Støttetur for voldramt børn {{forumTopicSubject}}
Kristi himmelfartsdag d. 9 maj vil der blive afholdt et støttearrangement til fordel for voldsramte børn. Formålet er at sætte fokus på de børn der til daglig er udsat for vold og overgreb, bl.a. i deres familier. Man kunne f.eks. i februar måned læse i medierne, at en 38 årig kvinde var blevet meldt for vold mod sin 9 måneder gamle baby, det synes jeg er forfærdelig. Kan man ikke gøre mere for at det kan undgås? Evt. ved at sætte flere penge og ressourcer ind på det. Jeg... ved at kommunerne har været hårdt spændt for de sidste mange år og har måttet spare på alle områder, mon ikke også det er gået ud over dette område?
Jeg vil også gerne gøre opmærksom på de stadig mange seksuelle overgreb på børn. I december 2012 læste jeg på tekst tv at der var registeret 2.250 børn som havde været udsat for seksuelle overgreb. Jeg mener det tal er meget højt, når man tænker på at man i mange år har hørt om Brønderslev sagen – Tønder sagen og Rebild sagen. Her har politikkerne gang på gang stillet sig op og sagt at det ikke måtte ske igen, men det gør det.
Jeg håber med arrangementet at jeg vil kunne starte noget mere omtale omkring problemet. Jeg vil naturligvis også invitere politikere med på arrangementet.
Nu er der nok mange der spørger sig selv. Hvorfor motorcykler? og hvorfor kører vi til Schuberts Minde? Det er svært som ene mand at gøre opmærksom på dette problem uden at bruge sit netværk. Min ligger tilfældigvis inden for motorcykel verdenen og jeg er sikker på at mange motorcyklister vil støtte op om arrangementet.
Årsagen til at vi ikke kører over til Christiansborg med budskabet, er at det er svært at låne Christiansborg Slotsplads og at der ingen politikere er på Christiansborg den dag, da det er en helligdag. Jeg vil hellere giver børnene på Schuberts Minde en god oplevelse. Jeg har naturligvis brug for al den støtte jeg kan få, så jeg håber I vil deltage. Mere information på facebook under MC Karavanen.
jun 2012
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 156
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 383
Een af de ture som jeg håber, vil få en kæmpe opbakning.
Jeg sidder ( desværre )på Kreta fra på lørdag , og går derfor glip af både denne og og også turen til Himmelbjerggården lørdag middag :-(.
Håber at I vil give børn, unge og voksne en fantastisk oplevelse!
jun 2012
Skal jeg ansøge gruppen på facebook for at finde oplysninger?
mar 2010
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
Du skal nødvendigvis ikke at være med i facebook gruppe for at finde oplysninger omkring turer, men hvis der komme ny oplysninger er det på facebook de kommer.
Mvh.
Peter Laursen
jun 2012
Det lyder godt. Er det muligt at koble sig på, et sted på ruten? Vi er et par stykker fra Holstebro området som gerne vil støtte op om turen.
mar 2010
Ruten er på facebook under mc karavanen
Mvh.
Peter L
maj 2009
Følger: 30 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 455
mar 2010
peter
Støttetur for voldramt børn