{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Bellacenteret. Overvejer en stand . {{forumTopicSubject}}

Hey .
Jeg vil lige høre jer herinde om i tror det er noget der kan svare sig at invistere i .
Som sagt så overvejer vi en stand derinde i år . prisen er ikke HELT billig ,men mange siger jo at det man får igen via reklamen er meget mere værd .
Er der noget om snakken tror i .
Og ville DU feks gerne sludre/høre mere om trackday´s osv . Eller ville du være mere interesseret i at kigge på de mcère der er udstillet .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bellacenteret. Overvejer en stand .
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   20. jan 2010 Jeg kan garantere dig for at en stand som omhandler trackdays, er interessant.
    Normalt er det jo kun MC butikker som har trackdays som en sekundær ting, der udstiller til den slags.

Specielt skal man bruge noget energi på at forklare at det er noget ALLE kan dyrke uden at skulle investere en formue i grej, og med stor fordel for deres evner på en MC.

• #2   20. jan 2010 Der kan ikke komme for meget banerace !!!

Vi skal også derind med alle vores banecykler og forklare om vores trackdays.. regner med at stå der alle dagene.

• #3   20. jan 2010 Jeg kommer normalt til alle MC udstillinger, men sådan som jeg har hørt det arrangement (selve udstillingens mc del) beskrevet - så springer jeg over.

Jeg ved ikke om der er andre der har det sådan. Det koster trods alt 90.- + parkering + pølser til knejterne..

• #4   20. jan 2010 Der findes mange måder, at måle den slags på. Og en evt. deltagelse kan både afføde kortsigtede og langsigtede resultater. Det er helt og holdent et spørgsmål om Jeres marketingstrategi!

Kortsigtede mål er typisk en direkte afledt omsætning, hvorved investeringen over en kortere periode er tjent hjem. Dette udregnes på simpelt; omkostning / db pr. kunde = antal kunder arrangementet skal afføde. Herefter laver man en kalkulation over, hvor mange potentielle kunder der forventeligt (evt erfaringsbaseret) skal skabes kontakt til, for at én kunde tilmelder sig arrangementet. Og vupti så har man det minimale afkast. Vurder om det er realistisk eller ej og træf en afgørelse.

Langsigtede mål er ofte mere brand/image betonede og er en mere floffy vurdering. Det kan eksempelvis være en målsætning vedr. antal besøgende på Jeres hjemmeside, kendskab (måles i procent indenfor en afgrænset segment) etc. De langsigtede mål er oftest fokus i større virksomheder, med nogle år på bagen og en stor omsætning, der skal vedligeholdes. Alternativt ses det ofte i højvækst-virksomheder, hvor der fra starten er lagt et stort marketingbudget.

Hvis I satser ud fra et langsigtet mål så overvej istedet, hvordan din tid/penge vil være givet ud på pr-arbejde - som eksempelvis en tråd som denne her på mcg smiley Der er afkastet altså heller ikke ubetydeligt!

Skulle du have lyst til, at diskutere Jeres muligheder og idéer må du meget gerne sende en PM, Jeg er selv beskæftiget i MC branchen og syntes det er et sjovt miljø at markedsføre i!

Mvh. Jeans

• #5   20. jan 2010 Takker for jeres input .

Og Jeans . Sikke et input :-). det var langt over forventning ! .

• #6   20. jan 2010 Jeg har en drøm om at komme ud på banen, men ved ikke så meget om det, så JA kom endelig, det ville sku være fedt!

• #7   20. jan 2010 Indtil videre er det jo kun folk der syntes vi skal gøre det . Så måske det bliver DET vi gør :-).

Hvad mener i så at en trackday stand skal kunne tilbyde ??.

• #8   20. jan 2010 Altså . Hvad ville få JER til at ligge mærke til os . Skal vi ha`mcèrne med . Skal vi tage udstyr med ??. eller vil i gerne se film fra banerne .

Jeg har ikke et klap forstand på den slags og jeg vil ikke stå derinde i 4 dage uden at folk SER os .

• #9   20. jan 2010 Film fra banen slår ALDRIG fejl !!
    Og ja tag også racerne med og evt billeder af cyklen på banen.

Og tag evt en gadecykel og tape lygter til, tape spejle til og giv den et nummer på, så folk kan se hvordan deres gadecykel gøres klar til banen.

• #10   20. jan 2010 Super god idé - tag også gerne nogle "nybegyndere" med som kan stå og fortælle om deres oplevelser og begejstring ved at være med første gang på bane :-))

• #11   20. jan 2010 Lars . Mener du det ??.

• #12   20. jan 2010 Nu kender jeg ikke prisen men men ud fra erfaringer fra andre typer messer etc, tvivler jeg på i får guldet retur, men i får selvfølgelig en profilering

Typisk vil besøgende være helt klar og vilde for at købe, når alvoren og messe feberen har lagt sig daler offerviljen ofte en del.

som Jeans skriver det så fint, tror jeg i får mere ud af at sprede de penge i bruger på stand / standmateriel / tid ud på en bredere markedsføring, via diverse medier, hjemmesider etc.

Som sagt har jeg ingen ide om hvad sådan en stand står, inkl materiel.

NB husk hvis i vælger at tage en stand så brug en masse tid på hvordan i vil gribe det an, budskab, brochure materiele og en masse andet.

Som det sidste lav en plan for efter messen til opfølgning af dem som har henvendt sig

held med projektet

• #13   20. jan 2010 Som en ide, i muligvis allerede har tænkt på

Koble jer på diverse åbne huse rundt omkring, det tror jeg personligt giver meget mere, og mon ikke diverse arrangører af de åbne huse vil være glade for det ekstra trækplaster i kan give dem

• #14   20. jan 2010 Et par duller i G-streng plejer også at give lidt attention..... Så skal du bare få folk til at tro at dullerne også er ved banearrangementerne....... Husarene vil stå i kø for at imponere.....

• #15   20. jan 2010 Præsi

Jeg har haft stande på div udstillinger også vedr MC , og der er alså lige et par faldgrupper i det , så hvis det bliver til noget kan du kontakte mig i en PM så får du dem

• #16   20. jan 2010 Sorry to say it, men tvivler stærkt på det kan svarer sig chris.
    Jeg kender heller ikke prisen, det var vel ikke noget du kan fortælle om så man kan få en ide hvor meget "reklame" i skal tjene hjem igen.
    Men tror virkelig ikke det kan svarer sig, hvis vi starter med din "løn" for fx. 4 dage så er det ca. en 4800 den er hjemme på ca. en 6-7 deltagere, der udover er der omkostninger ved at transportere, har du selv skærmen dine ting skal køre på. Du skal nok også ofre nogle moneter på display ting, så man rent faktisk for øje på jer.
    Det værste af det hele er at i år er det ikke en decideret mc messe dette betyder at folk har rigtig mange ting de skal se, dette vil nok også mindske focusen på mc delen.

• #17   21. jan 2010 En stand i den str jeg ville ha brug for koster ca 12000kr incl moms .

Jeg så faktisk det at der ikke er tale om en decideret mc messe som en fordel . men det er måske bare mig .
    Jeg mener bare at det jo både med biler og mcère er folk med benzin i blodet der er derinde .

Per E . Jeg smider en PM tak .

• #18   21. jan 2010 Hvis du beslutter dig for at tage derind, er det bestemt en god ide med en fladskærm, hvor der kører diverse videoer...

Det var måske en ide at lave et messe tilbud, hvor man kan spare et par hundrede på trackdays, hvis man bestiller og betaler i standen...

• #19   22. jan 2010 Folk vil stille spørgsmål som man allerede kan finde svar på, på de fleste trackday hjemmesider.. Men jeg tror at mange af dem som kommer til sådanne messer, aldrig har set en trackday stand før, og mange faktisk ikke ved hvor og hvordan man tilmelder sig sådan noget. Om det er decideret løb, eller bare sjov-træning-hygge... Det er sådan noget info der er vigtigt at få frem...

Jeg havde måske nok forestillet mig en stor, høj, og mørk / sort stand / pavilion med et kæmpe RPM-Racing logo.. Indeunder står din sorte baneged, slikket ren som et suttet bolsje... Nogle borde med info omkring hvor der køres, hvornår der køres, sikkerhed, klasser, osv osv... Lidt billeder på et andet bord måske....
    Foran standen kunne der være en stor planche / blakat med lidt hurtig info om hvad der tilbydes..

"Hvad er trackdays med RPM?"
    "Hvem kan deltage ?"
    "Hvad kræves der ?"
    "Hvordan er sikkerheden ?"

"Få svar på alle dine spørgsmål her.."

...eller noget i den stil..

Bare lige et par hurtige spørgsmål som folk helt sikkert ville tænke ved første øjekast på en trackday stand...

Bagerst i standen kunne der evt. stå en mega fladskærm med videoer af noget banekørsel.. Fly-by-cam, såvel som on-board-cams...
    Der skal selvfølgelig være mulighed for tilmelding på stedet, samt en folder folk kan tage med sig, hvor der kunne være datoer for banedage + hvordan man tilmelder sig, samt et link til hjemmeside... Måske en anden folder (hvis den første ikke skal være for stor og tyk) omkring nyttig info om banedage, samt klargørring op til banedage osv... ALT info skal kunne hentes.. Du skal regne med at folk som aldrig har tænkt en seriøs tanke om at prøve at køre på bane, de vil nok være lidt nervøse / forsigtige om hvad det går ud på samt hvad de skal spørge om...

Sorry hvis det ikke lige var det du ville med tråden.. Fantasien løb bare lige af med mig hehe... smiley

• #20   23. jan 2010 Boxe .

Det var ABSOLUT også det jeg ville med tråden .

Og jeg kan sige så meget at dine tanker er rigtig tæt på det jeg selv er kommet frem til indtil videre .

Tak for et godt input .

Kommentér på:
Bellacenteret. Overvejer en stand .

Annonce