Min Tuono 125 hopper ud af 4. gear?! Min Tuono 125 hopper ud af 4. gear?!
Hej derude.
Jeg har et problem med min stort set nye Tuono 125.
Den har kun kørt ca. 1000 km, så jeg er først nu begyndt at give lidt gas. Mit problem er så at når jeg kører den op til ca. 8-9.000 omdrejninger "hopper" den nogle gange ud af 4. gear. Den farer op i omdrejninger som hvis jeg trak koblingen og holdte gassen.
Når det sker trækker jeg altid koblingen og slipper gassen, men når jeg så slipper koblingen igen er den fint i gear som den skal være! Alt sammen uden jeg har rørt ved gear-pedalen. Det undrer mig meget, og før jeg går til en forhandler vil jeg høre om nogen har prøvet det samme, så forhandleren ikke tager røven på mig
Jeg går ud fra der er en slags fejl i gearkassen, men hvad det er ved jeg godt nok ikke.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Venlig hilsen Ole
jul 2005
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 113
Men Ole, hvornår ser vi den lille racer herinde på galleriet???
Hilsen Andreas
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Men prøv evt. at være mere "konsekvent/brutal" med foden når du skifter til 4. Se om det ikke hjælper.
Ellers smid den hvor du købte den og forlang at de laver den.
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
apr 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 12
Prøver lige at give den lidt mere power med foden når jeg skifter, og hvis det stadig sker må jeg jo få fat i forhandleren.
Jeg vil ikke have den ind på galleriet før jeg ved hvad jeg skal ha gjort ved den, så den ikke ligner alle andre små Tuono'er
Men ellers mange tak for svarene!
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Gå ind på (link fjernet) klik på forhandler og vælg aprilia mc. så kommer der en liste med forhandlere
apr 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 12
Min Tuono 125 hopper ud af 4. gear?!