Veteran...or not. Veteran...or not.
Veteran-træf or not
Engang for nogle år siden fik Søren Haurum (den gamle pølsevogn) den gode ide at invitere til veterantræf på den gamle flyveplads i GL.RY. Det har vi veteraner hygget os fint med i nogle år. Der begyndte så småt at komme nye
motorcykler til, men de holdt sig fint i venstre side af pladsen og var iøvrigt velkomne. Jeg ved så ikke helt hvad der er ved at ske...nu synes det som om dem på de nye motorcykler vil overtage pladsen...i hvertfald kommer
de nu kørende på store Harleyer, Honda og BMW maskiner ned imellem veteranerne. Som om det ikke var nok blev indkørslen til pladsen spærret af nyere motorcykler sidste Torsdag så nogle veteraner måtte køre igen.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal kalde det, men smart er det ikke...nærmere egoistisk. Det samme skete i Søby ved brunkuls lejrene. Her kom i starten næsten kun veteraner og der var sk..hyggeligt, men snart blev det overtaget af nye MC,er og der kom så mange at folk der omkring ikke længere ville have det for de kørte stærkt A,H.T. Jeg har selv prøvet op til flere gange at blive overhalet på Arnborg-vejen af et eller andet som kørte mindst 200kmt med det resultat at jeg blev slemt forskrækket.
Jeg ved ikke hvilken reaktion jeg får på dette, men forventer jeg nu at få en spand lort i hovedet kan jeg da kun blive glædelig overrasket hvis det ikke sker. Jeg ønsker at vi kan holde vores veteran træf i fred, men pladsen er offentlig. Kunne dem på de nye MC'er ikke vælge en anden dag f.eks Onsdag at holde træf...det
behøver vel ikke absolut foregå på den dag vi er der. Men alle er velkomne..bare veteran delen ikke bliver rendt over ende...der er allerede skumle planer om at flytte det. Det synes jeg er ærgeligt for stedet er skønt.
Her ses opslaget i Veteranposten
Kort om arrangementet:
Torsdags hyggeaften ved Gl. Rye Flyveplads.
Alle med interesse for gamle eller specielle køretøjer er velkomne til at deltage i hyggelig og uforpligtende samvær med ligesindede.
Der er ingen krav om, at køretøjerne skal være glansbilleder, blot glæden ved køretøjerne er tilstede er I meget velkomne til at deltage i det kammeratlige samvær. Sæsonen starter den 18. april og fortsætter til slut september.
Vi ses.......................Søren Haurum. Tlf. 21 49 XX XX
Med venlig hilsen
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Emner: 50 Svar: 392
Jeg synes det er en skam - når der starter noget godt og særligt op, men det bliver overrendt af "almindelige" cykler..
Der er liiiiiidt ved at ske det samme ved Kalø.
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.279
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 5
Per M tror jeg er inde på noget rigtigt...
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
apr 2013
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
apr 2013
Veteran...or not.