Bedste MC hoteller i alperne Bedste MC hoteller i alperne
Da det lader til at være en velbevaret hemmelighed i DK, så kommer der lige en anbefaling her.
Lets bike together kæden af MC hoteller er suveræne, hvis du er til masser af kurvekørsel i de Østrigske alper.
De sidste 2 år er vi nogle gutter der har prøvet Mariealm og Mondschein og det har været suverænt hver gang.
Flot indkvartering, perfekt beliggenhed i terrænet, lækker og rigelig forplejning, masser af kort materiale og tur forslag og charmerende betjening.
Prisen er til at komme over, ca. 500 Dkr pr. snude for halvpension (4 retter).
Vi har endnu ikke mødt danskere på eller omkring hotellerne, men det er for godt til ikke at dele med andre.
http://www.motorrad-hotel.com/
God tur
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
God anbefaling ellers, men bare dyrt ifht valgmuligheder..
sep 2005
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Hej
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
Vi synes fordelen ved at bo og spise på denne måde, er at du kun skal tænke på at bruge dagen ( fra 08-20 ) på at køre alle de fede veje du orker.
Istedet for at spilde tid på at finde en restaurant hver aften eller transporttid ind i det område du vil køre. Her bor du midt i det.
Det ændrer dog ikke på min undren over ikke, at møde andre danskere på europas måske fedeste veje....
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.532
sep 2005
Vi kom af med 1340kr for 5 overnatninger inkl. morgenmad, og så spiste vi et par gange i deres restaurant, 3 retters for 18 euro (som er fast med dagens ret), og et par gange i byen til samme pris.
Og her er der link til Hotel, meget flot indendørsparkering, med værktøj, kompressor osv, og altan med udsigt til Moselfloden. Samt 45km kørsel til Nordschleife.
http://www.hotelzurpost-klotten.de/daten/mbh.php
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Men ellers fedt at der er deciderede mc hoteller.
sep 2005
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Jeg synes netop det er en ulempe, fordi at når jeg er på MC tur, så kører jeg hele dagen, langt fra hotellet, så gider jeg ikke tænke på at jeg skal være på hotellet kl 18:00 for at få noget at spise..
Men jeg kan da godt se fordelen i det hvis man kører små ture i nærheden
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 390
jeg synes at i harzen ka man sagtens køre ud fra et sted. og ved ik med jer andre men da vi var i harzen kørte vi 250-320km om dagen fra kl 9-19 og så ska jeg bare ha et bad, man lugter jo som en der gået råd i. så om man spiser hvor man bor el ma li ska gå ud ibyen og spise ka gå. men gider ik sidde i fuld læder til kl 22!! og køre ræs i mørke tilbage mod en seng
lasse hvordan var området der? kontra har du været i harzen?
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.126
Selv om aftensmåltidet på mc-hotellerne er en konkurrenceparameter og bemærkelsesværdig billig – merpris for halvpension typisk 7-8 EUR – ville jeg foretrække at være fri og selv vælge, også fordi hotellerne som fx Mondschein helst vil servere den kl. 18:30-19:00, og ihvertfald afslutte den og lukke køkkenet inden 21:00. Så dagen på hjul bliver kort, hvis man også lige skal i bad og slappe lidt af inden aftensmåltidet. Til gengæld er man så på hotellet og kan drikke et glas mere til maden.
En anden udmærket mc-hotelkæde er: (link fjernet) hvor vi fandt Jausern i Saalbach og Die Post i Galtür, begge kan anbefales men Jausern er nu det bedste af de tre, især hvis maden tæller – og det gør den at dømme efter, hvor meget beskrivelsen af måltider fylder i turberetninger i fx Touring Nyt
dec 2006
sep 2005
Kunne nok lidt bedre li Harzen, dermed ikke sagt her var dårligt. Der var masser af se på, og man fandt let nogle rigtig fede veje, især i nordkanten af området omkring Nurburgring.
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 390
sir cajun, hva har du så med af oppakning, tandbørst og visa
dec 2006
Jeg købte en 55 liters topboks hos Louis i Hamborg inden jeg kørte på toget. Den er monteret på bagsædet (inspireret af Don T´s montering ) og jeg har IKKE mærket den har været der, cyklen har opført sig som normalt. Ca. 25 kg samlet er nok ikke helt ved siden af.
1 par cowboybukser
1 par joggingbukser
1 trøje
3 t-shirts
3 par underdrenge
3 par sokker ( ene par ekstra tykke just in case )
ekstra handsker og halsedisse
regnheldragt
blandet værktøj, det mest gængse til cyklen + strips
1 par sko
solbriller
cap
kamera
elektronisk dæktryksmåler
leatherman
iPod
Navi
tanktaske
pas-sygesikring-kørekort
reg.attest - forsikringspapirer
skivebremselås
ekstra nøgler
div. ledninger til navi, kamera + 220V adapter til de sydlandske stik
og selvfølgelig, hjelm, 2 delt læder, handsker støvler, halsedisse
tror vist det var hvad jeg havde med til en 5 dages tur....
Bedste MC hoteller i alperne