{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde eller bælte
  • #1   5. dec 2005 Tror han mener kardantræk sammenlignet med de to ting.. Men en af ulemperne ved kardantræk er, såvidt jeg ved, at det giver en noget højere uaffjedret vægt, hvilket har negativ indflydelse på køreegenskaberne. Til gengæld er kædevedligeholdet jo så elimineret... Ret mig endelig hvis jeg er gal på den smiley

• #2   5. dec 2005 Tja det kan jo også være mig der læser hans indlæg forkert. Men nu ser vi når han svarer tilbage engang smiley

• #3   5. dec 2005 hey.. tak for indlægene
    Ja, det er kardantræk jeg mener..! Jamen tror oss du har ret ACE.. men hva er der af slitage i et kadantræk?
    Ralle, Ribe

• #4   5. dec 2005 Der er noget større effekttab i kardantræk end i kæde. Jeg mener at et kardantræk, hvis man ellers behandler det pænt, holder cyklen ud. Og så er der de mere jordnære fordele ved kæde som fx. vejer mindre, mulighed for gearing, måske nemmere aftagelse af baghjulet (kommer an på konstruktionen)

• #5   5. dec 2005 Tak for svarene..! det er så kanon

• #6   5. dec 2005 Hej Rasmus!

Kadantræk er kanon nemt at have, næsten ingen vedligeholdelse, men det er meget tungere, større efekttab og det giver elevation af bagenden ved accelration (Bagenden løfter sig)...

Hilsen Andreas

• #7   5. dec 2005 Spændende...
    Men hvad er så ulemperne ved rem-træk/bælte, siden vi ser det så sjældent på MC'er?

• #8   5. dec 2005 Tja det er sq et godt spørgsmål, men nogen af de ulemper der er omkring remtræk er opstramning af bælte. Du skal have forspænding på Tandrem og den skal kunne give sig i takt med bagsvingerens udsving. Hvordan dette er løst ved jeg ikke helt, buell kører med remtræk. Jeg tror også at remmen flexer mere end kæde, giver sig mere ved hård belastning/stød, men her kommer remstrammeren vel igen ind i billedet. Sidst ikke mindst skal remmen være 100% lige, den kan ikke give sig så meget som en kæde da den er mindst dobbel så bred.

• #9   5. dec 2005 Det er rigtig som Janus [Kolding] siger. Remmen flexer mere end kæden. Derfor er det ikke nødvendigt med shock-kobling på krumtappen. Og så er der heller ikke noget smøre arbejde. Den største ulempe ved skift fra kæde til beltdrive er nok prisen. Da tandhjul og kobling skal skiftes, og måske enda primærhuset.

Kommentér på:
Kæde eller bælte

Annonce