491 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Ole  K
Ole K
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 12

Min Tuono 125 hopper ud af 4. gear?! Min Tuono 125 hopper ud af 4. gear?!

Hej derude.

Jeg har et problem med min stort set nye Tuono 125.

Den har kun kørt ca. 1000 km, så jeg er først nu begyndt at give lidt gas. Mit problem er så at når jeg kører den op til ca. 8-9.000 omdrejninger "hopper" den nogle gange ud af 4. gear. Den farer op i omdrejninger som hvis jeg trak koblingen og holdte gassen.

Når det sker trækker jeg altid koblingen og slipper gassen, men når jeg så slipper koblingen igen er den fint i gear som den skal være! Alt sammen uden jeg har rørt ved gear-pedalen. Det undrer mig meget, og før jeg går til en forhandler vil jeg høre om nogen har prøvet det samme, så forhandleren ikke tager røven på mig smiley

Jeg går ud fra der er en slags fejl i gearkassen, men hvad det er ved jeg godt nok ikke.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Venlig hilsen Ole

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min Tuono 125 hopper ud af 4. gear?!
  • #2   27. nov 2005 Garantisag! Gør endelig ikke noget selv, det er bare at stille den hos forhandleren og lade ham gære det hele på garantien :o)

Men Ole, hvornår ser vi den lille racer herinde på galleriet???

Hilsen Andreas

• #3   27. nov 2005 Burde være en garantisag....
    Men prøv evt. at være mere "konsekvent/brutal" med foden når du skifter til 4. Se om det ikke hjælper.
    Ellers smid den hvor du købte den og forlang at de laver den.

• #4   27. nov 2005 Min har også gjort det et par gange... det kan være fordi man er lidt sløset med gearskiftet.

• #5   27. nov 2005 Hehe jeg skal nok lade være med at pille ved noget selv. Problemet er at den er købt i kbh (McHjørnet), og jeg bor i vestjylland smiley

Prøver lige at give den lidt mere power med foden når jeg skifter, og hvis det stadig sker må jeg jo få fat i forhandleren.

Jeg vil ikke have den ind på galleriet før jeg ved hvad jeg skal ha gjort ved den, så den ikke ligner alle andre små Tuono'er smiley Har tænkt meget på et bagsæde fra en RS125, men ved ikke lige hvor jeg kan købe det. Og så skal jeg ha taget nogle gode billeder, og det bliver sq ikke gjort i det her vejr smiley

Men ellers mange tak for svarene!

• #6   28. nov 2005 Du skal bare have fat i en autoriseret apriliaforhandler i jylland. Dit køb er højst sandsynligt ikke anmeldt til aprilia danmark, selvom mc bøsse fuskerhjørnet siger den er. Min var i hvertfald ikke.

Gå ind på (link fjernet) klik på forhandler og vælg aprilia mc. så kommer der en liste med forhandlere

• #7   29. nov 2005 Hehe ok, finder en tæt på. Tak for det

Kommentér på:
Min Tuono 125 hopper ud af 4. gear?!

Annonce