{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Peter L
Peter L
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26

Mc demonstrationen til Christiansborg {{forumTopicSubject}}

Mc demonstrationen til Christiansborg starter d. 7. maj fra Friis mc i Horsens.
Vi kører ad landevejen til Vejle, hvor vi kører på motorvejen. Vi forventer at ramme Storbælts betalingsanlæg kl. ca. 11.00, der er sat 4 vognbaner af til os, så det skulle være nemt at komme igennem. Ind til Christiansborg kører vi ad Holdbækmotorvejen, Folehaven, Ellebjergvej, P.Knudsens G., Vasbygade, Kalvebod Brygge via Christians Brygge og til venstre af Holbergsgade til Christiansborg slotsplads.
Vi gør et stop ved tankstation ved Blommenslyst på ca. 1/2 time kl. 10.00
Vi har tilladelse til at holde på Christiansborg slotsplads fra kl. 13.00 til 13.30, hvis vi skal være længere på pladsen kræver Københavns kommune opsætning af wc og affaldsstativ, og det er ikke muligt for mig.
Det er vigtigt at der kommer så mange mc'er som muligt da, vi skal overbevise politikkerne om de diskriminerende regler som politiet prøver at håndhæve.
Jeg og et par repræsentanter fra mctc og dmc, vil fortælle politikkerne om den diskrimination som mc'er bliver udsat for.
Diskriminationen er bla. at politiet vil begrænse antallet af mc´er når vi er ude at køre sammen.
Jeg håber at vi får en god tur og at folk vil opføre sig ordentligt.
Peter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc demonstrationen til Christiansborg
  • #1   24. apr 2010 Meget info om at man skal demonstrere og ganske lidt om hvorfor - hvad ligger der bag demonstrationen - har man tidligere kontaktet politiet for dialog - har man tidligere kontaktet politikerne om dialog - og hvor er det så gået galt, siden der nu opfordres til fysisk fremmøde, for at kunne høres.
    Hvordan takler i den måske negative pressedækning.????

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    mar 2010

#2   24. apr 2010 Hej

Læs venligst indlæg:
    "Diskriminerende regel mod motorcyklist" og "MC protest tur til Christiansborg."

Peter

• #3   24. apr 2010 Peter L.

Jeg må sige at jeg har ikke ret meget tilovers for indlæg som dit.

Der mangler mange oplysninger som Torben S (Greve) påpeger, og så er du oprettet som bruger her på Mcg for under 1 måned siden...og har ikke oprettet en mc under din profil...??

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    mar 2010

#4   24. apr 2010 Hej Cracker Jack

Der er ikke nogen lov om at man kun må køre 15 mc'er af gangen.
    Der er forskellige regler blandt poltiet rundt om i Danmark.
    Det er jo ikke nemt ar vide hvilke regler der gælder hvor.
    Men læs lige det hele en gang til.
    Peter

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    mar 2010

#5   24. apr 2010 Mille Zip

Hvis du har en anden mening kan du jo bare blive væk.

Peter

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    mar 2010

#6   24. apr 2010 Hvis man kører fra Silkeborg til Rødding via Vejle, må du i Silkeborg gerne feks. køre 50 ad gangen, når du så komme til Vejle skal I dele jer op i gruppe på 15 og når du så komme til Rødding må du køre 25 ad gang
    Der er jo ingen som kan finde ud af, hvad der gælder hvor.
    Peter

• #7   24. apr 2010 Peter L

Jeg er enig med Cracker Jack og MilleZip.

Hvad er det du beskylder politiet for? Sund fornuft? At det opretholde en lov som de kære politikere har lavet? Jeg skal vel ikke til at belære dig om lovgivende og udøvende magt i et demokratisk samfund vi nu befinder sig i? Er også ret sikker på at loven er den samme rundt omkring, de bøder jeg har fået for at kører for stærkt matcher meget godt. smiley

• #8   24. apr 2010 Kunne der være noget sikkerhedsmæksigt? eller måske kan infrastrukturen de forskellige steder ikke klare at der vælter så mange igennem på engang, så hr. og fru. DK skal vente unødvendig langtid.

Prøv at se det store billed? Ved godt det er hårdt når man nu skal ud med sin 50 nærmeste kammerater og man ikke må kører ved siden af hinanden, uforskammet...

• #9   24. apr 2010 fatter heller ikke lige hvad det går ud på, udover at visse MC kørere er ved at blive en flok søndagstudefjæser.

• #10   24. apr 2010 og iøvrigt vil den demonstration være spild af tid ifølge min bedste overbevisning.

Så da 100 gange hellere en demonstration og agitation for bedre bane muligheder etc

• #11   24. apr 2010 Fair nok. Peter har ikke gjort helt opmærksom på sagens sammenhæng.

Men det drejer sig kort om, at i år har politiet nægtet at yde assistance i forbindelse med påskeopåtoget til Esbjerg.

Og oveni afslag på kortege, gjort opmærksom på at hvis der blev kørt i grupper større end 15mc´r så gav det bøder.

Det er sku da også utroeligt, at man kan afse millioner til at passe på uregerlige fodboldtilskuere, men man kan ikke afse 4-6 politifolk til at følge op mod 1000 fredelige og feststemte motorcyklister til esbjerg.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #12   24. apr 2010 Tidsspilde... og tidsspilde at føre en dialog i denne tråd!

Kan ikke forstå tudekiks-syndromet der slår igennem på landsplan... man vil have regler og "lov til" alverdens.. vi vil "sidestilles" med bla bla bla bla bla....

Altså.. hvad er der sket med friheden? Hvad er der sket med "det gør vi da bare".... Hvis dette event er affødt af politiets manglende interesse i at følge nogle MC'ister på vej til Esbjerg... come on boyz..... Kør dog alligevel.... hvad er jeres problem? Tænk jer en retsag i den lokale byret hvor 200 MC'ister er anklaget for at køre "korstog" - og hvor man ikke kender hinanden... tja... Det sker nok ikke!

Stop tudekiks-syndromet... og lev livet.... smiley

Men vejret bliver jo dejligt... god tur!

• #13   24. apr 2010 meget enig med Hans

• #14   24. apr 2010 Hans : Nu har jeg altid gjordt og sagt det jeg vil - så det vil jeg forsætte med. Og ja du har ret. det virker fint. :OP

• #15   24. apr 2010 Synes det var bedre du brugte tid på den diskramation der er på HD sammenlignet med Japaner cykler som panserne udover, eller at der er mere afgift på en mc end en bil , selv om den køre længer pr. liter, sviner mindre, fylder mindre, slider mindre på vejnettet, osv.
    Hvorfor er der ikke fordele ved at køre på en mc frem for en bil i bybilledert prismæssigt.? osv. osv.......

Det andet er lidt overdrevet synes jeg - Men det er bare MIN mening.

• #16   25. apr 2010 Ligesom Fenris, Vil jeg også hellere demonstrere imod - den hetz der bliver kørt mod alle HD'ere - Herunder den sindssyge overbeskatning der foretages på ombyggede HD'ere + andre - der allerede er blevet afgiftsberiget een gang - og ombygget med allerede hårdt beskattede kroner.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #17   25. apr 2010 Alfons: Jeg tænker mere i en retning af... at vi skulle lave et event for at forbyde alle de tåbelige HD'ere... lamepotter og hvad har vi? Hvad skal det til for? Ud med skidtet... Se DET kan vi forholde os til... :o)

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    mar 2010

#20   5. maj 2010 MC demonstration til Christiansborg d. 7. Maj er aflyst pga vejret.
    Storbælt forbindelse kan IKKE garantere at vi kan komme over broen pga. stærk vind.

Peter

Kommentér på:
Mc demonstrationen til Christiansborg

Annonce