{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Peter L
Peter L
Tilmeldt:
28. mar 2010
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26

MC protest tur til Christiansborg. {{forumTopicSubject}}

Jeg arbejder på højtryk på at lave en mc demonstration til Christiansborg. Jeg vil gerne have Justitsministeren i tale, da jeg er utilfreds med følgende ting:
• Politiet nægter at give os den fornødne hjælp når der bliver lavet store mc arrangementer hvor der skal køres kolonnekørsel. De skriver oftest at det er pga. personaleressourcer at de ikke kan hjælpe os. Jeg synes det er mærkeligt når man lørdagen efter kan stille med 300 mand til en superliga kamp. Jeg føler ikke at vi kan få den fornødne hjælp som vi er berettiget til. Det føler jeg er en diskriminering over for os motorcyklister, og det vil jeg selvfølgelig gerne have lavet om på.
• I forbindelse med flere mc arrangementer rundt om i landet, har de enkelte arrangører fået begrænsninger på hvor mange man måtte køre i kolonne. En mc arrangør i Silkeborg der med nød og næppe fik lov til at afholde sit arrangement – fik og vide at han måtte køre 250 mcér af gangen. En mc arrangør i Horsens fik og vide at de max. måtte køre 15 mc’er af gangen. En mc arrangør i Rødding fik og vide at de max. måtte køre 25 mc’er af gangen på motorvejen – og ingen begrænsning på landevejen. Jeg mener ikke at der er en lov der begrænser hvor mange man må køre sammen i en kolonne. Der er dog en regel der siger at selv om vi køre i kolonne skal vi overholde færdselsreglerne. Dvs. man skal holde for rødt lys.
På Midtjyllands politis hjemmeside kan man finde en artikel om en landsretsdom fra 2003. I den afgørelse står der at mc’er gerne må køre i kolonne – der står ingen begrænsninger på hvor mange man må køre af gangen.
Jeg mener at der sidder nogle politimestre rund om i Danmark, som enten ikke kender reglerne for mc kolonnekørsel, eller vælger at tilsidesætte dem. Det kan jo ikke være rigtigt at politiet ikke kender lovgivningen. Vi er derfor nødsaget til at gøre Justitsministeren opmærksom på ovenstående ting.
Som sagt køre vi til Christiansborg fredag d.7 maj. Vi har dog ikke fået de endelige tilladelser på plads endnu. Jeg håber det kun er en forms sag. Derfor sæt X i kalenderen d.7 maj, da din deltagelse er af en afgørende betydning.
Kørselsvejledning kommer senere.

Peter Laursen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC protest tur til Christiansborg.
  • #1   10. apr 2010 Lyder efter min overbevisning som en god ide.. mht eskorte tror jeg ikke der er meget at gøre.. men mht kolonne kørsel burde der være noget at hente..
    desuden, er en mc vel et køretøj som en bil, så burde der vel også max kunne køre 15biler samlet på motorvejen.. ?? bliver nok lidt svært i længden. smiley


  • #2   10. apr 2010 Palle: Helt Enig. Man skal vælge sine kampe og den dér er absolut ikke værd at tage smiley

  • #3   10. apr 2010 lyder logisk. hvorfor skulle vi dog gøre opmærksom på at vi mener at der er fejl i systemet. hvorfor skulle vi dog kæmpe lidt for at måske få om ikke bedre, så ihvertfald ikke forværret vores situation. nej lad os gemme os. ikke tage stilling. og så bare håbe vi ikke bliver stoppet ;-/ damn en trist indstilling.
    taget i betragtning af hvor lidt sjov der havde været ved at køre mc hvis ikke der var nogen der gad kæmpe for sagen??? max 100 hk. bagsæde regler. kun rep hos autiserede værksteder. ingen træf osv. så havde man kun kørt bil. kom dog lige ind i kampen. støt op om sagen. det bliver gjort godkendt. og stille og roligt.
    FULD OPBAKNING HERFRA
    kryds i kalenderen


  • #4   10. apr 2010 jeg tror at vi som mc'ere skal holde lav profil. der vil ikke ske dig noget hvis du afholder arrangement, men en ting er sikkert.

    MC'ere i Danmark har ALT at tabe mod sultne politikere, der ønsker lovændringer og flotte lovforslag og netop vores hobby, fordi det er politisk korrekt.,
    Vi ER det sorte får og det vil ALTID være os der er farlige.


  • #5   10. apr 2010 netop muligheden for at vise at vi kan opføre os ordentligt. men at de bliver nød til at tjekke tingene bedre, end et af deres utallige udvalg lige har fundet ud af. at stikke hovedet i busken og lade dem klare deres statistikker som fyraftensaccord, hjælper da ihvertfald ikke. ja, vi er de sorte får. men ikke at troppe op og vise at de fleste af os er flinke og normale mennesker, der ønsker at bevare en smule frihed, er kun en god mulighed for at modbevise. bevise at de tager fejl, er til hver en tid bedre end at gemme sig. vi er ligesom en stor del af vælgerne der kører. og vælgere er jo vigtige. men hvis folk tror at tingene på nogen måde bliver bedre af at gemme sig og ignorere problemerne, så får de frit spil, så bliver de skuffede. der er gudskelov nogle foreninger der har n.... til at stå op og kæmpe.
    sidste logiske eksempel er reglen der kom om børn bagpå. der blev gennemgået og ændrede regler, fordi folk satte sig på bagbenene. istedet for deres flade.


  • #6   10. apr 2010 palle> hva jeg mener med ikke stoppet, er at nogen bare kører rundt i deres egen lille verden. med åbne potter, slide dæk, klodser hva ved jeg. og helst vil køre rundt i det skjulte. istedet for at træde frem, når der er noget i gærde.
    omkr rep på værksteder? tja, måske langt ude, men ikke desto mindre (sammen med de andre ting jeg nævner og en masse andet) et blandt mange forslag der er været fremme, både nationalt som inter. og den eneste grund til at de trods alt ikke er kommet igennem (endnu) er at der er nogen der kæmper for at vi stadig har lidt frihed. godt være det er i småtingsafdelingen, omkring om vi må køre i kolonne etc eller ej. men men hvor går grænsen??
    og det er det jeg mener med at gemme sig og ikke tage stilling. og være bange for at blive opdaget. synes vi skal opdages. at vi under lovlige og venlige arrangementer kan udtale os om politikernes latterlige ideer. for hvis vi ikke gør det, så får de fri proces til at gøre det.
    måske bare mig der er paranoid. men at ignorere forholdende er da ikke det der har vist sig som den bedste løsning.


  • #8   21. apr 2010 Hejsa

    er der kommet noget nyt mht d. 7. maj ?


  • Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
    #9   24. apr 2010 mc demonstrationen til Christiansborg er nu på plads.
    Vi starter d. 7 maj kl. 9.00 fra Friis mc i Horsens og kører mod Christiansborg så vi er der ca. kl. 13.00.
    Mere info. kommer i løbet af de næste par dage
    Peter


  • Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
    #10   5. maj 2010 MC demonstration til Christiansborg d. 7. Maj er aflyst pga vejret.
    Storbælt forbindelse kan IKKE garantere at vi kan komme over broen pga. stærk vind.

    Peter


Kommentér på:
MC protest tur til Christiansborg.

Annonce