Hvorfor julemærkearrangement? Hvorfor julemærkearrangement?
Jeg ved der er mange der går meget op i disse julemærkehjems arrangementer, og hver år bliver forum fyldt med indlæg om netop dette. Som jeg har forstået det er det et arrangement som handler om at rejse penge til at støtte julemærkehjemmene i Danmark. Og det er jo fint nok. Det er altid dejligt når nogen gør noget for at støtte en god sag. Men med frygt for at blive meget upopulær, så er jeg ikke helt med på hvorfor julemærkehjemmene er den sag man har valgt at bruge krafterne på. For mig at se er der sager der er vigtigere at støtte. Dyr der bliver flået levende til pelsproduktion, børn der dør af diverse sygdomme herhjemme og af underernæring ude i verden. Jeg synes bare jeg kan få øje på større problemer end overvægtige danske børn.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.892
Og det var fordi de var ved at gå nedenom og hjem.
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Jeg mener iøvrigt også de fleste tykke bare skal lave noget mere, og sidde lidt mindre!
Sådan har vi alle vores kæpheste!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.950
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
(Ikke mig dog, jeg har aldrig brudt mig om sjælland alligevel)
dec 2003
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 79 Svar: 1.092
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Har du været forbi og se hjemmene og hørt børnene fortælle deres historie, tror jeg ikke du ville være i tvivl om at det er en sag der er værd at støtte
Citat Allan R:
"Jeg mener iøvrigt også de fleste tykke bare skal lave noget mere, og sidde lidt mindre!"
Jeg håber virkeligt at du joker! Ellers vil jeg da lige minde om at det at mangle empati bestemt også er et alvorligt handicap, som kan være temmelig invaliderende og en belastning for omgivelserne. Det kan heldigvis nogenlunde tillæres med den rette støtte, lige som med en spiseforstyrrelse...
Nå det er sagt, vil jeg da lige påpege at vi taler om børn her! Ofte med en social arv eller andre vanskeligheder - ikke voksne, som selv kan tage ansvar. Og talte vi om voksne, er det bestemt heller ikke sikkert at de selv er i stand til at ændre på tingene, uanset at de gerne ville. For så havde de vel gjort det! - tror du ikke?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
Og hvis du mener det du skriver "I stedet for at hule" - ja så er du så mærkelig at jeg må være dig svar skyldig, for så er jeg nok ikke helt med.
Hvorfor julemærkearrangement?