576 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

"pusletid" (skrueaften) "pusletid" (skrueaften)

Hej, igår var vi nogle stykker der snakkede om at lave en aften med at skrue lidt på cyklerne.

Det kan jo ikke betale sig at lade mekanikeren lave det hele, og så er det sjovere og mere tilfredsstillende at lave tingene selv.

Igår smed jeg ny forgaffel og bagsvinger på min Falco, det er vildt fedt selv at have lavet det!

Eller næsten selv.. Uden Kenneths hjælp ville det have været noget bøvl ad helvede til, og ville med garanti ikke være færdigt endnu. Han havde en del god erfaring, viden og de 2 ekstra hænder der gjorde det hele meget nemmere. At han så er pisseirriterende må jeg jo så leve med :oD

Anyway. Det er jo hyggeligt og lærerigt at gå og skrue sammen, så lad os da gøre lidt i det også.

Jeg vil lige tjekke med bossen om det er ok hvis vi er nogle stykker der skruer lidt på firmaet, der er forholdene bedre end herhjemme. Men måske nogen har et ok værksted hvor man kan lege. Men en god aften kan jo også bare være at shine cyklen op, det er også sjovere når man er flere.. Peter fik gjort mig opmærksom på at Falcoen vistnok kunne trænge til at få pudset skorsten.

Og tjek da lige mine nye billeder, gårsdagens arbejde har både givet en bedre og smukkere cykel!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "pusletid" (skrueaften)
  • #1   2. jul 2006 Lækker Falco, lækker forgaffel, lækker hjelm... Lækkert initiativ - bor desværre lidt langt fra Horsens.

• #3   2. jul 2006
    Det lyder bare godt. Christina og jeg er klar!
    Vi er jo totalt nybegyndere, så I må love ikke at grine af os når vi fumler og spørger dumt smiley he he

• #4   2. jul 2006 Lækker falco. det kunne være rigtig hyggeligt med sådan en aften.

• #5   2. jul 2006 Takker! Jeg bliver også gladere for den for hver gang jeg kører, og hver gang jeg pusler med den. Meget af glæden ligger i at holde den og forbedre den.

Kenneth: Ja, det gør ret ondt :oD Vi kan da samle Kawaen i weekenden om 14 dage!

Ane: Det er forbudt at grine når nogen gør noget dumt, og desuden har man tavshedspligt når nigen dummer sig. Det er bedst for alle parter! What happens on the mile, stays on the mile! :oD

Jeg har virkelig savnet at skrue rigtigt, så jeg hyggede mig stort igår! Har længe glædet mig til at få gjort det der skal gøres, Öhlins gaflen har længe stået og stirret på mig. Elsker at arbejde med cyklen, især nå man er 2 om det. Når arbejdet er gjort er glæden bare kæmpe stor.

Vi skal have møde i ejerforeningen idag, jeg vil lige nævne at jeg påtænker at invitere nogle MC'ister til at pusle om cyklerne.

Vi har plads på fliserne bag ved bygningen hvor vi kan være op til 8-10 MC'er og stadig have god plads. Med en presenning og en MC løfter kan der smøres kæde og skiftes olie uden risiko for spild på fliserne.

Men som sagt, har andre bedre forhold, vil det jo være bedre. Men jeg gør lige de andre i ejerforeningen opmærksomme på min ide, bare lige for at undgå bøvl..

• #6   2. jul 2006 nydelig cykel, fine stumper!
    men langt til horsens!

• #9   2. jul 2006 V-2: Tak tak.. Overvejede om stel og svinger skulle males, men det ville være synd kan jeg se nu.

Martin: Kæden er i et stykke?? Er den ikke delt og skal samles? Men jeg har fundet ud af at det ikke er så bøvlet at samle en kæde med nittet led i stedet for gammeldags kædesamler.

Johan: Tak, synes også den er blevet meget federe! Akselafstanden er måske øget 10 milimeter max. Kæden passede lige akkurat, hvor den på Falcosvingeren var cirka i midten af justeringsområdet, ligger den i RSV svingeren helt i bund, tættest på motoren.

Eneste problem er at styrudslaget er reduceret på grund af lavere clipons der får grebene til at ramme kåbens subframe.

• #10   2. jul 2006 Rigtig god ide..

Jeg har faktisk tidligere forespurgt om der var noget lignende.. da jeg ikke ligefrem er den der lærer fra mig (på grund af manglende viden.. ikke vilje :-))..

Men jeg er helt sikkert frisk.

• #11   2. jul 2006 Det ville sgu være rigtig cool - Bor tæt på Horsens

• #13   2. jul 2006 Hej Marc

Har lige tjekket din cykel det ser sgu godt ud med de nye dele.....

Nå men jeg skulle faktisk lige give min mening til jeres skrueaften , det er simpelthen et pisse godt forslag , vi har jo alle sammen været nye på et tidspunkt og man kan jo ikke vide det hele , samtidig er der ved sådan en aften mulighed for at lære noget nyt for nye og gamle......ville ønske jeg boede tættere på Horsens så mødte jeg også op

og hvad er nu det med kenneth , er han blevet en gnavpot på sine gamle dage.... ?? ( det har jeg dog svært ved at tro)

• #14   2. jul 2006 Hej Jørgen, takker!

Ja, Kenneth er ikke blot grim, han er også gammel og kedelig, for ikke at kalde ham egn og alt muligt andet.. :oD

Fik lige lidt blod på tanden efter vi havde skruet nogle timer, det var sgu fedt! Det er sgu hyggeligt at gå at skrue sammen.

Martin: Det forstår jeg ikke, jeg har ikke hørt om en ny kæde der er i et stykke? Anybody?

Jeg forhører mig lige omkring at låne lidt plads der hvor jeg arbejder. Ellers kan vi godt være her, mulighederne er bare mindre. Det gængse kan vi dog stadig sagtens klare, smørelse og almindeligt vedligehold er intet problem.

Kommentér på:
"pusletid" (skrueaften)

Annonce