Flagpost på Sturup i søndags {{forumTopicSubject}}
Min banedag på Sturup tidligere på året med MCRacing var "forskudsbetaling" for at stå flagpost i søndags.
Sammen med min ven Michael kørte vi til Sturup om morgenen fra København.
Det tager ca. 40 minutter.
Vi ankom forholdsvist tidligt og fik hilst på Carsten fra MCRacing, inden vi spiste noget morgenmad i cafeteriet.
Derefter var der førermøde, hvor der blev fortalt at pga. lavt antal deltagere var der kun 2 klasser, som derved kørte 20 minutters pas med 20 minutters mellemrum.
Det betød 9 pas pr. klasse mod normalt 7, så folk fik masser af kørsel for pengene den dag.
Lidt efter var der møde for flagposterne, før vi blev kørt ud på posterne.
Trods trusler om regn holdt det tørt hele dagen og der var ingen der hverken styrtede eller kørte af banen.
De eneste gule flag der blev vist var pga. et par væltede kegler (dem af plastik altså), som var blæst omkuld af vinden.
Der var god tid til at se på dem der kørte.
I grøn klasse fulgte folk pænt masterkørerne i mindre grupper, indtil omkring frokost, hvor dem der ville, kunne køre for sig selv, mens andre fortsat fulgte eller blev fulgt af en masterkører.
Nogen øgede tempoet rimelig hurtigt og rykkede (eller blev rykket) op i den hurtige klasse.
Fra 12-13 var der frokostpause for alle. Os flagposter blev hentet ind, fik spist og strukket benene og så ud på posterne igen.
Selvom det havde været spændende med lidt styrt eller afkørsler, så er det egentlig meget rart at der ikke skete noget med nogen
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Jeg stod selv flag for Ducatisterne på et tidspunkt, og der skulle køres ren ducati den ene dag (hvor jeg flagede), og alle mærker, dagen efter. På Ducatist dagen var der 3 afkørsler på hele dagen! Dagen efter var der stort set en afkørsel i hvert pas.. LOOOL
Og til ducatisterne, så ro på, for det var IKKE fordi ducatisterne kørte bedre, tvært imod, de kørte som gamle kællinger, hvor der dagen efter, blev gået noget mere til stålet
Men hver sin lyst, det handler jo heller ikke om at køre af banen, men at køre det man evner, og så ellers have det sjovt
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.660
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
dec 2007
Følger: 44 Følgere: 44 MC-er: 2 Svar: 368
apr 2005
Følger: 171 Følgere: 168 MC-er: 5 Emner: 24 Svar: 744
men der er sku nok noget om det :o)
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
jun 2006
Følger: 156 Følgere: 152 MC-er: 9 Emner: 237 Svar: 1.871
i har fuldstændig ret. yddermer skal der være så mange ducati klistermærker på deres tøj at det mindst vejer 2 kg mere, det sætter vel også farten lidt ned...
og hvis de kørte hurtigere så kunne de jo risikere at insekterne splattede ud på kåben, og det så vil resultere i mange timers pudsning:( sad but true
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.660
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.984
Jeg må beklage.. At jeg ikke har 20-25kg under latex'en..
Og endnu ikke har været på trackdays på "Rasle knallerten".. Det kommer forhåbentlig til næste år..
Til den tid vil jeg godt "debatere" dette emne igen.. LOL
Meen.. Jeg har nu hørt de samme "rygter".. Meen kællinger er der vist alle vejne.. Oder..?!?.. c",)
Flagpost på Sturup i søndags