

• #47   20. sep 2015 JEGERKRAFTÆDERMEMIGIKKESURNÅR! smiley smiley

Kim M, det er jeg glad for at du har, hvad syntes du om den, jaja jeg er ikke en ørn til at stave mm. men?

• #48   20. sep 2015 Om jeg har set filmen ? Ja flere gange og jeg er 100 procent enig med ham. Men hvad siger du til den?

• #49   20. sep 2015 har set ejere af store mc'ere der panikker fordi de ikke kan håndtere og ikke kan holde den! dårlig undskyldning! og sådan kan vi blive ved og jeg mangler stadig væk gode mc-folk der kunne tænke sig at prøve at gøre en forskel og være med til at rette op på nogles dårlige opførsel bl.a. smiley

• #50   20. sep 2015 Den dag de får nummerplads og betaler vægtafgift kan de komme ud på vejen. Indtil da holder de sig bare pænt inde på markerne. Tak - og så er den ikke længere.

• #51   20. sep 2015 Tror ikke du finder det du søger i MC kredse.......Find en stutteriejer der også køre MC .... smiley

• #52   20. sep 2015 Du svar ikke på hvad jeg spørger om men...

Jeg tager hensyn til hestene på vejen fordi der sidder et andet menneske på ryggen af det men jeg syntes egentlig ikke jeg burde det..
    Vejen er lavet til bil, mc, lastbil, busser osv det har vi bestemt!
    Når ting kan udsætte mig og andre liv og førlighed for fare uden grund mener de kun høre til under kontrolleret omgivelser som en vej ikke er.

• #53   20. sep 2015 Brian gider du ikke lige køre ud og spærre sloffen af ude ved i IKEA for andre biler så jeg kan komme ud og få knæet i jorden det må de andre trafikanter jo lige tage hensyn til jeg gerne vil... smiley

• #54   20. sep 2015 jeg er enig i de eksempler med de heste vi der ser, det første at bilerne bremser helt ned, fejl 1, 2 at hun vinker dem hidsigt forbi fejl 2, andet eksempel hun vil ha at han sætter farten ned fordi hun ikke stoler på sin hest hun kender den ikke. Hele hemmeligheden i det her er, at hesten følger rytterens mindste vink til 99%, så hvis rytter er usikker, hvad er hesten så? Så i bund og grund er det ikke hesten jeg / vi træner, men rytteren, der oplever hvordan hesten reager på vores mc'ere, når de ser at hesten i løbet af en times tid er lige glad med at vi kommer susende med 50-70 km/t. så vil rytteren slappe meget mere af ude i trafikken og derigennem også hesten og takket være det så kan Brian udvise det hensyn der skal til men være lidt mere sikker på at der ikke sker ham noget næste gang han møder en hest på vejen, hvis den altså er blevet trænet, nej den er stadig ikke sikker men bare lidt mere rolig og at ingen kommer til skade.

• #55   20. sep 2015 Bor ved siden af en rideskole.... Hader de møgdyr på vejen. Og min hund kan heller ikke lide dem.... Desuden så har hestefolket ikke helt lært at samle efterladenskaberne op....
    Heste er et fortidslevn der ikke tjener noget formål, udover at fodre ejeren/brugerens lyst til dominans..... Folk der rider er folk der ikke gider gå eller cykle...... Faktisk ligger jeg selv i det segment smiley long live the Segway smiley

@Kim
    Ikke noget problem, skal vi ikke gøre det til en tradition hver torsdag fra kl 15-18 ??
    Sikker på mange mc'ister vil hygge med os smiley

• #57   20. sep 2015 Der er jo ikke plads til alle på vejen og skal heller ikke værre det...

• #58   23. sep 2015 Fin ide jeg tager lidt af gasen og fingeren på stop knappen hvis jeg ser de bliver urolige, der skal være plads til os alle

• #59   25. sep 2015 Jeg tager en tur på kærestens dansk fuldblod af og til, men jeg vil da 1000 gange hellere sidde på cyklen, jeg har da aldrig oplevet at cyklen siger "nej nu er det sq mig der bestemmer", og begynder at køre hurtigere, og svinge fra side til side smiley

• #61   25. sep 2015 En hest med en rytter der ikke kan styre den har lige så lidt ret til at være på vejene som 12 årige har ret til at køre lastbil på motorvejen!!

• #62   25. sep 2015 Jeg har en af hver (eller faktisk 2 af hver) og jeg nyder at tage både min MC og min hest på tur, heldigvis er ingen af dem bange for hinanden.
    Jeg vil også sige at jeg til dato ikke har oplevet at en mc ikke har passeret os på ganske fredelig vis, det være sig med koblingen inde, uændret tempo eller let sænket fart....de får alle en hilsen eller et smil med på vejen, vi er her jo alle for at nyde livet.

Til de fleste motorcykleisters forsvar vil jeg dog sige at det ofte kræver en rimelig stor viden om heste for at kunne læse dens kropssprog og dermed passere den på den mest hensigtsmæssige (for hesten) måde.
    Dette er en viden som man naturligvis ikke kan forvente af andre trafikanter.

Hvorfor MC og heste bare ikke kan med hinanden skal jeg ikke kunne sige, jeg ser det jo fra begge sider og kan sætte mig ind i begge situationer.
    Mht. filmen længerer oppe i tråden (som jeg forøvrigt fandt morsom) så ser jeg i den nogle situationer som jeg heller ikke selv ville være tryk ved, men det er ud fra min viden om heste og den måde jeg læser hestens kropssprog.

Nå jeg kunne blive ved og ved med at snakke om mine to ynglings hobbyer, men faktum er at jeg heldigvis oplever at det godt kan lade sig gøre at færdes på de samme veje uden at være til gene for hinanden
    - Og når det så er sagt så er min uforbeholdne mening at heste smager bedst i en eller anden form for gryderet med rødvin.

• Heidi F
    Heidi F Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #63   25. sep 2015 Som rytter vil jeg lige vende den om.... Ja, vi skal kunne styre vores dyr, når vi er på vejen MEN vi er altså nødt til at være på vejen for at lære samme dyr, at tingene ikke er farlige. VI sidder på 3-500 kg (eller mere) BYTTEDYR, som i den grad har sin egen vilje. Hesten har ikke tid til at overveje om noget er farligt før den reagerer - for så ville den med lidt uheld være død. Det at kræet reagerer præcis når en MC, bil eller andet kommer kan faktisk være et tilfælde. Det kan være pga en lyd fra villahaven, vi rider forbi, eller et dyr i rabatten eller en hel tredie ting. Det kan selvfølgelig også være pga trafikken, og der er dette initiativ være guld værd. Med det kan hesten, uden den store risiko for hverken jer eller os, at en MC på trods af larmen ikke er et hesteædende rovdyr.
    Husk på, at med lidt uheld er det ikke bare hest og rytter det går ud over hvis hesten bliver bange i trafikken - det kunne være dig, der pludselig sidder med 300+ kg i skødet, om du så er på MC eller i bil.

• #64   25. sep 2015 Hvis jeg ender med en 400kg krikke i skødet, så er det fordi en lalleglad hestetøs ikke har fattet at hun skal holde sig fra offentlig vej med hendes dyrplageri .......

• #66   25. sep 2015 Gad vide hvilket et forum det er delt på og gad godt se kommentarende smiley smiley smiley

• #67   25. sep 2015 Nå en tåberne fandt det så selv der hvor det er delt.

Men søde joy nu læser du jo tydeligvis med her, men du beviser jo ligenetop min pointe i at jeg heller ikke vil sidde med en 600 kg hest i skødet ( for så meget kan jeg slet ikke spise smiley ) og når som i så selv skriver reagere dyret jo ikke altid rationelt så Burde det heller ikke være tilladt at have dem på offentligt vej.

profilbillede
  • #68   25. sep 2015 Joy lykke er det ikke hvad Google translate kommer op med hvis man skriver "lalle glad" ? smiley smiley

• #69   25. sep 2015 hva pokker Brian den var da rimelig sober af hvad du ellers plejer og diske op med smiley
    det må være alt det bane tid der gør dig tam smiley

• #70   25. sep 2015 Er skrækslagne for at jeg går hen og bliver medgørlig på mine gamle dage Kim smiley

• #71   25. sep 2015 arh der skal nok et par endurance race med dig på SADDLEN før det sker smiley

• #73   26. sep 2015 Har også mødt flinke heste og ryttere - men har også mødt dem der burde have et aftryk af kofangeren på en Nissan Patrol.

Kommentér på:
Sikkerhed for heste og andre trafikanter

Annonce