914 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Advarsel om online "hackere" telefonisk USA Advarsel om online "hackere" telefonisk USA

Har lige haft sådan en fætter i røret, "ukendt" står der på Iphonen, en mand præsenterer sig som en eller anden fra et firma der løser folks pc problemer, han vil have man skal følge hans anvisninger mens man er online, og så vil alle ens problemer være løst.

Jeg spurgte hvor han kom fra, USA var svaret, men han lød spansk eller asiatisk, så jeg spurgte igen, USA siger han, hvor til jeg spørger hvor han er født henne, USA, siger han igen, jeg siger så at han ikke er amerikaner men snarere lyder som om han er asiasisk og røret bliver klappet på. Kl var 7.30

De vil altså bede en om at få fjernkontrol over ens pc, må de ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advarsel om online "hackere" telefonisk USA
  • #1   23. jan 2015 Ja den sidste tåbe er vel ikke født hvis man hopper på sådan en.

• #2   23. jan 2015 Nu er du jo også en gammel mand smiley det er som regel dem de går efter! Min mor har dem stort set i røret dagligt, så hvis du er "heldig" bliver de bare ved! Faktisk ufatteligt at de gider blive ved med at spilde tiden, men det siger vel bare lidt om hvor kvikke de rent reelt er smiley

• #3   23. jan 2015 Bliver der ringet fra ukendt/hemmeligt nr, så må de snakke alt det de vil... Med min telefonsvarer...:-)

• #5   23. jan 2015 ja ukendt nr kan ringe så tosset de vil uden at man skal tage den

• #6   23. jan 2015 Jeg er også blevet ringet op. to gange. Anden gang bad jeg dem om ikke at ringe mig op igen. Det virkede faktisk. Indtil videre.
    Det var hhv en mand og en kvinde, lød meget indisk, som kontaktede mig angående problemer med mit windows.

smiley Lidt skægt,når nu man har en macbook.

• #7   23. jan 2015 jeg plejer bare at tage den og så lige hilse og og lige få dem igang (10sec) så sætte mic på "pause" og så højtalere på og vente den der har snakket længst var en eller anden dansk sælger i ca 2min

• #8   23. jan 2015 Hold dem dog kørende.... Jeg har haft en god lang samtale med et eller andet fjols der først fandt ud af han blev holdt for nar da jeg fortalte ham jeg lige var blevet bidt af en hyæne og vi havde store problemer med omstrejfende hyæner her i DK smiley . Han blev sur, det var dejligt smiley

• #9   23. jan 2015 ja man kan sku hurtigt få lidt at grine af

• #10   23. jan 2015 har ikke haft en af de der windows supportere længe, jeg plejede at sige at de lige måtte holde linjen mens jeg loggede på computeren og så lægge telefonen over foran højtaleren til radion og så kunne de ellers sidde der og lytte til musik indtil de blev trætte af det og lagde på

Kommentér på:
Advarsel om online "hackere" telefonisk USA

Annonce