{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Billig banedag?? {{forumTopicSubject}}

Ja, så blev det min tur til at få en ny hobby..
Var en tur på Knutten for et par uger siden, og må bare afsted igen i år.
Var afsted med R4F, men vil ikke give så mange penge for det igen, da jeg ikke var 100% tilfreds.. fundet sydskanesemse.nu , og det er jo en del billigere. Men kender i til andre der har nogle banedage til en fornuftig pris?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig banedag??
  • #1   27. jun 2010 Hvis du syntes at den pris R4F tager er dyr, så glem det projekt.

    De fleste banedage koster mellem 1000 og 1500kr pr. dag.

    Og så kommer alle de andre udgifter oveni, det koster sku at have det sjovt smiley


  • #2   27. jun 2010 Hvad var du utilfreds med ved R4F's arrangement?

  • #3   27. jun 2010 RPM-racing, Bikepromotion, Team Trackday, Zenergy-racing, DKKT, er da nogle af de danske arrangører jeg gerne kører hos.... Men R4F er dem der har mest styr på sagerne mht nybegyndere efter min erfaring.... også de dyreste.

    Ud og kør noget race smiley


  • #4   27. jun 2010 morten L , det var nok de skide master kørerer................he he

  • #5   27. jun 2010 Så må det have været nogle af de andre er jeg sikker på smiley

    Spøj til side: Vil faktisk gerne høre når nogle har kritikpunkter til R4F's arrangementer.

    Kommer kritikken ikke frem kan man jo ikke vurdere om der skal ændres noget i fremtiden.

    Ikke fordi jeg på nogen måde kan udtale mig på R4F's vegne, men jeg kan bringe kritikken videre til bossen


  • #6   27. jun 2010 Om du giver 1.300 eller 1.100 for en banedag, er vel nærmest fuldstændig lige meget... Det er ikke det der vælter budgettet... Vi ligger mere vægt på datoen, destination og køretid...

    Vi har netop været afsted med R4F for første gang... Her skulle min kæreste have sin første oplevelse på bane, hvor hun endte med sin egen personlige masterkører dagen igennem og 1 til 1 undervisning... Langt mere end hvad vi havde forventet... Vi var meget tilfredse...

    Men ja der findes rigtig mange udbydere, så det er bare at finde dem der passer bedst til dig...


  • #7   27. jun 2010 Var ikke utilfreds med arrangementet, vil sådan set bare gerne vide hvad man kan få for pengene andre steder også.. en af de fedeste dage jeg nogensinde har haft.
    gik dog lidt langsomt i grøn mellemklasse, som jeg kørte. hvilket gjorde at det til tider blev lidt kedeligt, at man ikke kunne udfordre sig selv det ekstra. og samtidig er jeg itvivl om mine 48hk ikke hurtigt bliver til besvær i en anden klasse.


  • #9   27. jun 2010 Okay, kan være jeg tager en dag til i grøn for at få linierne helt på plads..

  • #11   27. jun 2010 Må se om jeg kan få uploaded en film.. var til gengæld så heldige at vores masterkører havde cam på sin cykel.
    Men kører bestemt ikke med knæ i jorden eller vildt hurtigt, vil bare gerne kunne udfordre mig selv mere, og ikke føle jeg bliver holdt tilbage.


  • #13   27. jun 2010 Gør sig selv den tjeneste at tage en dag i hurtig grøn inden du flytter til blå.

    Det er utroligt let at misse linierne når tingene begynde at gå lidt stærkere, og i blå er der hele tiden nogle der ligger på lur for at overhale. Det kan så godt gå hen og blive lidt for spændende hvis den der skal overhales ikke er sikker på linierne men ligger og kører forskellige linier hver gang.

    Det er før set at nogle er blevet kørt af banen på den konto og det er der ingen der er tjent med.



  • #14   27. jun 2010 Kan kun tilslutte mig Mortens holdning.

    Jeg startede selv i 08` med RR hos R4F i grøn klasse, og har siden kørt dem igennem : langsom, mellem, hurtig, blå, rød, og er ved at være omkring den sorte nu...
    Har ikke kørt med dem endnu i år, men med RPM og Bikepromotion. Det der gør R4F så hamrende gode, er den kæmpe fokus der er på nye grønne banekørere. Masterkørerne er dygtige, og kan banen i blinde, så de ser stort set alt der foregår bag dem.... utroligt nok!

    Jeg kan kun ud fra egne erfaringer, anbefale at køre med dem på knutten, til linjerne sidder fast. cocktailen af dem og knutten fås ikke bedre, da d banen er teknisk krævende, i forhold til de fleste andre omkring os, så kører du stærkt på den, kan du køre stærkt overalt.... smiley


  • #15   28. jun 2010 Okay smiley men som sagt var det også for at se hvad der bliver tilbudt andre steder.. men r4f var helt sikkert gode til at vise præcis de linier man skulle køre. mit problem var bare hastigheden i gruppen.

  • Speedy *
    Speedy * Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 26
    #17   28. jun 2010 Hej Alexander, prøv evt. MCracing som laver banedage på Sturup Raceway lige udenfor Malmø. Her køres i forskellige klasser som passer til den enkeltes ambitioner og evner, uden at gå på kompromi med sikkerheden. Om banen er bedre eller dårligere end Knutten kan der nok skrives meget om, men den er i hverfald anderledes og med flere sving. Prisen er 1.150,- for en dag og 2.000,- for en weekend. Du kan evt. selv chekke på www.mcracing.dk næste weekend er den 14. og 15. august.


  • #18   28. jun 2010 Det rigtig nok, også derfor jeg ikke bare vil hoppe op i blå. men derimod ikke kede mig i grøn..
    vil tage et kik på mcracing også..


  • #19   28. jun 2010 Du kunne så evt. prøve den hurtige gruppe i grønklasse.
    Men om mellemgruppen er for langsom handler jo om dem der har valgt at køre deri. Da jeg var deroppe startede jeg i den langsomme gruppe, men rykkede op i mellemgruppen midt på dagen. Der passede XBR'en fint. Var ikke den hurtigste i den gruppe, men heller ikke den der skabte de største huller.

    Og ja, den dag var der også en i blå klasse der blev sat i grøn for at lære linierne at kende.
    Deres Masterkører ser alt. Ret imponerende.


  • #20   28. jun 2010 Hm,- har deltaget i R4F's banedage nogle gange - der er styr på alt, hovedsageligt sikkerhed - og som ny kører var det i hvert fald noget af det, der tiltalte mig allermest. Der er mange, der er klar til at vise og forklare - der er en ro, som smitter af, når man står som førstegangs-kører, og intet er overladt til tilfældighederne. Det er hovedårsagen til, at jeg deltager i deres arrangmenter. Og så er Knutten bare så for sjov at køre på, Der er masser af linjer at holde styr på - og det er fedt at mærke udfordringen gennem dagene. Masterkørerne er i hvert fald ikke med til at sænke farten ;o) Jo, de styrer lidt hvem og hvornår, men som udgangspunkt syn's jeg, man bliver rykket rundt i grupperne forholdsvis hurtigt, hvis man viser overskud til mere. Dog inden for hvad der er sikkert og forsvarligt. Har oplevet banedage på fx Padborg Park, hvor flagposterne var den kører, der opdagede noget var galt!!! Af sin cykel og op med det røde flag... Øh, det er langt fra godt nok! Et er, hvis man vælger at køre sig selv af, men at andre ska' udsættes på usikkerheden er ikke ok. Derfor R4F!! Kanon arrangement igen by the way - og tak for "good mastering", Morten!!

  • #21   28. jun 2010 Anytime Sanne smiley

  • #22   29. jun 2010 Så har jeg smidt et videoklip ind fra da jeg var på knutten.. Var så heldig at kunne smide dem ned på mobilen.. men helt sikkert at r4f og mange andre udbydere kunne tjene mere(og mere målrettet forklare hvad man gør forkert), hvis folk blev filmet. føler jo man er Spies når man ligger i svingene, men ak nej..

  • #24   29. jun 2010 @Alexander - kender ikke "reglerne", når man kører R4F, men det kræver jo en evaluering, når man gør det - ellers er der ikke meget ved det. Evaluering tager tid fra masterkørerne, som er en smule hængt op, hvis vi er mange. (Jeg ved, der blev filmet på et tidspunkt, da jeg var på Knutten forrige weekend), men du har ret,- det er et skidegodt værktøj,- og en smule pinligt at opdage hvor lidt man egentlig ligger ned, selv når det føles helt godt ;o)

    @Michael - jeg kender ikke meget til FDM's kurser, men ved at de fleste indeholder en del bremse- og undvige teknik, hvilket man ikke har hos R4F. Ligeom andre køretekniske kurser, er det nok en del bredere end R4F, hvor man går op i at kontrollere sin mc med en vis portion fart. Lidt som navnet siger, Racing4Fun,- betyder det, at man får lidt fart på i svingene, men faktisk lægger man ret meget vægt på at LÆRE linjerne at kende, så man "nemt" kan lægge sin cykel ned i et sving, hvis man fx forsøger at undgå en modkørende i tilfælde af, at man (eller de) har fået for meget fart på ind i et sving, eller at vejen drejer lidt skarpere end forventet. Ingen tvivl om at begge kurser tilfører mc'ister en hel del teknik til at undgå at komme i en situation, hvor man ikke har kontrol over sin mc.


  • #25   30. jun 2010 Alexander:
    Du skriver at man kan tjene mere på at filme deltagerne. Hvor meget mere vil du betale for film, eller forestiller du dig at der kommer flere deltagere hvis man filmer? smiley

    Men det er da rigtigt at det er er rigtigt godt værktøj. Problemet kan være at det at se filmen igennem mellem passene kan tage for lang tid der går fra den almindelige evaluering.

    R4F's kursus er ikke målrettet efter dem der vil køre stærkere eller stærkt på bane. Selvfølgelig er der også plads til dem, men det primære mål er at lære sin mc's formåen og grænser at kende, så du næste gang du kommer for hurtigt ind i et sving på din favoritrute, blot lægger den lidt mere over og kører gennem svinget istedet for at panikbremse og køre ud i naturen.

    Øvelser som slalomkørsel, kørsel i 8-taller, undvige manøvre er ikke på R4F's program. Det tager bla køreskolerne og DMC sig af.


  • #26   30. jun 2010 Man kører 5-6 mand i en gruppe, efter kørslen er der 15 min til masterkørerne skal ud igen, og der går lige noget tid med at få samling og hjelme mv af. Så reelt er der 10min maks til briefing, der kan man på ingen måde nå at se video igennem.

  • #27   30. jun 2010 Nej det er helt sikkert at der ikke er tid til det. Men vi så filmen igennem efter dagen var slut og det var jo også en hjælp.. + at lysten at komme afsted igen bliver endnu større.
    Tja, ved ikke med betaling for filmen, når man ser det iforhold til hvad det koster at få billeder, vil priserne blive sindsyg høje, da det er noget federe at have en video frem for et billede. Dog skal der ikke være fotografer på stedet, udstyr m.m.


  • #28   30. jun 2010 Det er ikke optagelserne der koster. Det er udstyret (kamera + pc der skal afskrives).

    Det med at se filmen når dagen er slut, samt hjemme, er da meget sjovt, men hvis man skal drage fuld nytte af den, skal den evalueres efter hvert pas. Da det vil forhindre at masterkøreren også kører i blå klasse skal der flere masterkører på banen = højere pris for deltagerne. smiley


  • #29   1. jul 2010 Netop, det vil blive forholdsvis svært.. men om ikke andet, som en god sovenier..

  • #30   1. jul 2010 Hvis du ønsker at blive filmet og rykke grænser, findes der flere racing schools, men det er nok ikke relevant eftersom du leder efter billigere banedage...

    Slå dig sammen med en kammerat om et kamera og følg hinanden rundt på banen, det er nok også den billigste løsning, samtidig du har mulighed for at få meget filmoptagelse...


Kommentér på:
Billig banedag??

Annonce