{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Tur til Nürburgringen - fif og gode råd! {{forumTopicSubject}}

Planlægger at tage en tur til Nürburgringen sammen med en kammerat i løbet af sommeren, nærmere en specifik dato er vi ikke kommet endnu. Jeg kunne rigtig godt tænke mig og høre om der er nogle gode råd som vi skal have med i vores planlægning af turen. såsom gode/billige steder at overnatte osv.

Vi regner med at tage en kassevogn derned så vi er dækket ind hvis en af cyklerne skulle gå i stykker. vi regner med at købe et 9-turs "klippekort" til 202euro og har lidt en ide om at vi kan deles om dem, og at det er nok. det bliver bare en forlænget weekend vi tager afsted.

lyder til helt ved siden af med at deles om 9 turer? tænker lidt at da ingen af os er hardcore racere og ikke er vant til at kører på bane at det er rigeligt!? vi skal jo ikke derned for at slå nogle rekorder men bare for at prøve det og få en hyggelig herrertur ud af det.

gode input modtages smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tur til Nürburgringen - fif og gode råd!
  • #1   23. apr 2013 first things first - kan huske sidste år var der snak om den skulle lukkes fordi det ikke kunne køre rundt?

    Har ikke sat mig ind i det siden, så ved det ikke smiley

    Ellers er der et ps2 spil der hedder tourist trophy, hvor nurburgringen er med..

    Så får man da en idé om hvordan banen ser ud så man ikke kører i blinde smiley

    Bare et forslag smiley


  • #2   23. apr 2013 Haha kunne faktisk være en god ide. med alle de sving blir det nok svært at komme hurtigt rundt når man ikke kender den i forvejen.

    Hvis andre planlægger tur derned så giv endelig lyd. kunne da være hyggeligt at mødes med andre landsmænd og få nogle hyggelige dage.


  • #3   23. apr 2013 Tag til en rigtig bane i stedet for?
    Der er både afkørselszoner, så man ikke slår sig selv til lirekassemand, og mulighed for overnatning i pitten.


  • #4   23. apr 2013 har snakket med nogle forkslige om det og de siger at køre lidt på knuttorp. padborg og andre baner inden er en kanon ide. nurburg er jo et must at havde prøvet så fuld forståelse for turen. men det andet er en rigtig god måde at lære jeres mc´er at kende på bane...

  • #5   23. apr 2013 Kan man stadig leje cykel dernede? Jeg troede de var lukket så har ikke kigget men vil gerne prøve banen

  • #6   23. apr 2013 Det er måske en god ide med kasko.. Jeg kender en der smadrede hans R1'er på første omgang..

  • #7   23. apr 2013 Hvis det er første gange i skal på bane, så kommer i enten til at tøffe rundt med blinklyset tændt eller så bliver i slemt skuffede og opgiver efter første omgang... og begge dele vil skræmme jer, tro mig især på en weekend med høj sol og meget trafik..

    En rigtig banedag er helt sikkert at foretrække.. nurburgring straffer hårdt, og det er mega dyrt at lave skader, taler af erfaring smiley

    Når det er sagt så er et 9 turs kort til deling ok, men hvorfor ikke købe 15 turs når i alligevel skal bruge penge på at komme derned


  • #8   23. apr 2013 Okay, frygtede lidt at det ville være disse udmeldinger jeg ville få. som sagt skal vi jo ikke derned for at køre hardcore race men igen, der er jo heller ikke meget ved det hvis vi så oven i købet ender med at være til gene for andre.

    vi havde skam osse tænkt at prøve noget banekørsel herhjemme, men synes lidt det er en jungel at finde ud af hvordan det foregår og hvad det koster! skal man igennem divs tests inden man kan få lov at komme på bane eller bliver man bare smidt sammen med andre "rookies"?

    er der nogle som kan gi et ca bud på hvad det koster for såen en tur på bane herhjemme eller omegn!!! tænker ikke brændstof frem og tilbage, men mere divs gebyrer entre som skal betales.


  • #9   23. apr 2013 Www.zenergyracing.dk den langsomme klasse er nærmest et kørekursus, og de andre klasser inddeles efter afgangstider, så man altid køre med folk, med nogenlunde samme fart som en selv. Det giver større sikkerhed smiley

  • #10   23. apr 2013 Man kører i 3 kategorier, meld dig til den nemme uanset hvor meget du har kørt før, mellemste klasse må der overhales den ene vej rundt og farten er noget højere, og hurtigste klasse er der fri hastighed og overhaling til både højre og venstre.
    Uanset hvor godt du kører får du gode tips af masterkørerne, man kan nogen gange blive opgraderet til en klasse højere hvis masterkøreren synes det er ok. Ved ikke om det gælder alle steder.
    Jeg meldte mig selv til mellemste, men om bestemte mig og tog begynder klassen selvom jeg havde kørt mc i næsten 30 år, det var ok for mig, især da jeg kørte en mc der lige var købt dagen før og den havde en for mig anderledes måde at køre på, Laverda.


  • #11   26. apr 2013 Aldrig kør touristenfart første gang, når du ikke kan holde pace med de andre biler bliver du cuttet af i sving og overhalet(venstreom) alle tænkelige steder i sving/nedbremsning. Der holdes trackdays kun for MC så der større chance for at få noget ud af det.

    Jeg har selv været på ringen 4 gange dog kun kørt 2 af gangene på ringen, selvom jeg havde "trænet" på ps3 med rat/pedaler/kobling/H-gear/ i GT5 kunne jeg kun hvornår hvilket sving kom og om de var skarpe/blinde. Alene bakkerne på ring(300 meters forskel fra laveste til højeste) var en udfordring.

    Her er lidt hvad det koster:
    http://jalopnik.com/5542521/it-costs-5300-to-crash-your-car-at-the-nuburgring

    og sådan her ser det ud hvis en af de 1000 biler smider olie/væske på ringen og en stakkels MC kommer bagefter.

    http://www.youtube.com/watch?v=jFJJW3OmhZc

    dog er føren af køretøjet ansvarlig over for skaderne på din cykle men hvis det ikke er muligt at finde ud af hvem der er hænger man selv på det.

    Trackdays er typisk uden kasko og køber man en ansvarsforsikring dernede

    touristenfarten skal for forsikringen dække men det kan dog være noget rod at få igennem.

    i UK er der flere forsikrings selskaber som har en police imod ringen pga det tourist og der faktisk bare er en road-tax vej ligesom autobahn bare med curbs og armco barrier og tyske vej regler er gældende.


    Held og lykke og husk ikke at vælge 17-20 maj for der er jeg dernede sammen med 200.000 andre for se motorsport smiley


  • #12   26. apr 2013 Haha skal nok holde mig væk den 17-20 maj. efter folk har skrevet herinde (og tak for gode råd) er vi dog blevet enige om at starte med en tur på padborg park. (tak til Romdal#53 for link og råd)

    Vi blev enige om at det ville være dumt at starte med ringen hvis man afligevel var til gene for andre og til fare for sig selv smiley


Kommentér på:
Tur til Nürburgringen - fif og gode råd!

Annonce