{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Super tilbud for gade-mc'er på Knutstorp
  • #1   28. maj 2012 Syntes det lyder dyrt kontra hvad AAgesen og bike promotion tilbød sidst 800-1000 for en dag.

    Specielt når det er gade cyklerne man vil introducere til trackdays.

    Mvh Kenneth


  • #2   28. maj 2012 Kenneth ->
    hvis du scroller lidt ned og ser hvad prisen er for "GRØN SPECIAL" som er den kategori der bliver refereret til.
    så kan du se at en enkelt dag koster: 725kr og to dage koster 1250kr..
    dvs. mindre end 800kr pr.dag..



  • #3   28. maj 2012 Det var da billigt for Grøn klasse smiley Den tilmelder jeg mig..

  • #4   28. maj 2012 de kan da godt lige tage og ligge dagenen i en weekend, så os der skal på arbejde også kan være med smiley

  • #5   28. maj 2012 #Morten P smiley tror du ikke det har "lidt" at sige for nettop dato'en og prisen?


    Jeg kan ikke se nogen steder om der er krav til motorcyklen? altså hvad angår om divs. dele skal tapes til ? Af med spejle? osv. osv.

    Ville self. smide dp killer på min. Men ellers håber jeg da på den ville kunne køre som den ellers står.


  • #6   28. maj 2012 Øv øv øv, kan ikke den weekend. Håber de laver noget lignende igen snart.

  • #7   28. maj 2012 Nick> Jeg sad lige og surfede Zenergys hjemmeside for at se om jeg kunne finde noget om det med tape på lygter mm. - Det kunne jeg ikke smiley
    Men! Jeg har været med til en hel del Zenergy arrangementer efterhånden (dog aldrig i grøn klasse) og fælles for dem, er at alle jeg så køre i grøn, havde tape over lygterne, og afmonterede sidespejle. Så jeg tror det er et krav (lige som det er på stort set alle andre trackday arrangementer).
    Jeg synes i øvrigt det er en rigtig god idé at lygter tapes til, og at spejlene fjernes. Der er jo en mening med det smiley


  • #8   28. maj 2012 Der er der helt sikkert Buggi..

    Nu sidder mit blinklys bare i spejlene.. Som jeg gerne ville bruge til at køre derop. Samt lyset. Og så er jeg ikke så pisse stor fan af at tape hele min MC til. Og slæbe værktøjskasse med på min MC for at få spejle og kabler af.

    Så derfor ville det være rart at vide om dette også er en krav for grøn klasse som jo i sidste ende er til offentlig vej MC's.

    For jeg kan heller ikke finde det inden på deres hjemmeside smiley


  • #9   28. maj 2012 Nick> Jeg er ret sikker på at du også godt må nøjes med at sætte tape på dine spejle smiley
    Så slipper du for at medbringe værktøj. Og hvis det er fordi du ikke vil medbringe tape, så kommer du bare over i min camp og får noget af mig, jeg medbringer altid en rulle gaffa (ALT kan repareres med gaffa :-D)

    Formålet med tapen er to ting, hvoraf den ene er helt irrelevant for hvilken klasse der køres i (gade MC eller ej), og det er hvis der sker styrt, så lander der ikke glaskår ud over hele banen, som så tager køretid fra alle andre, når det skal ryddes op. Tapen holder lidt på det hele, så det ikke spredes for alle vinde.
    Den anden grund er så du ikke bliver distraheret af stoplyset på en forankørende. Det er særlig vigtigt når der køres som perler på en snor, som der jo gøres i grøn klasse.
    Det er også en god måde at fjerne uvaner med at fokusere på spejlene i stedet for vejen, når man skal ligge og øve ideal linjer.
    Så der er som sagt mange gode grunde til at det er som det er, og at bruge tid på at tape lygter til, må være en af de <b>mindst</b> omstændige ting ved forberedelsen af en trackday smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #10   28. maj 2012 At tape spejle og lygter og pille stik til forpærer fra så tapen ikke brænder fast, tager ca 4 minutter - og det halve at pille af igen.

    Sådan er det alle steder og derfor også på Zenergy's arrangement. Man kan miste køretid af uendeligt mange grunde, så det er en dum ide at tilføje glasskår på banen som endnu en...

    Nej Aagesen er ikke billigere end 1200 for 2 dage, Kenneth...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #11   28. maj 2012 1250 endda...

  • #12   28. maj 2012 Er jeg skam helt med på ikke tager evigheder.. Kan godt være jeg bare lige skal ud over det stadie hvor jeg ikke vil have så meget som en død flue på min kåbe smiley

    #Buggi og tak som byder Buggi.. Men burde næsten kunne finde plads til en omgang gaffa selv også smiley


  • #13   28. maj 2012 Kommer der et lignede tilbud til løbet i august?

  • #14   28. maj 2012 -#42 Sajmon ™
    Man skal ikke tape lygter og spejle ind på Mestersvinger.


  • #15   28. maj 2012 #Jeppe (Amager) A

    Hmmmm nu gjorde du det jo pludselig spændene igen det spørgsmål smiley

    (prøver ikke at gøre det tape til en masse umuligt) Kan godt se der er mange gode pointer i at man skal have det på..
    Men samtidig ville jeg helst være fri.


  • #16   28. maj 2012 Forskellen på Mestersvinger og Decideret trackday arrangementer, hvor Zenergys tilhører det sidste, er at til et trackday arrangement er der en hel masse andre der også skal køre på banen både før og efter grøn klasse. Disse er ikke indstillet på at miste køretid fordi der skal ryddes unødigt op efter lygter og spejle.

    Man kan IMO ikke sammenligne Mestersvinger kursuset og grøn klasse hos en trackday udbyder, for det er to forskellige produkter smiley


  • #17   28. maj 2012 #Buggi det giver jo helt klart mening.

    Og er på ingen måde fair over for andre hvis jeg skulle falde og tage af deres dyrt betalte tider fordi jeg ikke er pjattet med ideen om at tape en hysterisk velholdt kåbe/lys til.

    Må vel i stedet se mig glad for at en kåbe med bund oliekars"holder" ikke er påkrævet også smiley


  • #18   28. maj 2012 Har vidst også været med Zenergy sidste år, den fik noget malertape på lygterne for og bag, også klappede jeg spejlene ind, så var det fint.
    sådan har det også været på de andre arrangementer jeg har været med til


  • #19   28. maj 2012 Generelt er Zenergys tekniske krav til cyklen, absolut de mest liberale, blandt alle de trackday udbydere jeg har oplevet, så jeg ville bestemt ikke frygte at der skulle komme "underlige/urimelige" krav ved kørsel i grøn klasse.
    Det er straks værre når vi taler løb under DMU, for så er der nogle HELT andre krav til hvordan cyklen skal være. (skum i tank, lockwire, lukket bundkåbe, olie/benzin opsamler osv. osv. )


  • #20   28. maj 2012 smiley Der er næsten ikke andet for end at tage gaffa-tapen med derop/hen og se..

    Syntes bare jeg ville høre ad så jeg ikke møder op med andet end min madpakke og skulle til at skrue div. dele af.

    Skulle du derop de samme dage Buggi?


  • #21   28. maj 2012 Som Morten skriver, så skal lygterne tapes, og spejlene klappes ind, og så er du klar til en fed dag, på en fed racerbane.
    Ved ikke om samme tilbud og kommer i august, måske...


  • #22   28. maj 2012 Nick> Ja, jeg er der alle 4 dage smiley

    Der er i øvrigt et ganske udmærket cafeteria, med dagens ret og div.... Så kan du slippe for at medbringe madpakke smiley


  • #23   28. maj 2012 # Buggi

    Lyder kanon.. Så kan det være jeg ender med at give et par svenske kødboller hvis du har værktøjet til at tage sådan et par positions lys ud smiley


  • #24   28. maj 2012 Den tager jeg sgu også smiley

  • #25   28. maj 2012 Nick> Du kommer bare forbi, så ser vi på det smiley

  • #26   28. maj 2012 På Knutten tapes lygterne til. Spejlene kan du dog løsne og lægge ind langs kåben. 3m laver tape der er meget nemt at fjerne igen uden det afsætter mærker, det er lidt a'la malertape. Eller kan du sagtens fjerne limspor efter gaffatape med lidt bremserens på en klud. Du finder al den hjælp du har brug for på banen, der er et kanon sammenhold på knutten, så hjælp er der masser af smiley

    Mad kan som sagt købes på cafeteriaet, og aftensmaden kan du få i Kagerød, lige uden for banen, der er et lille hyggeligt pizzeria, eller på spisestedet i samme bygning, til særdeles rimelige priser. (De har Tjekkisk øl smiley )

    Her kan du se en lille video jeg fandt på nettet fra et af deres seneste trackday fra mantorp i sverige.

    http://www.youtube.com/watch?v=xyUlfaINKCA


  • #27   28. maj 2012 - Buggi
    Jeg kan sagtens forstå kravet om at tape lygter og andet ind ved trackday arragementer. Det var men som et alternativ til Nick.

    Men hvad er forskellen mellem grøn klasse på Zenergy og Mestersvinger siden de er to forskellige produkter. Beskrivelserne af kørslen virker meget ens.



  • #28   28. maj 2012 Jeppe> Forskellen er at Zenergy/Grøn klasse nok mere er en optakt til trackday i andre klasser (med tiden) og med fokus på netop det, og hvor Mestersvinger mere handler om egentlig køreteknik/kørekursus til landevej, med mere teori og måske mere for alle typer MC. Zenergy taler nok mest til de mere sporty cykler, race og sport-touring. Jeg har i hvert fald endnu tilgode at se en custom chopper til et Zenergy/trackday arrangement smiley
    (ikke at jeg tror at man ikke er velkommen på en chopper, for det er man helt sikkert, jeg har bare ikke set det endnu smiley )

    Når det er sagt, så vil en en der er dygtig til trackday/bane kørsel, jo normalt også være rimelig habil på en landevej, omend det ikke ALTID er tilfældet, - så uanset hvad man vælger af de to, så vil man kunne få gavn af det på landevejen. smiley



  • #29   28. maj 2012 Til det med gaffa, du tager en rulle malertape og sætter inden under gaffaen.
    Surt man ikke kan blive rykket op i klasserne smiley Kunne da godt tænke mig 2 dage for 1250 smiley
    Når skidt pyt er alligevel ikke i danmark der.


  • #30   28. maj 2012 Ok, tak for svaret. Det fremgik bare ikke ud fra beskrivelsen på hjemmesiden, der lyder meget som mestersvinger.
    "Grøn klasse er rettet mod gadekørere, der ønsker at udvikle deres svingteknik under sikre og forudsigelige forhold. Det er ikke her du lærer at lave feber-indbremsninger og det er heller ikke her du giver max gas nedad langsiden. Tværtimod køres der langsomt på langsiden. Fokus i grøn klasse er at opnå glidende og sikker kørsel igennem svingene"
    http://www.zenergyracing.dk/trackdays/klasser/


  • #31   28. maj 2012 Jeppe, det der står på hjemmesiden er skam rigtig nok, men der er fx ikke gåtur banen rundt, med tilhørende teori som der er hos Mestersvinger. I det hele taget foregår det lidt mere trackday orienteret, selvfølgelig løftet af at der kører en masse andre på banen også, som alle kører decideret trackday eller sågar løb.

    Men bare lige for at slå fast, så har jeg ikke noget med hverken den ene eller anden udbyder at gøre som sådan, det jeg skriver er udelukkende baseret på hvad jeg ser og oplever til de forskellige arrangementer. smiley


  • #32   28. maj 2012 Hvis i er ude i at ville give 870 kr ekstra, for at slippe for at tape lygter ind... Så er det da bare det i gør smiley

  • #33   29. maj 2012 Nå jeg tager sku sådan 2 dage!!!

    Nogen med noget erfaring der har nogen god tips til overnatning? eller er der en vare-vogn man kan købe sig en overnatning i fra torsdag til fredag?

    Så tilbyder jeg kontanter / godt selskab og kolde forfriskninger igennem dagen !!?!!?!!


  • #34   29. maj 2012 Hvis du tager et telt med, er der mulighed for at campere gratis ved banen. Ellers skulle der være et vandrehjem i nærheden, og sidst er der hytter ved banen, der kan lejes, de er bare lidt dyre: http://www.ringknutstorp.com/boende

  • #35   29. maj 2012 #RuneCNR#53 Lækkert.. Kan være jeg må tage en sovepose med så.. Har ikke lige telt liggende så håber på en tør nat i så fald smiley

  • #36   29. maj 2012 sidst jeg var afsted havde jeg sovepose, liggerunderlag og telt med (de har et billigt ved harald-nyborg) bare nogen stropper på cyklen også afsted smiley

  • #37   29. maj 2012 Hvis man har abonnement på Politiken kan man få abonnement til broen gratis det første år. Så kører man over til 56 kroner i weekenden smiley

  • #38   29. maj 2012 #Morten P Jah må se hvad vejrudsigten siger.. For skal kunne have det hele på ryggen. For ellers må det blive underlagt og sovepose hvis vi får en tør nat smiley

    Så er der jo ikke andet for end at håbe på godt vejr!


  • #39   29. maj 2012 Hvis det går så galt, skal vi nok finde en tør plads til dig i mit pittelt smiley

  • #40   29. maj 2012 #RuneCNR smiley Lyder godt.. Så er der jo næsten ikke andet for en at prøve at slå de 14 dages ventetid fornuftigt ihjel.

  • #41   29. maj 2012 Så kom der lidt mere info op på hjemmesiden http://www.zenergyracing.com

  • #42   29. maj 2012 Kan man skifte klasse undervejs på sådan en trackday ved Zenergy?

  • #43   29. maj 2012 I klassene blå, rød og sort, køres der med transponder, og klasserne bliver indelt efter de tider folk kører, så ja.

  • #44   30. maj 2012 Hmm.. du svarer ikke helt på spørgsmålet... når udgangspunktet, som her, er at man starter i grøn klasse. kan man så skifte?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #45   30. maj 2012 Det tror jeg ikke du skal regne med.

    Prisen er netop baseret på deltagelse i grøn klasse...


  • #46   30. maj 2012
    Gem troen til søndag, jeg skal bruge et konkret svar.. smiley

    Det kunne jo være at det, som det er med så meget andet, er et begynder tilbud, så man kan blive fanget lidt af det..

    Det kan man f.eks. ved Team Trackday, hvor et tilsvarende arrangement er til samme pris..
    ttp://team-trackday.com/product.php?id_product=86


  • #47   30. maj 2012 Det er ikke fordi at det er pissevigtigt for mig at skifteklasse... men det er mere det at alle turene er masterkører, dvs at der ikke nogle pas hvor man kan lege lidt og afprøve ting på egen hånd... det virker mindre attraktivt, hvis (når) man tempoet sættes af en nervøs 18-rårig på en GS500e, når overhaling er forbudt..

    Det må man godt i nogle af pas'ene ved andre udbydere..



  • #48   30. maj 2012 Thore J: Grøn klasse er blevet delt op i flere hold, alt efter hastighed på andre track days, så det gør de vel også her.. Og så kan holdene overhale hinanden på langsiden..
    Hvis ikke der er masterkører på, gælder det ikke som kører kursus og så er der ingen forsikring..


  • #49   30. maj 2012 Vi ses på Knutten... smiley

  • #50   30. maj 2012 Jajaja..igen gætteri... og forsikringen er mig ligegyldig..

    Læs hvad jeg skriver og spørger om smiley


  • #51   30. maj 2012 Assumption is the mother of all fuckups...

  • #52   30. maj 2012 #Thore J

    Jeg spurgte om en del af det samme..

    Og jeg fik konkret svaret som Sara skriver..
    Der er flere hold og hastigheder under Grøn klasse.

    Så kommer den omtalte nervøse gs500 du taler om. Og du på en ZZR1400 og vil frem. Ryger du sikkert på et hurtigere Grønt hold.
    Og vil du overhale er det som beskrevet på langsiden stadig med din masterkører.

    Og hvad angår om du kan tage en halv dag på grøn og en halv på blå.

    Så er min fuckup Assumtion Nej. Eftersom du kan se andre herinde skriver de er ærgerlige over det er fuld pris for dem i nettop disse klasser over grøn..


  • #53   30. maj 2012 Nick... tror du skal læse Saras svar igen... især der hvor der står "...så det gør de vel også her.." ...

  • #54   30. maj 2012 Thore J skal jeg skrive til Zenergy racing og spørge for dig, eller klarer du det selv smiley

  • #55   30. maj 2012 #Thore J
    Jeg læste Saras svar. Og fortæller dig jo nettop hun har ret. Hvad angår: "...så det gør de vel også her.."

    For er det svar jeg har fået Zenergy....

    Men forstår ikke hvad du misforstår eller ikke forstår.. Sara var ikke 100% sikker af hvad jeg kan forstå på det indlæg.. Jeg talte med en fra Zenergy som var så super behjælpelig og besvare alle mine spørgsmål..

    Og fortæller så videre at Saras formodning var rigtig...

    Men som Sara skriver er det jo så heldigt anrettet at du både kan sende en PM eller finde vej til Zenergys egen side og spørge løs.


  • #56   30. maj 2012 Jeg spurgte her for at svaret kunne komme flere til gode.. men svinet til kan man altid blive smiley

    Men opsummeret.. hvis jeg ellers forstår tråden her (og zenenergy hjemmeside) korrekt..så er følgende gældende ved Zenenergys arrangement..

    - Man kan ikke skifte klasse..
    - Man må ikke overhale i grøn klasse..
    - Man bliver indplaceret i grøn klasse, efter erfaringer fra tidligere trackdays (vil det så sige at man automatisk kører i langsomste klasse på første trackday)
    /Thorr


  • #57   30. maj 2012 Thore skriv nu til Info@zenergyracing.com og få et sikkert svar, Team-Trackday arbejder sammen med Zenergy, så det er samme arrangement.
    Men hvis din mc ikke er indregistreret, så gælder tilbudet ikke for dig, og kan ikke lige spotte nogen plade på dine billeder...?


  • #58   30. maj 2012 Og nej, du kan sagtens starte i sort klasse på din første trackday, hvis du selv mener det er der du hører hjemme.
    Alle bliver udstyret med en transpoder, og efter frokost bliver klasserne så rykket rundt, efter de tider folk kører.
    (en transponder er tidtagningsudstyr, der gør det muligt at se tider på alle kørene, inde i pitten, mens de køre rundt ude på banen)


  • #59   30. maj 2012 jo, jeg har plade på..

    ... og jeg er ikke mere selvfed end at jeg er sikker på at jeg uden tvivl vil få noget ud af en masterkører... men jeg har samtidig et ønske om at kunne lege lidt noget af tiden... så det er nok bare ikke ved zenenergy jeg skal handle..


  • #60   30. maj 2012 ahh thore mon ik vi nok ska få lidt frihed, når banen først er lært at kende kommer tempoet jo automatisk op for alle, godt være nogle er dygtigere og vildere end andre, jeg har da os haft 3 dage i år på padborg, men synes nu stadig godt om li at lære banen at kende osv, og mon ik vi nok ska bli fint ind i klasser. els må vi jo betale lidt ekstra på anden dagen og så komme i en anden klasse.

    er det muligt at leje en transponder ?


  • #61   30. maj 2012 Thore: det er et rigtig godt tilbud som Zenergy disker op med.. men hvis du vil "lege" så køb dog en dag i grøn, og en dag i blå..

    Jeg kan desværre ikke komme selv, ellers var det 1000000% sikkert jeg var der (dog ikke lige i grøn ;))

    Jeg kan kun anbefale Zenergy / Team Trackday's arrangementer


  • #62   30. maj 2012 Så skal du bare betale normal pris, og melde dig til i blå smiley
    Men har dog lige hørt fra en anden, inde på Zenergys facebook gruppe, at der var nogen af de grønne-gadekørere der blev rykket over i blå, sidst på Mantorp...


  • #63   30. maj 2012 Kasper, der plejer at være transpondere til alle.

  • #64   30. maj 2012 Det er ikke et bedre tilbud end andre tilbyder...
    Faktisk er det præcis mage til andre firmaers, blot med de nævnte begrænsninger indlagt..

    Så når man kigger på at det er det samme produkt, på samme tid og samme sted, men mindre fleksibelt så har jeg forbandet svært ved at se hvorfor det er et rigtig godt tilbud, når jeg sammenligner med andre udbydere - og det skal man vel når man skal finde et godt tilbud...

    Men jeg har måske overset noget??


  • #65   30. maj 2012 Vil da gerne lige for god ordens skyld, sige at jeg er indvolveret i Zenergy på rent frivillig basis, har været flagpost, masterkører, og nu tidstager. Derfor min indsigt i sagerne. Men har absolut ingen penge i foretagenet...

  • #66   30. maj 2012 Når nu andre udbydere tager op mod 1600 for en grøn dag, har jeg svært ved at se, at 725 kr for en dag, ikke er et godt tlbud?


  • #67   30. maj 2012 Til Kasper. Ja, du kan godt leje en transponder, men kører du i grøn så spar pengene, masterkørene har transponder på, så hænger du på kører du næsten samme tider som masteren, vælger du så at skifte til eksempelvis blå (uden for tilbuddet), kan du så bruge penge på en transponder smiley


  • #68   30. maj 2012 1200 kr. for 2 dage... muligt at skifte klasse og overhaling tilladt...
    (link fjernet)



  • #69   30. maj 2012 Thore J> Hvem er det der tilbyder noget tilsvarende prismæssig, men uden disse "begrænsninger"? smiley

  • #70   30. maj 2012 Buggi.. se indlægget lige over dit.. postet 5 min før dit!!!

  • #71   30. maj 2012 Hej Thore.

    Det er rigtigt man på Mantorp kunne rykkes op i blå hvis man havde tiderne til det, men ikke de første to dage smiley ganske som arrangementet på Knutten.





  • #72   30. maj 2012 Thore J, Det arrangement du linker til der er to sider af samme sag! Zenergy Racing og Team Trackday arrangerer i 2012 sæsonen deres trackdays i samarbejde.

  • #73   30. maj 2012 uanset hvad er der klare forskelle i de to firmaers regler og beskrivelser af klasserne..

  • #74   30. maj 2012 Thore J. Du er heller ikke "bundet" af grøn klasse på Knutten, det koster så bare lidt mere hvis du vil køre i blå......

  • #75   30. maj 2012 Jack... Hos hvem koster det mere zenenergy eller teamtrackday eller begge?

  • #76   30. maj 2012 Kan godt være jeg spørger temmelig dumt ang tape lygter til.... Men hvorfor egentlig det?
    Kun mig der kører på så gammel maskine, at der rent faktisk er en lyskontakt, så man kan slukke lyset helt? .g. smiley


  • #77   30. maj 2012 Brian... læs tråden der står svaret..

  • #78   30. maj 2012 Thore J... Læst og kan godt se fornuften i det..

    Skal selv på Mestersvinger i næste uge, men har ikke fået noget at vide om at der skal tapes ind..
    Og min spejle, er da ikke lige sådan at pille af..
    Men mon det gælder for det kursus?

    Vi for se.. smiley


  • #79   30. maj 2012 -Brian K (Dianalund)
    Du skal ikke tape lygterne til på Mestersvinger, da det udelukkende er et køreteknisk kursus og ikke en del af en trackday.


  • #80   30. maj 2012 Thore J> Det du linker til, er et allerede afviklet arrangement. Hvis du ser på Team Trackdays hjemmeside, vil du se at de også har præcis samme arrangement som det der linkes til øverst i denne tråd, hos Zenergy (Knutstorp d. 14-17 Juni). Og hvis du læser under beskrivelsen af Knutstorp arrangementet hos TT så står der netop intet om at du kan skifte klasse til prisen, hvis du vælger den billige grønne pakke. Det er nemlig præcis samme arrangement og samme arrangører.
    På det arrangement som der netop er afviklet på Mantorp Park, som i øvrigt også var et joint venture imellem TT og Zenergy, var det præcis på samme måde - Vil du rykke op kan du sagtens det, men det koster ekstra, hvis man kun har betalt for den billige grønne pakke. Det er vel i og for sig også mere end rimeligt at man ikke får det samme, når man heller ikke betaler det samme, som dem i de "dyrere" klasser?! smiley


  • #81   30. maj 2012
    Ja, bevares det er overstået.. men forskellene var præcis de skitserede også ift. zenergys arrangement på samme tid og sted,..

    og forskellen i klasserne er der stadig..

    og nu gider jeg ikke denne tråd mere...synes her lugter lidt af fanboys...


  • #82   30. maj 2012 Jeg synes mere det lugter af at du gerne vil diskutere for diskussionens skyld, selv om der er gud ved ikke hvor mange der har fortalt sagens rette sammenhæng smiley

  • #83   30. maj 2012 +1 Buggi

  • #84   30. maj 2012 jeg takker, og håber jeg kommer med smiley

    ja thore vi ka jo ik bruge fortiden til noget, det passe, nu det fremtiden vi ka bruge og så må vi se om vi ik ka få det bedste ud af det smiley

    lyder måske dumt, men ka man så nogle tidsrammer et sted? og må man som grønkører os deltage i sprint løbene? hvis man nu ønsker det ?


  • #85   30. maj 2012 Kasper> Tidsplan finder du her: http://www.zenergyracing.dk/wp-content/uploads/2012/05/Tidsplan-14-17.-juni-Ring-Knutstorp.pdf

    Mht. løbene, så kræver det en transpondertid for at få en kvalifikationstid, og transpondere er ikke obligatoriske i grøn klasse, så første forudsætning er at du skal leje en transponder. Hvis du gør det tror jeg umiddelbart godt at du må køre med i løbet, men det er kun et gæt for jeg ved det ikke. Spørgsmålet er så om det vil være smart eller forsvarligt, for der gås altså noget mere til stålet i et løb, og man kører både stærkt og tæt. Måske ikke den bedste coctail hvis man er "rookie" på en bane smiley

    I det her videoklip kan du se en løbsstart fra C løbet på Mantorp park (det er langsommeste klasse, og der køres kun A og B løb på Knutstorp, hvilket betyder endnu hurtigere kørsel.) Her kan du se hvordan der bliver gnubbet lidt skuldre under starten, så den slags skal man også lige være forberedt på smiley
    http://motorcykelgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=9603


  • #86   30. maj 2012 tak
    ok ja så må jeg hellere li få trænet lidt i styrke-centret os smiley els må os i grøn tage et gadeløb smiley


  • #87   31. maj 2012 Kørte selv med i C løbet, så godt i byttede lidt maling smiley Og ja, det kan være lidt skræmmende at hoppe med i sprintløb hvis man aldrig har prøvet det før... Glæder om at have is i maven, og hjernen med smiley

    Et lille klip fra "Lysegrøn" gruppe om lørdagen, hvor de der blev hængende kørte meget mere frit lørdag, end torsdag fredag. Selv kørte jeg rundt og filmede de forskellige deltagere dette pas. Flere af deltagerne i grøn lørdag kørte mere end hurtigt nok til at kunne gøre sig i blå, efter de to første dage.
    Et super fedt arrangement.
    http://www.youtube.com/watch?v=fmk74wwP_Fs


  • #88   31. maj 2012 Opfølgning på lygter og spejle.

    Har fremlagt synspunkterne der her er kommet frem her i forummet for bossen, og følgende er besluttet- og derfor gældende for gadecykler på knutten.

    Da de fleste cykler i dag har lygter af plast, anses det ikke som et større problem at banen evt. skal fejes. Derfor, frivilligt om man vil tape lygterne til, (men en god ide) stikket til pærene fjernes dog, så lygterne ikke virker. Spejle afmonteres, blændes, eller lægges langs kåben, vi hjælpe gerne til med dette når i kommer til teknisk kontrol. Vi har masser af værktøj. (Og så er det er gratis) smiley Jeg ved at især det med lygterne sparer Nick for et par søvnløse nætter....


  • #89   31. maj 2012 #Jack H
    smiley Det har du hermed gjort.. Og mine lygter er nettop også lavet af plastik.. For sad og overvejede at købe:

    http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-GSXR-600-750-K6-K7-2006-2007-HEADLIGHT-PROTECTOR-/261030480328?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3cc6a109c8

    Da jeg håber på at komme på mindst 2-3 kurser denne sæson! (første)

    Men sad så og læse om mine egne lygter og ville i sidste ende være præcis det samme at smide den på som det originale uden lys.. De de bedste er lavet af hård plastik..

    #Jack H syntes derudover du skal have fed ros for lige at opdatere med den information.!


  • #90   1. jun 2012 Har lige fået af vide at tilbudet er blevet udvidet til alle klasser, så længe man kommer på en indregistreret mc, i gadetrim.

  • #91   1. jun 2012 Det er rigtigt Rune, det betyder også at man fra grønklasse godt kan flyttes til blå klasse hvis tider og evner er til stede.

    J


  • #92   2. jun 2012 super duper det lyder lækkert, jeg piller dog nok nr plade af og taper lys osv til. så håber jeg der er penge på kontoen på mandag så jeg på.


  • #93   3. jun 2012 Vi krydser fingre for kontoen smiley

Kommentér på:
Super tilbud for gade-mc'er på Knutstorp

Annonce