643 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hvorfor julemærkearrangement? Hvorfor julemærkearrangement?

Jeg ved der er mange der går meget op i disse julemærkehjems arrangementer, og hver år bliver forum fyldt med indlæg om netop dette. Som jeg har forstået det er det et arrangement som handler om at rejse penge til at støtte julemærkehjemmene i Danmark. Og det er jo fint nok. Det er altid dejligt når nogen gør noget for at støtte en god sag. Men med frygt for at blive meget upopulær, så er jeg ikke helt med på hvorfor julemærkehjemmene er den sag man har valgt at bruge krafterne på. For mig at se er der sager der er vigtigere at støtte. Dyr der bliver flået levende til pelsproduktion, børn der dør af diverse sygdomme herhjemme og af underernæring ude i verden. Jeg synes bare jeg kan få øje på større problemer end overvægtige danske børn.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor julemærkearrangement?
  • #1   22. maj 2010 Hehe jep.. Lidt ligesom de samlebøsser i macD

• #2   22. maj 2010 Det var Moto der startede de ture i sin tid, og det er hans projekt. (slettet bruger)

Og det var fordi de var ved at gå nedenom og hjem.

• #3   22. maj 2010 Jamen det er som sagt heller ikke fordi jeg har noget imod arrangementet. Det er da dejligt. Jeg har bare undret mig over hvorfra ideen kom til at det lige var det formål man havde valgt at støtte da jeg som sagt synes der er mange andre gode velgørende formål der i min bog er endnu vigtigere.

• #4   22. maj 2010 Hvis man er for tyk kan man bare lade være med at spise så meget, mener Sune, og hvis man er for tynd kan man bare spise noget mere! Det kan man så ikke hvis ikke man har penge til mad!

Jeg mener iøvrigt også de fleste tykke bare skal lave noget mere, og sidde lidt mindre!

Sådan har vi alle vores kæpheste!

• #5   22. maj 2010 Start en anden tur istedet for at hule - det er der frihed til jo

• #6   22. maj 2010 Havde de indsamlet til fordel for Kræft, så var der sikkert nogen der syntes man heller skulle indsamle til Aids.
    (Ikke mig dog, jeg har aldrig brudt mig om sjælland alligevel)

• #7   22. maj 2010 Sune, du kan ikke sætte det sådan op. Der vil jo næsten altid være noget der er "vigtigere". I bund og grund handler det jo bare om at gøre noget for andre mennesker, og et sted skal man jo starte. Om det så er ved julemærketuren eller ved kræftforskning man starter er jo et eller andet sted ligemeget.

• #8   23. maj 2010 Tjah, det er vel forskelligt hvad man synes er mest vigtigt.
    Har du været forbi og se hjemmene og hørt børnene fortælle deres historie, tror jeg ikke du ville være i tvivl om at det er en sag der er værd at støtte smiley

Citat Allan R:
    "Jeg mener iøvrigt også de fleste tykke bare skal lave noget mere, og sidde lidt mindre!"

Jeg håber virkeligt at du joker! Ellers vil jeg da lige minde om at det at mangle empati bestemt også er et alvorligt handicap, som kan være temmelig invaliderende og en belastning for omgivelserne. Det kan heldigvis nogenlunde tillæres med den rette støtte, lige som med en spiseforstyrrelse...

Nå det er sagt, vil jeg da lige påpege at vi taler om børn her! Ofte med en social arv eller andre vanskeligheder - ikke voksne, som selv kan tage ansvar. Og talte vi om voksne, er det bestemt heller ikke sikkert at de selv er i stand til at ændre på tingene, uanset at de gerne ville. For så havde de vel gjort det! - tror du ikke?

• #9   23. maj 2010 Enig! De tykke skal bare vækkes, det er jo de voksnes opgave at sætte dem i gang, ikke pylre om dem!

• #10   23. maj 2010 Jan - Leder efter en ny - Hvis du mener "i stedet for at hyle", så synes jeg jeg har prøvet at gøre det klart at jeg synes det er et fint arrangement og var egentlig bare nysgerrig omkring hvordan man var kommet i tanke om at dette var det projekt man gerne ville gå sammen om at støtte. Så det er bestemt ikke for at hyle.

Og hvis du mener det du skriver "I stedet for at hule" - ja så er du så mærkelig at jeg må være dig svar skyldig, for så er jeg nok ikke helt med.

Kommentér på:
Hvorfor julemærkearrangement?

Annonce