Med til Norge uge 30/31? Med til Norge uge 30/31?
Hej jeg vil lige høre, om der er andre det kunne være interesseret i at tage på motorcykel til Norge i uge 30/31? Jeg regner med at tage en tur i den sydligere del af Norge med telt, trangia og vandrestøvler. Overnatningerne bliver nok en blanding af campingpladser og friluftspladser.
Turen vil have MC som hovedtema, men der skal også være tid til andre oplevelser, så man ikke sidder i sadlen 12 timer om dagen. Jeg har PT ikke planlagt nogen rute, men søgt mig frem til nogle steder der ser ud til at være et besøg værd:
- Norges største stavkirke i Heddal
- Preikestolen
- Lindenes fyr (sydligste punkt i Norge)
- Lysebotn (kendt for sine 27 hårnålesving)
- Gaustatoppen
Og listen er længere, men det er ikke planen at nå det hele på denne tur. Bare at planlægge en rute der går omkring nogle af disse steder. Jeg kommer hjem fra Spanien i midten af uge 30 og tænker af tage afsted mod Norge i slutningen af denne uge. Seneste hjemkomst er d. 1 august, da jeg har planer der.
Hvis folk har erfaringer de vil dele, modtages disse også glædeligt
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 420
Jeg er lige kommet hjem fra Norge og har været på nogle af de steder du nævner.
Når/hvis du skal besøge Lindenes fyr vil jeg anbefale at følge turistruten "Jæren"
Kristiansand-Flækkefjord via E39,
Flækkefjord-Egersund via 44,
Egersund-Lauvvik via E39-45-508-13
Fra Lauvvik tager du færgen igennem fjorden til Lysebotn, en flot tur hvor man sejler forbi Preikestolen og Kjerag ( http://en.wikipedia.org/wiki/Kjeragbolten ).
På køreturen op fra Lysebotn kan man holde ind ved Kjerag Restaurant (Øygardstøl) og tage vandreturen til Kjerag (ca 2-2,5 time hver vej) som virkelig er turen værd.
Fra Lauvvik kan man også sejle til Oanes og tage fv495 til Preikestolen som også er en kæmpe oplevelse (ca 2 times vandretur hver vej).
Rigtig god tur..
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 722
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 31 Svar: 648
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 722
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 420
Med til Norge uge 30/31?