Demonstrationskørsl for en lukket bane til ræs {{forumTopicSubject}}
Vi er en gruppe som varetager gaderæsenes interesser for lukket bane.
Vi er en gruppe som forsøger at sætte fokus på gaderæsmiljøet, og skabe debat, så politikere ikke længere kan ignorere dette.
Vi er igang med at arrangere et stort event, hvor vi tilstræber os på stor opbakning. Vi ser frem til stort deltagerantal, og her er det i kan hjælpe til
Vi har en demonstration/kortege lørdag D.18/6-2011 klokken 18, som vil blive afholdt på p-pladserne hos City 2, Taastrup
Vi fået tilladelser til at afholde dette event, både fra København Vestegn Politi og City 2.
Vi håber på jeres hjælp, så vi får dette ud til så mange som muligt
Vi vil også fokusere på at få Sverige med, da de jo er vores naboer
Det skal siges at vi får ikke politieskorte, da politiet ikke har resurser til dette, men de vil derimod stille talsmand til rådighed som vil give generel vejledning omkring kortegekørsel på offentlig vej efter færdselslovens bestemmelser.
Vi håber i vil poste denne information/invitation i jeres forum, så alle jeres medlemmer kan deltage, i skal jo huske på, hvis vi får lukket bane, er det jo ikke kun gaderæsere som får muligheden til at benytte sig af den, det vil osse gælde diverse motorklubber rundt om i DK.
Håber på jeres opbakning til dette.
Når bare man løfter i flok, er alt muligt.
Selve arrangement oversigten:
18.00 ankommer folk.
18.15 en kort briefing fra vores formand, som vil udbringe budskabet om hvad vi kæmper for, samt tale om generelle retningslinier.
18.20 Hyggetræf begynder.
19.30 Politiets talsmand giver vejledning til kortege kørsel.
20.00 afgår kortegen ud på ruten.
21.00 lander vi hos City 2 igen.
21.15 en kort takketale fra formanden.
21.20 eventet officielt afsluttet.
Vi skal opfordre alle til at opføre sig ordentligt, og overholde færdselsreglerne, da dette er et lovligt event, og vi står for at tingene skal gøres efter loven.
vi mcer kunne jo også godt bruge sådan en bane ikk så hvis du har tid og lyst så mød op jo flere jo bedre
(kopieret fra BilGalleriet)
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
feb 2005
Følger: 29 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 112 Svar: 970
Det samme har de arbejdet på i mange år på fyn. Men også dér er der heller ikke sket noget seriøst.
Det har endda kostet menneskeliv pga en spade, en race-aften.
Og siden den dag blev vi bare til jagtet vildt istedet.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 166
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
Altså det her stribe halløj har eksisteret i 15-20 år og jeg husker da tydeligt at der ikke var en skid styr på noget , folk stod og drak øl og nogen havde børn med.
Og hver weekend kan jeg nu fra mit job høre alle de folk der køre ræs i industrien i Glostrup . Og når så de køre derfra er ræset så ikke slut næ nej det er brølende med 200 ++ på ringvejen eller ind og ud mellem de alm trafik
Håber sku de mister papet..... undskyld min vrede . Men har bare set det så mange år nu , så Jeg kan ikke forestille mig at de skulle kunne styre en bane. Og få slet ikke forestille mig at Jeg skulle være med vil at finansierer det evt gennem skatten...
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 10
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 489
YOU SAID IT.......
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 166
Go pinse
nov 2009
Følger: 28 Følgere: 39 MC-er: 6 Emner: 17 Svar: 127
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
"er sikker på at falck/komunen gerne ville stille redder til rådihed fredag lørdag aften"
For at lovgivningen skal være opfyldt, skal der være 2 reddere med ambulance. Tror du, at de gider bruge en fredag og lørdag aften, uden at tage sig særdeles godt betalt for det?
De fleste kommuner skærer ned på alt, der ikke er absolut nødvendigt. Det er jeg ikke sikker på, at de vil kalde denne idé!
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.336
jun 2008
Men jeg tror ikke, at det vil blive billigere for kommune og stat, OM der skulle blive tale om en permanent bane.
dec 2003
jun 2006
Så længe vi ikke har en bane er jeg en af dem som bruger vejene som bane...
Så Jeg så en af den der griner når sådan en uansvarlig klap hat som dig . Mister papet . Elle bukker fin cykel omkring et vejtræ ....
dec 2003
jun 2006
jun 2006
Nej det gør det ikke Det er også derfor jeg syntes det bedste ville være a. Melde sig ind i en motor klub ... eller som mange her inde gør .. tager vil bane dage rundt omkring .. super fed idé ....
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 85 MC-er: 2 Emner: 359 Svar: 1.307
Men skal nok lade være med at skrive RIP, når en har slået dig ihjel pga en kørefejl...
Men en bane ville ikke være en dårlig ide, self skal finanserne hænge sammen
jun 2008
Der er også nogle støjkrav, der skal overholdes, og den del er formentlig sværere at klare end finanseringen!
jun 2006
Når det så er sagt køre vi ofte alt alt for stærkt . Og bilisterne fejl bedømmer afstanden og køre derfor ud . Her kunne et uheld måske være undgået hvis vi ikke kørte så stærkt Og var klar vil at bremse når vi ser en tumpe køre ud foran os ..
Jeg taler rimelig tit med ambulance reddere , som beretter min frygt i at det ofte helt klart er bilistens skyld , men at det er tydeligt på de kræfter der spiller ind ( hvor stort et omfang mc og bil er smadret) at mc'en ofte har kørt alt for stærkt . Og ikke har kunne nå at reagere . Bilisterne udtaler jo også tit " pludselig var han der , ham var ellers så langt væk"...
Hvilket naturligvis ikke ændre på at det er bilisten der har skylden .
Men vi som mc'ister er altså også nød til at være klar , når vi nu ved at bilisterne jo som statistikken viser ikke er det ... og det er sku os der er de bløde i Det forhold ..
jun 2006
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
Der er masser af steder det ku laves..
maj 2010
Følger: 77 Følgere: 69 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 539
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
De tror alle de kan køre bil fordi de kan køre ratlås race, første gang de kommer på bane så bliver de slemt skuffede..!
Godt intiativ dog..
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
Men jeg tror helt klart at det ville fjerne meget ræs fra gaderne med en bane.. eller rettere, jeg ved det
Det er bare svært, for hvad med det forsikringsmæssige? hvem skal have ansvar for at drive den?
jun 2008
Mht at drive banen, så skal der naturligvis laves en bestyrelse, der skal stå for banens drift.
Af hensyn til miljøbestemmelser, skal man ikke forvente, at få lov til at køre i tide og utide.
I det hele taget, kan man nok ikke forvente, at få lov til at benytte sådan en bane temmelig ofte. Igen pga miljø- og støjkrav.
jun 2006
jun 2010
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 215
Jeg tror desværre aldrig det sker, det er kun i Jylland kommunerne er villige til at spendere store mængder penge på nye stadions, haller og lignende mens man i København ikke engang kan tage sig sammen til at bygge den multi funktions hal i ørestaden og resten af anlægene til diverse sportsgrene er faldefærdige.
Angående støj så burde der vel være mulighed for at bygge noget på Amager hvor man alligevel har en lufthavn og der er masser af frie områder? Nogen af de udenlandske baner er jo nærmest placeret inde midt i by områder men danskere elsker jo at brokke sig og kan ikke klare lidt støj nogle weekenden om året.
Fint initiativ dog, jeg møder nok op hvis vejret er godt.
dec 2003
Selvom det ville være rigtig rigtig fedt!
jun 2010
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 215
Som motorsports elsker ville jeg bare ønske man gjorde mere for "sporten" i Danmark og især øst for storebælt hvor befolknings tætheden trods alt er højere så man får mere end 2-300 gæster som Jyllandsringen har haft her i weekenden, så en rigtig bane + en 1/4 mile bane ville være så fedt men mindre kan jo også gøre det, trods alt ikke sindssyg mange udgifter til en stribe asfalt modsat en fuldstændig bane med hele svineriet
Demonstrationskørsl for en lukket bane til ræs