{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.589 visninger | Oprettet:

Demonstrationskørsl for en lukket bane til ræs {{forumTopicSubject}}

Vi er en gruppe som varetager gaderæsenes interesser for lukket bane.
Vi er en gruppe som forsøger at sætte fokus på gaderæsmiljøet, og skabe debat, så politikere ikke længere kan ignorere dette.

Vi er igang med at arrangere et stort event, hvor vi tilstræber os på stor opbakning. Vi ser frem til stort deltagerantal, og her er det i kan hjælpe til

Vi har en demonstration/kortege lørdag D.18/6-2011 klokken 18, som vil blive afholdt på p-pladserne hos City 2, Taastrup

Vi fået tilladelser til at afholde dette event, både fra København Vestegn Politi og City 2.

Vi håber på jeres hjælp, så vi får dette ud til så mange som muligt
Vi vil også fokusere på at få Sverige med, da de jo er vores naboer
Det skal siges at vi får ikke politieskorte, da politiet ikke har resurser til dette, men de vil derimod stille talsmand til rådighed som vil give generel vejledning omkring kortegekørsel på offentlig vej efter færdselslovens bestemmelser.

Vi håber i vil poste denne information/invitation i jeres forum, så alle jeres medlemmer kan deltage, i skal jo huske på, hvis vi får lukket bane, er det jo ikke kun gaderæsere som får muligheden til at benytte sig af den, det vil osse gælde diverse motorklubber rundt om i DK.

Håber på jeres opbakning til dette.

Når bare man løfter i flok, er alt muligt.

Selve arrangement oversigten:

18.00 ankommer folk.
18.15 en kort briefing fra vores formand, som vil udbringe budskabet om hvad vi kæmper for, samt tale om generelle retningslinier.
18.20 Hyggetræf begynder.
19.30 Politiets talsmand giver vejledning til kortege kørsel.
20.00 afgår kortegen ud på ruten.
21.00 lander vi hos City 2 igen.
21.15 en kort takketale fra formanden.
21.20 eventet officielt afsluttet.

Vi skal opfordre alle til at opføre sig ordentligt, og overholde færdselsreglerne, da dette er et lovligt event, og vi står for at tingene skal gøres efter loven.

vi mcer kunne jo også godt bruge sådan en bane ikk så hvis du har tid og lyst så mød op jo flere jo bedre

(kopieret fra BilGalleriet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Demonstrationskørsl for en lukket bane til ræs
  • #1   11. jun 2011 lyder som en god plan............

• #2   11. jun 2011 Super god plan!

Det samme har de arbejdet på i mange år på fyn. Men også dér er der heller ikke sket noget seriøst.

Det har endda kostet menneskeliv pga en spade, en race-aften.
    Og siden den dag blev vi bare til jagtet vildt istedet. smiley

• #3   11. jun 2011 Jeg er på;-) bor kun et sten kast der fra og så er det jo en god mulighed for at komme ud og kører;-)

• #4   11. jun 2011 Hvem havde de forestillet sig skulle finansierer sådan en bane.. der skal også være redningsplan ,udstyr , sikkerhed . Uddannet personale ... det er vel ikke svære end at de der vil det melder sig ind i en klub . Tager et licens og køre amatør race på allerede eksisterende baner...

Altså det her stribe halløj har eksisteret i 15-20 år og jeg husker da tydeligt at der ikke var en skid styr på noget , folk stod og drak øl og nogen havde børn med.

Og hver weekend kan jeg nu fra mit job høre alle de folk der køre ræs i industrien i Glostrup . Og når så de køre derfra er ræset så ikke slut næ nej det er brølende med 200 ++ på ringvejen eller ind og ud mellem de alm trafik

Håber sku de mister papet..... undskyld min vrede . Men har bare set det så mange år nu , så Jeg kan ikke forestille mig at de skulle kunne styre en bane. Og få slet ikke forestille mig at Jeg skulle være med vil at finansierer det evt gennem skatten...

• #5   11. jun 2011 Enig med Jesper i at det praktisk ikke er muligt. Ikke kun p.g.a sikkerhed, men mindst lige så meget p.g.a. miljøhensyn (støj). Der er INGEN stemmer i (på nær mc ister) at åbner op for et samlingssted der larmer. Skal kommunen betale, har de samtidig et ansvar og forpligtigelse til at opretholde orden, altså i kommunens åbningstid, der hvor vi ændre er på arbejde. Når vi så har fri, ja så er anlægget lukket. Lur mig om ikke der så finder selvtægt sted, folk " bryder " ind, og køre uden tilladelse. Moralsk støtte herfra, men tror ikke på ideen. Sorry....

• #6   11. jun 2011 Jesper :

YOU SAID IT.......

• #7   11. jun 2011 De kan vel lave en aftale med streetrace eller hvad de nu kalder sig for om at køre noget mc race til deres trackdays. Tror nu heller ikke på ideen. Sidst i 90 erne var ideen der osse fremme og der kommer hele tiden en ny gruppe som mener at de har ret til at få en bane. Nu er det jo Danmark så at finde et område som er så stort som Sjælland hvor der ikke bor nogle;-) Så man kan bygge en racebane uden støjkrav er nok svært;-)

Go pinse

• #9   11. jun 2011 Hmm Jesper det er jo derfor vi ska have en bane at køre på så folk kan få farten ind på banen og ikke ude i trafiken smiley og det med sikkerheden ska der jo nok komme styr på hvis man kunne få en permanent bane et sted skal der jo sættes beton autoværn op langs banen så ikke evt biler/mc køre ind i tilskure og er sikker på at falck/komunen gerne ville stille redder til rådihed fredag lørdag aften hvis det kunne skære ned på ulykker i trafiken og de folk der så ska køre tosset til og fra en sådan bane ja der må politiet jo komme ind med noget rada kontrol og få taget de brodne kar ud af flokken og hvad finansiering af en sådan bane angår så gør man som man har gjort med vores to broer til jylland/sverige stat/komunen betaler for at få det hele bygget også kommer der bruger betaling på når det står færdig for jeg er sikker på at folk meget gerne vil betale for at kunne køre og komme og se på ræs velvidene at de ikke bliver taget af politiet og at de kan gøre det uden at tilskure kommer til skade og hvad sted angår så måske Avedøre Holme ligger lige ud til motorvejen så folk skulle ikke forbi små veje for at komme der til og hvad støjen angår ville det jo så heller ikke værre et problem så jeg vil mene at tingne kan gå op i en højer enhed med lidt velvilje fra de rigtige folk smiley

• #10   11. jun 2011 Hvis man bare har været i på banen ved havnen i malmø og se hvor "simpelt" sådan et setup se ud kan man fanme kun ryste på hovedet over at det ikke kan lade sig gøre i Danmark. Det er sku da kun fordi vi har nogen vatpikke af politikere. Så længe vi ikke har en bane er jeg en af dem som bruger vejene som bane.

• #11   11. jun 2011 Er det staten eller kommunen der forventes at skulle betale alt det her? Kan ikke andet end at trække lidt på smilebåndet. Vi vil ha' og ha' og ha' og far betaler !

• #12   11. jun 2011 citat
    "er sikker på at falck/komunen gerne ville stille redder til rådihed fredag lørdag aften"

For at lovgivningen skal være opfyldt, skal der være 2 reddere med ambulance. Tror du, at de gider bruge en fredag og lørdag aften, uden at tage sig særdeles godt betalt for det?
    De fleste kommuner skærer ned på alt, der ikke er absolut nødvendigt. Det er jeg ikke sikker på, at de vil kalde denne idé!

• #13   11. jun 2011 Lige nu er det jo alle der betaler, til alt det politi der skal prøve at stoppe gaderacet...

• #14   11. jun 2011 Det trækker så formentlig også en lille pose penge ind i form af bøder og lignende!

Men jeg tror ikke, at det vil blive billigere for kommune og stat, OM der skulle blive tale om en permanent bane.

• #15   11. jun 2011 Hvis man laver bruger betaling, skal det jo nok gå alt sammen. Det kan vel heller ikke gøres op i kroner og øre, hvis man kan gøre de offentlige vej mere sikre at færdes på? Her tænker jeg primært på tosser i madkasser, der kan afreagere på en bane, og så måske slappe lidt mere af ellers.

• #16   11. jun 2011 Citat fra nik n :

Så længe vi ikke har en bane er jeg en af dem som bruger vejene som bane...

Så Jeg så en af den der griner når sådan en uansvarlig klap hat som dig . Mister papet . Elle bukker fin cykel omkring et vejtræ ....

• #17   11. jun 2011 Og Jesper det er du i din fulde ret til, men det løser jo ikke ligefrem problemet?

• #18   11. jun 2011 Det er egentlig ikke nemt som om jeg ikke kan li Nik n.. men jeg er bare træt af at høre alle de " uha det er så synd og rip mig her og rip mig der " gu er det da ærgeligt når der ryger en , men for fan jeg mister sku respekten når for de Er uansvarlige Og er med vil at folk peger fingre af motorcykellister , , og fakta er at vi sku køre alt alt for stærkt generelt ... og nej det er ikke fordi jeg har en langsom mc og er hellig . For jeg køre sku også for stærkt ind i mellem .. men jeg bruges fanme ikke off vej som racer bane .

• #19   11. jun 2011 Der skulle stå ment og ikke nemt i første linie ....

Nej det gør det ikke Det er også derfor jeg syntes det bedste ville være a. Melde sig ind i en motor klub ... eller som mange her inde gør .. tager vil bane dage rundt omkring .. super fed idé ....

• #20   11. jun 2011 Problemet Jesper, er så lige at dem der dør er uden skyld, da det som regel har været en billist der ikke overholder sin vigepligt.

Men skal nok lade være med at skrive RIP, når en har slået dig ihjel pga en kørefejl...

Men en bane ville ikke være en dårlig ide, self skal finanserne hænge sammen

• #21   11. jun 2011 Det er ikke kun penge.
    Der er også nogle støjkrav, der skal overholdes, og den del er formentlig sværere at klare end finanseringen!

• #22   11. jun 2011 Vi kan slet ikke være uenige om at langt langt de fleste ryger fordi bilisten ikke overholder vigepligten ..

Når det så er sagt køre vi ofte alt alt for stærkt . Og bilisterne fejl bedømmer afstanden og køre derfor ud . Her kunne et uheld måske være undgået hvis vi ikke kørte så stærkt Og var klar vil at bremse når vi ser en tumpe køre ud foran os ..

Jeg taler rimelig tit med ambulance reddere , som beretter min frygt i at det ofte helt klart er bilistens skyld , men at det er tydeligt på de kræfter der spiller ind ( hvor stort et omfang mc og bil er smadret) at mc'en ofte har kørt alt for stærkt . Og ikke har kunne nå at reagere . Bilisterne udtaler jo også tit " pludselig var han der , ham var ellers så langt væk"...

Hvilket naturligvis ikke ændre på at det er bilisten der har skylden .

Men vi som mc'ister er altså også nød til at være klar , når vi nu ved at bilisterne jo som statistikken viser ikke er det ... og det er sku os der er de bløde i Det forhold ..

• #23   11. jun 2011 Det tror jeg du har ret i Kasper. Også nogle miljø krav , og lugt gener ( benzin) det bliver sku nok ikke nemt at få det godkendt . Og de evt naboer vil jo gå vil modangreb

• #24   11. jun 2011 Luk nu røven med det bavl om at det koster... Hver skide lille flække i dk har kommunalt betalte fodboldbaner, badmintonhaller osv, men en lille stribe asfalt vil man ikke ofre??

Der er masser af steder det ku laves..

• #25   11. jun 2011 Hørt Robert ,-)

• #26   11. jun 2011 Jeg har været på striben EN gang, og udover at 90% af bilerne er knep biler med acceleration over 9 sekunder, så kan jeg umuligt forestille mig at disse mennesker nogen sinde vil tilbringe deres tid på en rigtig racerbane..

De tror alle de kan køre bil fordi de kan køre ratlås race, første gang de kommer på bane så bliver de slemt skuffede..!

Godt intiativ dog..

• #27   11. jun 2011 Mirza A: det er en meget broget skare der kommer sådanne steder, især blandt madkasserne..

Men jeg tror helt klart at det ville fjerne meget ræs fra gaderne med en bane.. eller rettere, jeg ved det smiley

Det er bare svært, for hvad med det forsikringsmæssige? hvem skal have ansvar for at drive den?

• #28   11. jun 2011 Der skal udfærdiges en stævneforsikring til dækning for personskade hver gang der køres løb. Der er naturligvis ikke nogen forsikring på bilerne. Der skal så vidt vides også være ambulance og reddere til stede.

Mht at drive banen, så skal der naturligvis laves en bestyrelse, der skal stå for banens drift.
    Af hensyn til miljøbestemmelser, skal man ikke forvente, at få lov til at køre i tide og utide.

I det hele taget, kan man nok ikke forvente, at få lov til at benytte sådan en bane temmelig ofte. Igen pga miljø- og støjkrav.

• #29   12. jun 2011 Det bliver aldrig vil noget . Alt det Der med bestyrelse , ambulance , måske en slags licens , brand hæmmende dragter, hjelm , støj og miljø krav .. biler skal godkendes til ræs. Og hvad med forsikring osv osv .

• #30   12. jun 2011 Ville virkelig være fedt med en ordentlig bane tæt på København, der bor trods alt en del mennesker i nærheden og det er ikke bare lige at smutte til Jyllandsringen da det tager 2½-3 timer hver vej og det er heller ikke helt billigt når broafgift og benzin er med i prisen, gjorde det dog selv i går til road racing festival som i øvrigt havde meget få gæster.

Jeg tror desværre aldrig det sker, det er kun i Jylland kommunerne er villige til at spendere store mængder penge på nye stadions, haller og lignende mens man i København ikke engang kan tage sig sammen til at bygge den multi funktions hal i ørestaden og resten af anlægene til diverse sportsgrene er faldefærdige.

Angående støj så burde der vel være mulighed for at bygge noget på Amager hvor man alligevel har en lufthavn og der er masser af frie områder? Nogen af de udenlandske baner er jo nærmest placeret inde midt i by områder men danskere elsker jo at brokke sig og kan ikke klare lidt støj nogle weekenden om året.

Fint initiativ dog, jeg møder nok op hvis vejret er godt.

• #31   12. jun 2011 Ok nu bliver tingene vist blandet lidt sammen. Det der bliver demonstreret for, er et lige stykke asfalt, til at køre 1/4 mile race på, ikke en racebane som Jyllandsringen.
    Selvom det ville være rigtig rigtig fedt!

• #32   13. jun 2011 Det er meget normalt, jeg læser aldrig tingene ordentligt inden jeg skriver smiley

Som motorsports elsker ville jeg bare ønske man gjorde mere for "sporten" i Danmark og især øst for storebælt hvor befolknings tætheden trods alt er højere så man får mere end 2-300 gæster som Jyllandsringen har haft her i weekenden, så en rigtig bane + en 1/4 mile bane ville være så fedt men mindre kan jo også gøre det, trods alt ikke sindssyg mange udgifter til en stribe asfalt modsat en fuldstændig bane med hele svineriet smiley

Kommentér på:
Demonstrationskørsl for en lukket bane til ræs

Annonce