1.978 visninger
|
Oprettet:
hvad skal vi se i alperne? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg skal af sted på mc tur på tirsdag, hvor vi skal tilbringe 2½ uge i de østrigske og italienske alper. Planerne er måske også at tage et smut forbi det østlige Schweitz og hjem igennem Tjekkiet.
Vi har planer om stelviopasset, kitzbühel alperne,området omkring Bolzano og innbruck, og en tur downhill på MTB.
Har du nogle gode forslag til hvad vi skal se, gerne natursmukke områder, men også hvis der er træf eller alt andet som du synes er et besøg værd når man er i området. Vi modtager med glæde alle informationer, så kan vi kan nå at søge op på dem inden turen går af sted.
Mvh
Jesper og Emil
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
På vej til Stelvio, kommer i også forbi samnauern, endnu et højtliggende, toldfrit sted
I østrig, skal i helt sikkert opleve Hintertux gletscheren, hvor der er sne hele året rundt, alternativt Kaprun Gletscheren.. Den ligger ved ZellAmZee, som er en helt fantastisk sø om sommeren.. Glemt Kitzbuhl, der er pisse kedeligt, både sommer og vinter..
I Solden, er der også en helt fantastisk gletscher, med en sindsyg udkigspost i 3000+m... måske en afstikker værd, det ligger ovre ved stelvio..
Når i kører fra Kaprun, og østpå, så stik ind og se BadGastein, en gammel kurby, med meget store højdeforskelle, og et fantastisk udendørs svømmeanlæg.
Når i kører fra Gastein, så kør over til Wagrain, og besøg den restaurent der hedder california, den ligger på hovedgaden op til grafenberg liften.. De laver de mest fantastiske bøffer.
Lidt nord for Wagrain, ligger Hitlers gamle sommerpalads i berechtsgarden, ørneborgen.. også et besøg værd..
I tjekkiet, ja der er rigeligt med tøser, og de ser ud til at være en prøvetur værd, men husk at selvom to stk. gummi tager det meste af fornøjelsen, så er det bedre at kneppe uden følelse, end det er at slutte ferien af med en vatpind oppe i pikkemanden..
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 532
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.293
Tror ca. Det er stavemåden.
Tag turen omkring krimler wasserfalde. Europas højeste vandfald på vejen mod hintertux.
Under gletsjeren er der skulpture og fra toppen kan man se det højeste bjerg i italien og tyskland lige bag sig.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 55
Morten: Zell am see, var faktisk også planen, men nu ved vi HVAD vi skal se der Jeg har været på snowboard i bormio i vinters og lærte nogle lokale at kende, så dem skal jeg besøge. Derudover har jeg også været 2 gange i bad gastain, så det bliver også fedt at se om sommeren !
Jeg vil i hvert fald skrive alle jeres forslag ned og besøge planlægge turen derefter. Tak
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.239
maj 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 378
ville med det samme ligge turen denne vej også godt nok i Frankrig,, men der er kun total fede veje..
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
helt enig rene !!
maj 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 378
Henover Huez
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.453
Et 3540 m højt bjerg, der skulle være let at bestige. Ligger godt nok i den vestlige del af Alperne
http://www.youtube.com/watch?v=YuhdAb55QIE
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
hvad skal vi se i alperne?