{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Peter H
Peter H
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 55

Brug for hjælp til ventiler {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Der skulle vel ikke være en venlig sjæl, som vil hjælpe mig med at tage 6 ventiler ud af min top? Alt er afmonteret, de skal bare ud. Jeg har fået 2 ud, men den Ventilfjederspænder jeg købte i biltema er så pisse elendig. Så der skulle vel ikke være en der vil hjælpe eller kan låne mig en beregnet til MC? Evt. et sted hvor det kan købes billigt og stadig ok kvali.

Bor i Storkøbenhavn.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for hjælp til ventiler
  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

#1   11. okt 2008 Problemet er faktisk primært, at jeg ikke kan få de 2 splitter ud i toppen, jeg kan godt komprimere, men de er bare ikke til at få ud med de tænger jeg har. Umiddelbart tror jeg, at jeg ikke får komprimeret fjedrene ordenligt, men jeg kan ikke stramme mere.

• #2   11. okt 2008 Prøv om du kan fiske halvmånerne op med en lille skruetrækker og en magnet!

• #3   11. okt 2008 er der npget ventilen går på ? ellers så åbner den jo bare.

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

#4   12. okt 2008 Kasper> Jeg har siddet med skruetrækkere, fladtænger og alt hvad mit arsenal af værktøj har kunne trække...

Rune> Umiddelbart går den ikke på noget, splitterne sidder faktisk løst nok, de er lige til at vrikke med og kan dreje rundt om ventilen, men jeg kan f..... ikke få dem trukket op. Jeg har fået 2 ventiler af, men det tog også noget der ligner 1 time og en masse bandeord.

• #5   12. okt 2008 Gør en lille fladskruetrækker magnetisk, så skulle det kunne lade sig gøre

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

#6   12. okt 2008 Hmmm prøvede også med mit magnetværktøj, men det hjalp ikke rigtigt. Hvor langt i erfaring for, at toppen af ventilen skal stikke ud før de er tilstrækkeligt løse??

• #7   12. okt 2008 helt ud ventilen må ikke gå ned af kun fjederen, hva er det for en cykel du gør det på og hvad ligger topstykket på når du gør det ? evt ring på 61300289 så kan jeg forklarer dig det.

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

#8   12. okt 2008 Det er en Suzuki GS650G Katana.

Ventilen går ikke ned, da det er den sidde man spænder på, så spørgmålet er blot, hvor langt ud spidsen skal ud... Topstykket ligger blot på arbejdsbordet, men uden at hvile på fjederspænderen.

Jeg forstår godt princippet, så der er umiddelbart ikke så meget at forklare, men tak for tilbuddet smiley

• #9   12. okt 2008 kan bare ikke rigtig forklare hvordan jeg gjorde det her inde det ville blive en længere fristil hvis du ringer kan jeg give dig et tips hvis du har noget rør.

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

#10   12. okt 2008 Hehe skriv det nu bare, hader at snakke i tlf. og så har man det jo stående på skrift til bagefter smiley Det kan jo være, at andre også kan få glæde af det...

• Keld T
    Keld T Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 3
    #11   13. okt 2008 Hej
    Demont. på den hårde måde.
    Du klodser topstykke op på ventilerne med et par stumper træ sådan det ligger nogenlunde plant og fast, alså der skal være kontakt mellen underlag og ventil (en ventil af gangen).

Derefter finder du en stump rør ca 100 mm. og med en invendig diameter, der giver mest muligt klaring i forhold til splitterne, gerne så røret hviler på fjedrene.

Røret placeres nu oven på den fikserede ventil, så skal den bare have et solidt men dask med hammeren og vupti så springer låse skive og fjeder ud over hele stuen.

Du kan også lave en solid ring der med ca samme diameter med fjedren, (det kan være en skive af det omtalte rør).

på ringen svejser du en bøjle der er ca 60-70-mm lang/høj, bøjlen skal være pænt buet i den ene ende, den anden ende skal have en brede der passer til ringens diameter og med lige lange ben.

Bøjlen svejses med de 2 ben mod ringen på i en vinkel på 90 grader (alså ringen fladt på bordet og bøjlen ret op ) på toppen af bøjlen svejses en tap, så den kan monteres i en søjleboremaskine.

Du spænder dit nye værktøj fast i en søjleboremaskine, topstykke og ventil fikceres som overnævnt, (med ringen over ventilen), på søjleboremaskinens plan.

så presser du med søjleborenaskinens tilspænding oven på fjerden, og fisker forsigtigt låsende ud med en spidstang (maskinen skal IKKE køre)

Når den så skal samles, gøres det samme bare i omvendt rækkefølge

• #12   13. okt 2008 keld orkede at skrive alt det jeg ikke gjorde smiley en top der skæres op i begge sider er også god til formålet.

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

#13   13. okt 2008 Tak for al jeres hjælp.

Jeg læste problemet selv ved at save den del af ventilspænderen af som man tager splitterne op imellem og så bruge en alm. skruetvinge, det virkede fortrinligt.

Problemet var, at jeg ikke havde spændt den nok sammen, men det stykke værktøj jeg havde fra biltema var simpelthen bare for ringe, men skruetvingen gik det som en leg.

Kommentér på:
Brug for hjælp til ventiler

Annonce