29. maj 2012 Følger: 16 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 184
Tur til Nürburgringen - fif og gode råd! {{forumTopicSubject}}
Planlægger at tage en tur til Nürburgringen sammen med en kammerat i løbet af sommeren, nærmere en specifik dato er vi ikke kommet endnu. Jeg kunne rigtig godt tænke mig og høre om der er nogle gode råd som vi skal have med i vores planlægning af turen. såsom gode/billige steder at overnatte osv.
Vi regner med at tage en kassevogn derned så vi er dækket ind hvis en af cyklerne skulle gå i stykker. vi regner med at købe et 9-turs "klippekort" til 202euro og har lidt en ide om at vi kan deles om dem, og at det er nok. det bliver bare en forlænget weekend vi tager afsted.
lyder til helt ved siden af med at deles om 9 turer? tænker lidt at da ingen af os er hardcore racere og ikke er vant til at kører på bane at det er rigeligt!? vi skal jo ikke derned for at slå nogle rekorder men bare for at prøve det og få en hyggelig herrertur ud af det.
gode input modtages
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 16 Svar: 81
Har ikke sat mig ind i det siden, så ved det ikke
Ellers er der et ps2 spil der hedder tourist trophy, hvor nurburgringen er med..
Så får man da en idé om hvordan banen ser ud så man ikke kører i blinde
Bare et forslag
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 184
Hvis andre planlægger tur derned så giv endelig lyd. kunne da være hyggeligt at mødes med andre landsmænd og få nogle hyggelige dage.
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.336
Der er både afkørselszoner, så man ikke slår sig selv til lirekassemand, og mulighed for overnatning i pitten.
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 675
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 175 Svar: 707
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 79
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
En rigtig banedag er helt sikkert at foretrække.. nurburgring straffer hårdt, og det er mega dyrt at lave skader, taler af erfaring
Når det er sagt så er et 9 turs kort til deling ok, men hvorfor ikke købe 15 turs når i alligevel skal bruge penge på at komme derned
maj 2012
vi havde skam osse tænkt at prøve noget banekørsel herhjemme, men synes lidt det er en jungel at finde ud af hvordan det foregår og hvad det koster! skal man igennem divs tests inden man kan få lov at komme på bane eller bliver man bare smidt sammen med andre "rookies"?
er der nogle som kan gi et ca bud på hvad det koster for såen en tur på bane herhjemme eller omegn!!! tænker ikke brændstof frem og tilbage, men mere divs gebyrer entre som skal betales.
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.336
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Uanset hvor godt du kører får du gode tips af masterkørerne, man kan nogen gange blive opgraderet til en klasse højere hvis masterkøreren synes det er ok. Ved ikke om det gælder alle steder.
Jeg meldte mig selv til mellemste, men om bestemte mig og tog begynder klassen selvom jeg havde kørt mc i næsten 30 år, det var ok for mig, især da jeg kørte en mc der lige var købt dagen før og den havde en for mig anderledes måde at køre på, Laverda.
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 135
Jeg har selv været på ringen 4 gange dog kun kørt 2 af gangene på ringen, selvom jeg havde "trænet" på ps3 med rat/pedaler/kobling/H-gear/ i GT5 kunne jeg kun hvornår hvilket sving kom og om de var skarpe/blinde. Alene bakkerne på ring(300 meters forskel fra laveste til højeste) var en udfordring.
Her er lidt hvad det koster:
http://jalopnik.com/5542521/it-costs-5300-to-crash-your-car-at-the-nuburgring
og sådan her ser det ud hvis en af de 1000 biler smider olie/væske på ringen og en stakkels MC kommer bagefter.
http://www.youtube.com/watch?v=jFJJW3OmhZc
dog er føren af køretøjet ansvarlig over for skaderne på din cykle men hvis det ikke er muligt at finde ud af hvem der er hænger man selv på det.
Trackdays er typisk uden kasko og køber man en ansvarsforsikring dernede
touristenfarten skal for forsikringen dække men det kan dog være noget rod at få igennem.
i UK er der flere forsikrings selskaber som har en police imod ringen pga det tourist og der faktisk bare er en road-tax vej ligesom autobahn bare med curbs og armco barrier og tyske vej regler er gældende.
Held og lykke og husk ikke at vælge 17-20 maj for der er jeg dernede sammen med 200.000 andre for se motorsport
maj 2012
Vi blev enige om at det ville være dumt at starte med ringen hvis man afligevel var til gene for andre og til fare for sig selv
Tur til Nürburgringen - fif og gode råd!