{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Crosser {{forumTopicSubject}}

Jeg har stødt på en Honda XL600 fra engang i midt/slut 80'erne

Hvorfor er den model med denne ene cylinder, skabt med to kaburatore? Det kan jeg slet ikke få til at give mening.. Ikke noget jeg er stødt på - vel også et justerings arbejde man ikke selv kan?

Hvis nogle kunne forklare ideen bag, vil jeg blive klogere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Crosser
  • #1   12. okt 2008 Det har min SZR også.

    Mener det er for at gøre den mere "kørbar" dvs. lettere at håndtere og ikke så følsom på gassen, men er ikke sikker... På min er det i hvertfald så vidt jeg husker sådan, at den ene karburator åbner før den anden, når man drejer gashåndtaget. Herefter får det vacum der bliver skabt den anden karburator til at åbne helt op. Er dog som sagt ikke helt sikker i min sag...


  • #2   12. okt 2008 På Yamahas gamle XT'er bruges den ene kaburator til at give bundtræk og den anden til at give top ydelse, ideen er som sådan meget god, men det gavner ikke for benzin økonomi'en

  • #3   12. okt 2008 fandt lige det her: " Da den kom frem kaldte et mc magasin (motorcyklen 2/82) den for "verdens mest avancerede encylindrede firetakts-mc". Den introducede noget helt uhørt: TO karburatorer til EN cylinder. Den er 4 ventilet, så der er 1 karburator til hver indsugninsventil. Når man kører stille og roligt, bruger man kun den almindelige karburator, men giver man mere end 1/2 gas åbner den anden vakuumkarburator og hjælper til. Dette kombinerer fordelene ved hhv. en stor og en lille karburator: Bundtrækket fra den lille og hestene fra den store. Ulempen syntes at være et stort benzinforbrug ved fuld gas." citat: (link fjernet)

  • #4   12. okt 2008 Fedt og tak for svarene! Det lyder lidt som af have samme effekt princip som en stor og en lille turbo kombineret ;o) Hvis man nu skal sammenligne med et eller andet !

    Tak skal i have !!


Kommentér på:
Crosser

Annonce