981 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Frankfurt på mc Frankfurt på mc

Hey alle.

Jeg kører til Frankfurt på torsdag på mc med en kammerat, vi skal til den internationale biludstilling. Er der nogen der har noget erfaring, evt. gode råd til turen derned? Krak skriver det tager omkring 12 timer.
Vi kører fra kbh, men krakken anbefaler at vi kører over fyn og jylland for at komme til Tyskland, men det må da være lettere og billigere at tage færgen fra Rødby til Puttgarden?
På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frankfurt på mc
  • #1   20. sep 2009 prøv www.map24.dk til sammenligning

og den med bro eller færge burde være rimelig nem selv at regne ud

• #2   20. sep 2009 Super, den er lidt mere detaljeret, tak.

• #3   20. sep 2009 Jeg har aldrig taget den tur på MC men i bil masser af gange.

Tidsmæssigt er der nærmest ingen forskel på færge og bro, hvis I passerer Hamborg uden for tidsrummet 15-18. Forventer I at ramme der, er færgen bedst - Elbtunnelen er tit noger værre bras om eftermiddagen.

Ellers gør jeg oftest det, at jeg tager færgen på hjemturen. Der et det ikke dårligt med en lille times pause før den sidste time eller halvanden hjem.

• #4   20. sep 2009 Tak for det Knud, gode informationer. Frygter lidt vi rammer ind i noget stau, det er vel nærmest umuligt at undgå i Tyskland.
    Koster det penge at køre på vejene dernede? Og hvordan har de det med mc´er der kører mellem bilerne ved kø? smiley

• #5   20. sep 2009 Nix, der er ingen motorvejsafgifter i Tyskland uden for et par alpestrækninger, men der kan være masser af stau.

Dog accepterer man filtrierung, altså kørsel med omtanke mellem rækkerne. Til gengæld skal I ikke køre med larmepotter derned, Dann kommt der Polizei!!!!

Husk også at holde til højre, når I kan. Selv om en MC kan køre stærkere end mange biler, så ligger den jo sjældent på 200-250 kmt over regulære strækninger, men det gør en del bilister derned - og de er lige så blinde overfor MC-ister som her!

Pas også på med rastepladser og frakørsler. Afkørslerne er ofte ret korte, og man kan blive fartblind, så GLO på speedometeret når I svinger fra. 130 kmt er ingenting, hvis man i en times tid har kørt 180 - men det er fandeme meget at lande på en tankstation med!

• #6   20. sep 2009 Haha, det er modtaget, vi vil prøve at ramme tankene med under 130 km/t.
    Vi har begge originale potter på, så ingen problemer der:-)
    Tak for det, hører gerne fra andre der vil dele ud af deres erfaringer.

• #7   20. sep 2009 God tur smiley

• #9   20. sep 2009 Og husk at der er ubetinget vigepligt ved udkørsel fra rasteplads/tankstation på motorvejen.Der er ikke fletteregel i Tyskland.
    Og Elbtunnelen er slem fra 0900 og til 2000 pga vejarbejde. Tag broen i stedet

• #10   20. sep 2009 Ja OK, h vis den et Baustelle nu, så kør for guds skyld over Rødby-Puttgarten

• #11   21. sep 2009 Tak for alle tilbagemeldingerne.
    Vi tager helt sikkert over Rødby-Puttgarden, det er fastlagt.
    Skal man have et DK klistermærke på mc´en når man kører udenfor DK?

Vi har ingen planer om at bokse med politiet dernede, vi skal ikke ud og køre hasarderet, blot på en god herretur smiley

• #12   21. sep 2009 Og så skal I vel se, om I kan finde den by i Tyskland, som de fleste afkørsler fra autobahn henviser til, nemlig byen "Ausfahrt" - jeg har aldrig fundet den smiley

• #13   22. sep 2009 Super fin tur har kørt den adskillige gange efterhånden både på mc og i bil... pt er der MEGET vejarbejde derned af (hannover) så hold øje med pludseligt kø dannelse !... - og god tur...

• #14   22. sep 2009
    Jeg har prøvet at race afsted så hurtigt som muligt, - og prøvet at ligge med 130 - 140 stykker, på tyske motorveje.

I begge tilfælde var gennemsnitshastigheden ca. 100 - 110 km/t.
    De 130 - 140 var mere behageligt, det kræver ikke så mange pauser og man har ikke ondt i nakken når man når frem, så det vil jeg anbefale.

Desuden er det billigere i benzin, og man slipper for at det bimler og bamler i hele roen fire timer efter landing.

Kommentér på:
Frankfurt på mc

Annonce