4. aug 2005 Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Julemærketure 2012 {{forumTopicSubject}}
I 2012 har jeg arrangeret to Julemærketure:
Lørdag den 28. april - Julemærkehjemmet Kildemose:
http://www.motopp.com/?id=132&menu=127
Lørdag den 2. juni - Julemærkehjemmet Fjordmark: (link fjernet)
På 5 ture til Fjordmark, f.o.m. 2007, har over 2.000 motorcyklister bidraget med
over kr. 130.000 - et super flot resultat!
Julemærkehjemmene i Skælskør ogog Hobro har i forvejen aftaler med motorcykelklubber /
motorcyklister, så jeg arrangere fra 2012 én årlig fast tur til Kildemose, på linie
med den årlige tur vi kører til Fjordmark, og håber også her på et stort fremmøde.
Julemærkehjemmene har konstant brug for penge, og lige p.t. ser det sort ud. Der
mangler i 2011 kr. 7 mio. i indtægter, hvilket svarer til at indtægterne er faldet
med 15%, og til info skulle Julemærkefonden i 2011 gerne have en indtægt på min. kr.
50 mio. Heraf kommer kr. 3.1 mio. fra Sundhedsstyrelsen og kr. 2.5 mio. fra Tips -
og Lottopuljen. Altså står det offentlige for ca. 10% af indtægterne. Ikke meget,
taget i betragtning, at Julemærkehjemmene foretager en samfundsnyttig opgave.
Jeg har talt med Julemærkefonden for nylig, og som nævnt, det ser sort ud for
julemærkehjemmene. Det har bl.a. betydet, at børn på julemærkehjem nu kun skal være
på hjemmet 3 weekender ud af 10. Tidligere var det 7 weekender. Dette har man gjort
for at spare på lønningerne. Et ophold på et julemærkehjem er på 10 uger, og det er
gratis.
Der skal altså skæres ned, og der skal spares, hvilket på Fjordmark bl.a. har
betydet, at man har måttet sige farvel til fire medarbejdere.
Det er vigtigt at Julemærkefonden får penge i kassen, så driften får penge, for det
er her lønninger m.m. kommer fra, altså de tunge poster.
Julemærkefonden er p.t. i gang med at få en tilladelse til at foretage
landsindsamlinger, men det kræver en lovændring, som dog skulle være undervejs.
Denne tilladelse / lov omfatter navngivne organisationer, som har en permanent
tilladelse til at foretage landsindsamlinger. Desværre indeholder den selvsamme lov
også tilladelser på organisationer, som ikke eksisterer længere.
Såfremt Julemærkefonden ikke får de nødvendige midler, så kan det ende med at man må
afhænde / sælge et julemærkehjem, hvilket igen betyder at endnu flere børn kommer på
ventelisterne.
Julemærkehjemmene tager hvert år imod ca. 700 børn, men der er næsten lige så mange
på venteliste
Jeg har startet en indsamling til Julemærkefonden, som du og alle andre er velkommen
til at støtte: http://www.betternow.org/project/mc-julemaerketuren
TV2's Julekalender støtter også julemærkehjemmene:
http://omtv2.tv2.dk/index.php?id=4633
Info om julemærkefonden og julemærkehjemmene finder du her:
https://www.julemaerket.dk/
Jeg glæder mig til Julemærketurene i 2012, og håber på rigtig mange deltagere på 2
hjul.
MVH
MOTO
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 132
apr 2011
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 162 Svar: 1.091
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Havde du gidet klikke på linkene som Kund satte ind, vil du bl.a se det her:
Opsamlingspunkter og afgangstider
Fra Sjælland & Fyn
07:30 Afgang fra Shell Karslunde E-20 Husk at tanke
08:30 Afgang fra Stop 39 Statoil i Slagelse E-20 – Husk at tanke. Lige efter betalingsanlægget ved Storebælt er der opsamling.
10:00 Afgang fra Q8, Kildebjerg (Fyn) E-20 mellem afkørsel 53 og 54 – Husk at tanke.
11:45 Afgang fra Statoil Ustrup V E-45 mellem afkørsel 68 og 69 - Husk at tanke.
Alle deltagere kører syd på i grupper på hver ca. 25 motorcykler, kører fra ved afkørsel 74, og følger landevejen mod Kruså.
På landevejen mellem afkørsel 74 og Kruså foretages et stop, hvor vi alle samles, hvorefter vi kører videre i een stor kolonne mod Kollund til Julemærkhjemmet med forventet ankomst kl. 12:30.
Fra Jylland
07:00 Afgang fra Q8 Frederikshavn - der kan købes rundstykker m.m. på tanken - Husk at tanke.
07:45 Afgang fra Aalborg T.H.Sauersvej afkørsel 26 - 07.45 - Husk at tanke.
08:15 Afgang fra Haverslev Shell afkørsel 33 - Husk at tanke.
09:00 Afgang fra Randers Guden Å mellem afkørsel 40 og 42 Husk at tanke.
09:30 Afgang fra Århus Pedersminde Rasteplads kort efter afkørsel 47 - Husk at tanke.
10:15 Afgang fra Vejle DTC Statoil afkørsel 59 Husk at tanke.
11:00 Afgang fra Kolding Hylkedal V mellem afkørsel 64 og 65 NYT STOP ! ! !
11:45 Afgang fra Ustrup V mellem afkørsel 68 og 69 - Husk at tanke.
Julemærketure 2012