R1: DIAG-mode - Cylinder nummer? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har lidt bøvl med en R1 '04, hvor ECU'en er blevet udskiftet til en US-box (uden startspærre).
Efter udskiftningen har jeg ikke kunnet starte cyklen!
Der er gnist og benzin tilstede, men det lyder mest som om den står helt forkert i tænding, så den ikke kan slå igang.
I går løb jeg så alle parametre igennem i DIAG-mode og alt var fint, bortset fra rækkefølgen på tændspoler og indsprøjtningsdyser!!!!
Når jeg tjekkede tændspole #1 og indsprøjtningsdyse #1 så forgik det på Cylinder #4!!!
Cylinder #1 (længst væk fra knastkæde)
Ignition coil #4
Injector #4
Cylinder #2
Ignition coil #3
Injector #3
Cylinder #3
Ignition coil #2
Injector #2
Cylinder #4 (tættest på knastkæde)
Ignition coil #1
Injector #1
I mine øjne virker det helt forkert, men jeg kan overhovedet heller ikke fatte hvad der skulle have ændret dette, da der ikke bude være nogen forskelle mellem Europæiske og US bokse.
Er der nogen der har oplevet lignende, eller kan be-afkræfte om numrene i DIAG-mode skal stemme overens med cylindernummeret??
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 736
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 736
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Iflg. Service Manualen er Cylinder #1 længst væk fra knastkæden, hvilket er længst til venstre (når du sidder på cyklen)
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 736
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Og rørene bliver også våde, så der kommer benzin ind.
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 10 Emner: 2 Svar: 197
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Jeg prøvede lige at bytte rundt på stik til tændspolerne, og så sprang hun lige igang!
Tusind tak for input!
R1: DIAG-mode - Cylinder nummer?