2.931 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

MC-tur sydpå - vejledning mv søges MC-tur sydpå - vejledning mv søges

Hej alle,

Jeg har i lang tid godt kunne tænke mig en lille ferie på ryggen af geden, og har så mere eller mindre besluttet, at det skal ske i kommende sommer, såfremt økonomien tillader det.
Jeg har været lidt i tvivl om turen skulle nordpå, men da jeg har været den vej på før - og da jeg får lidt muligheder for at komme forbi nogle bekendte på vejen sydpå, har jeg besluttet turen skal gå den vej..

Anyways.. Jeg er fuldstændig blank angående ruter osv. Her tænker jeg på: Hvor finder jeg/vi de fede veje (læs: jeg er absolut fan af de snoede veje!!)? Hvilke steder er et most at slå svinget forbi osv. osv. osv...

Al input er velkommen så længe snakken er seriøs og relevant. smiley
Links/henvisninger til andre sites, forums, hvor der kan søges info om emnet er også meget velkommen! smiley

Kort sagt: Alt der kan hjælpe til vi får en kanon tur modtages med kyshånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC-tur sydpå - vejledning mv søges
  • #1   21. mar 2010 Må hellere lige tilføje, at der på nuværende tidspunkt er tale om en tur på 14 dage +/-.. smiley

• #2   21. mar 2010 køb dig en gps.. til din mc... og spør den på vejen syd over, du kan på den måde vælge de veje der passer dig bedst hver dag

mvh

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #3   21. mar 2010 Sydpå til dolomitterne og book værelser på f.eks Hotel Mondschein - (link fjernet)

Det er et hotel specifikt for motorcyklister - og så tager man ud derfra på en masse superfede bjergveje.

Turen derned, bør man tage med autozug fra Hamburg eller Padborg - så spilder man ikke tiden med at sidde og glo på en MC der kører ligeud, og hvis man bestiller billetterne i god tid bliver det billigere - faktisk ofte så billigt at det fysisk ikke engang KAN betale sig at køre derned selv..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #4   21. mar 2010 .....Sajmon: Det kan ALTID betale sig at køre.... Autotog er til "auto"... ikke MC! smiley

• Sajmon ™

#5   21. mar 2010 hans M - Ikke hvis man får billetten til 2000,- retur...

• #6   21. mar 2010 Autotog er osse lig med- friske dæk til bjerg kørsel...

Hvor vejen der ned tit er lig med- dæk der er kørt fald på midten og trælse at køre i sving med...

Jeg ville nok osse tage toget syd over, så er man jo frisk når man kommer frem og klar til at komme op og ned af bjergene...

/ Bülow...

• Sajmon ™

#7   21. mar 2010 Fint nok hvis der er et par af jer som er ellevilde med at køre 1400km ligeud. Det gør i bare når i selv tager på ferie, men nu er hverken en Busa eller en Goldwing jo de vilde svingædere, så der er gerne også forskel på hvad man prioriterer først. :o)

Simon beder om sving - så det ville være synd at spilde tiden med at køre motorvej.

• #8   21. mar 2010 Jeg har også også tænkt på løsningen med autozug - netop så vi slipper for den knapt på interessante del af turen.. Hertil bliver turen også på ryggen af gixxeren..
    Modsat havde jeg lidt tænkt på at tage den ned langs vestkysten og så evt. køre østpå engang, når vi havde fundet ud af, hvor "vendepunktet" for turen skulle være.. smiley

Ang. gps: Det er kun et spørgsmål om, hvornår der er nok gryn på kontoen, så bliver der højst sandsynligt bestilt en Zümo 660.

• #9   21. mar 2010 Sajmon­­™
    Hjælpe-Administrator

igen må jeg vække dig og fortælle dig at både en busa og en goldwing kan svinge mere end de fleste kan evne at udnytte.... og at det er føren det drejer sig om... motocyklerne kan . .

http://www.youtube.com/watch?v=0nrMQ3QwyPo

• Sajmon ™

#10   21. mar 2010 Du har stadig en anden maskine end Simon - samt andre behov og prioriteringer.
    Du ved heller ikke om han sover så let som dig, eller hvem han ender med at dele kupe med.

Autofutteren er dernede på 7 timer - det er 142 i gennemsnit med tankning og pauser.

Vær realistisk....

• Sajmon ™

#11   21. mar 2010 Jeppe - Yes yes... :o)

• #12   21. mar 2010 nøøjj det lyder intersant alt sammen.. tror sq lige at jeg holde nået øje med tråden.. det kunne da være fedt at tage en lillle svip tur der ned her til sommer

• #13   21. mar 2010 følger lige med i tråden også

• #14   21. mar 2010 Prøv noget andet - billigere end 9 ud af 10 tror, og så er alt 112% iorden !!
    (link fjernet)
    Du kan også ta' de berømte Autoz... motorradzug fra Altona til CH. men igen, det koster !

• #15   21. mar 2010 Autozug eller ej, så er det en beslutning, der ikke er taget endnu, så det vænner jeg lige tilbage til, hvis det bliver aktuelt - men tak for inputs fra begge sider af debatten! smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#16   21. mar 2010 Sajmon: Du er så pisse klog... Hvem taler om at køre autobahn? Turen via Tyskland på små snoede veje er uhyggelig smuk... og du kan køre 1000-vis af forskellige ruter... og det med at dine dæk er slidte på midten... ej, altså NU må I sgu' lige spise brød til... Sajmon...du vælger bare dine sving... jeg er med hele vejen... Helt ind i sindet!! :o)
    Har du et kompleks imod Goldwing m.fl. ... siden du konstant skal påtale hvor meget bedre sin scooter kan svinge? :o) Heldigt det snart er sommer... så falder mængden af indlæg på MCG!!

• #17   21. mar 2010 "Fint nok hvis der er et par af jer som er ellevilde med at køre 1400km ligeud."

Hvis man skal sydpå kan man altså også tage de sjove veje i stedet for motorvejen, men ok, så kommer det selvfølgelig til at tage endnu længere tid at komme frem.

Under alle omstændigheder kan du vinde diskussionen meget let med følgende ord: "Man skal jo sove før eller siden. Hvis man kan gøre det de X timer i toget, så har man X timer mere af sin ferie til det, man kom for." smiley

• #18   21. mar 2010 Kommer vel også an på om man ser turen frem og tilbage som en del af ferien? Kunne jo være man havde udset sig nogle ting på vejen ned, og hey man kan sgu komme langt omkring på 14 dage på mc i Europa..
    Det lyder fristende med Autozug, men hey man går jo glip af en masse fede oplevelser på vejen ned igennem Europa.

• #19   21. mar 2010 HEY igå! smiley

• Sajmon ™

#20   21. mar 2010 hans M - Tak for de vise ord. Jeg har altid vidst jeg var klog, men det er rart at se andre får øjnene op for det også... :o)

Det var ikke mig der snakkede om fladslidte dæk, og jeg har heller ikke nævnt en scooter nogen steder, så er det igen et af dine påfund om cykler der kan sære ting, eller ser du bare spøgelser alle steder?

I'm out.. Kom sent i seng igår...

• #21   21. mar 2010 Hey dreng.
    Pædagogen smutter... It's playtime! smiley

• #23   21. mar 2010 Er lige med på en lytter smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#24   21. mar 2010 Don T: Nemlig...

• #25   21. mar 2010 DB`s autozug er lidt pebret især i højsæson.
    Husk at du skal til Hamburg for at stige på og ikke bliver sat af for foden af alperne. Ligeledes er der lidt ventetid. Har ikke selv prøvet det endnu.
    Tyske Motorrad kører lige nu en serie med de fedeste bjergpas i Schweiz, Østrig, Italien og Frankrig.
    Schweiz er virkelig godt og flot, men også det dyreste. Nr 1 er Süstenpass og Grimselpass, men stort set alle deres veje er krøllede.
    I år kører vi til Østrig, bla Grossglockner.
    Rækker økonomien ikke så langt, så kan selv en tur i Harzen være fed.
    GPS er rigtig god sammen med div kort og rejsebeskrivelser.
    God tur

• #26   21. mar 2010 Et tip (prismæssigt) kan være at tage toget fra Berlin istedet for Hamborg. For sportscykler som er dyre i dækforbrug og benzin er der økonomi i at tage toget. Hvis man har en Goldwing eller en anden stor touringcykel så er motorveje vel selve meningen med livet vil jeg tro.

• #27   21. mar 2010 "Skulle jeg med toget i den retnign, skulle jeg læsses ombord kl 19 og ville være i nærheden næste morgen, skulle så ud og slå telt op først inden jeg var klar til at trille lidt i bjergene."

Mener du det seriøst, Søren? Du har valget mellem at tage toget derned og være fremme om morgenen, hvor du så kan slå dit telt op og har hele dagen til at køre i... eller du kan bruge hele den dag på at køre derned og først komme frem om aftenen, så du først kan køre dagen efter.

Altså, hvis du tager motorcyklen for turen, så respekt for det, men toget vil da altid være mere praktisk.

• #28   22. mar 2010 Ej, nu må du altså lige! Hvis du får ferie fredag kan du jo tage toget samme aften! Alternativet er netop at vente med at køre til næste morgen og så kommer du først i gang søndag!

• #30   22. mar 2010 Det er et spørgsmål om temperament, kørestil og mc-type. På en racer mangler man komfort til motorvejsturen, mens en stor touringcykel ikke egner sig til bjergene. At tage toget er ikke fordi man foretrækker at køre tog - men et spørgsmål om prioritering af tid, komfort o.s.v.. Jeg tog toget i 2008, motorvejen i 2009 og jeg er åben for at gøre begge dele igen.

• #31   22. mar 2010 Så gå et par timer tidligere, så har du en hel dag mere at køre i bjerge i. smiley

• #32   22. mar 2010 Her er en god samling beskrivelser af alpe-pas:

http://www.alpineroads.com/index.php

• #33   22. mar 2010 Jeg vil opfordre til, at debatten vedr. autozug lukkes nu, da tråden efterhånden er flamet ihjel af den debat - og det var netop ikke meningen, som jeg også skrev allerførst!! Tak. smiley

Nogle, der ligger inde med links til nogle af de "skal bare prøves" ruter i det sydlige europa?
    Evt. links til forums omhandlende disse adventures på mc?

Jeg har lidt i tankerne at smide et lidt mere km-venligt dæk bagpå, så jeg ikke står med et nedslidt efter 3000km.
    Hertil bliver det heller ikke noget med at køre til en bestemt destination, og så være der i flere dage. Der medbringes telt, og så regner jeg med vi finder et nyt sted at overnatte hver dag (læs: gasbrænder og tørkost er i taskerne også). Altså ganske primitivt med det formål at nå lidt af de fede lokaliteter og se en masse flotte omgivelser. smiley

• #34   22. mar 2010 "Jeg vil opfordre til, at debatten vedr. autozug lukkes nu, da tråden efterhånden er flamet ihjel af den debat - og det var netop ikke meningen, som jeg også skrev allerførst!! Tak. :)"

Fair nok, det respekterer jeg selvfølgelig 100%, og jeg vil derfor helt undlade at nævne, at toget er vildt praktisk, hvis man vil bruge den størst mulige del af sin ferie på de sjovest mulige veje. smiley

• #35   22. mar 2010 Høhø.. smiley

• #36   22. mar 2010 Haha, ej, hav en god tur, og som andre (måske) har sagt, hop ind på Google Maps, lav selv nogle ruter på veje der svinger så meget som muligt, og overfør dem så til din GPS bagefter.

Så får du også din helt egen tur og undgår standard-MC-vejene. smiley

Kommentér på:
MC-tur sydpå - vejledning mv søges

Annonce