{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Lader ikke ved varm motor {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg har en gsxr-400rr, som jeg har lidt problemer med for tiden. Jeg har nu kunnet konstatere at den ikke lader når motoren bliver varm. Dette medfører at jeg ikke kan holde den igang ved lave omdrejninger, og går i stå hvis jeg eksempelvis holder stille. Ingen problemer ved høje omdrejninger.

Har I nogen ide om hvad der bør skiftes/repareres ? For jeg er gået lidt i stå nu...

Jeg har søgt internettet igennem for hjælp, men kan ikke finde noget, så håber I har mulighed for at hjælpe mig.

På forhånd mange tak...

Morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lader ikke ved varm motor
  • #1   10. okt 2008 lyder helt klart som defekte tændspoler, har du prøvet at starte mc'en og sætte et voltmeter på batteripolerne, der skal måles over 13,5 volt når du holder den konstant ved ca 3000 omdreninger i minuttet

• #2   10. okt 2008 når den går i stå, har du så svært ved at starte den igen ?

• #3   10. okt 2008 Der er blevet skiftet tændspoler på den tidligere.

Og ja, når den så er gået i stå, kan jeg ikke starte den før der er gået ca. 10 minutter..

• #4   10. okt 2008 sjovt nok jeg har det samme problem med konens gsx 400 impulse som er tæt på at være identisk med den motor der sidder i din gsxr 400. Jeg er nået frem til at problemet ligger i tændingen "følerne" ved svinghjulet har for stor modstand når motoren bliver rigtig varm. har du målt modstanden i dem ? ved både kold og varm motor

• #6   10. okt 2008 Nej, jeg har ikke målet modstanden, men det bør jeg nok gøre. (Eller få en mekaniker til :=) )

Tændrørskablerne er tjekket igennem og fejler intet..

• #7   10. okt 2008 skal vi aftale at skrives ved når en af os finder fejlen ? der er sgu lidt surt med en mc der ikke kan starte når den er varm smiley

• #8   10. okt 2008 Jepper.. Du hører fra mig... og tak for din foreløbige hjælp.

• #9   11. okt 2008 ENSRETTER - OMFORMER

• #10   11. okt 2008 Jeg havde en kammerat der havde nøjagtig samme problem, og det var samme fejl som Allan P beskrev, men hold kæft det tog lang tid at finde ud af:)

• #11   20. okt 2008 Min mekaniker har fundet ud af det nu. Det var stratoren ved/i generatoren der skulle udskiftes. Den lader nu ved varm motor.

Puha... det tog fanme lang tid at finde fejlen. Først havde flere suzuki forhandlere i KBH sagt at det helt klart var kaburatorene. Disse skiftede vi så, men konstaterede straks efter at det ikke var det der var problemet. Så fik jeg at vide af de selvsamme mekanikere at det var pakningerne. Dem skiftede vi også. Det hjalp hellere ikke. TIl sidst kørte jeg den hen til en ven, som er landbrugsmekaniker, og han fandt fejlen.. Ret imponerende, egentlig.. :=)

Så nu fungere den igen.. Ærgeligt sæsonen er ved at være slut.. smiley

Kommentér på:
Lader ikke ved varm motor

Annonce