Strømproblem, fortsat Strømproblem, fortsat
Hejsa!
Som fortsættelse på denne tråd:
http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=93835
Har jeg nu fået fejlsøgt lidt og målt på den, på et friskopladet batteri...
Først og fremmest fandt jeg en af stiksamlingerne under sædet (en rød ledning, der kom fra ensretteren), hvor isoleringen var smeltet og stikket ikke sad helt i::
http://peecee.dk/upload/view/129878
http://peecee.dk/upload/view/129877
Jeg har renset stikket, samlet det og pakket det ind i isoleringstape (og givet alle samlingerne lidt wd40)
For det andet fandt jeg en lidt løs forbindelse på en dims (starter?? brummer når starteren kører! der går en ledning fra batteriets (+) direkte til den), hvor der var en gul ledning, der ser lidt løs ud:
http://peecee.dk/upload/view/129875
http://peecee.dk/upload/view/129876
Jeg målte lidt over batteriet til sidst...
Batteriets hvilespænding ligger omkring 13,25V, når jeg trykker på starteren falder spændingen til knapt 11V og når den kører, ligger spændingen ret stabilt på 13,3 - 13,6V alt efter hvor meget lys jeg har på...
Hvordan synes i, det lyder? Har jeg fundet og løst mit problem med det løse stik, eller er mine spændinger stadig for lave, til at lade tilstrækkeligt etc?
Mvh. og på forhånd tak
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
mvh
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Den står også foran en karb.synk, så tomgang er ikke noget den er alt for glad for, nok nærmere mellem 2k rpm og op til ca. 5k rpm at den ligger dér...
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
godt arbejde
mvh
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Ok, også ved ca. 4000 rpm? (mit rpm-måler-kabel er også dødt, så er ikke heeelt sikker hehe... Der er nok at lave på den!!)
Den lå HELT stabilt op gennem omdrejningerne, i spænding...
I min Haynes står der at en spænding på 14-15V ved 5000 rpm indikerer et korrekt fungerende ladesystem...
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
lidt misvising på voltmeter osv osv.....
mvh
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Så krydser vi fingre for, at jeg kommer i skole i morgen tidlig, hehe...
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
det er altid godt at gøre det ca 10 -15 timer efter den har kørt... der skal være ca 12,3 og over ..volt på det ,efter det har hvilt i de timer ,
på et frisk batteri...
mvh
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Ok, smider lige multimeteret på i morgen tidlig, så må jeg bare håbe - ellers får jeg meeeget travlt hvis jeg skal cykle hehe...
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
: )
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Så håber vi det holder!
Og SÅ må jeg hellere se at få bestilt den pakning til ventildækselet, rpm-tællerkabel og det oliefilter, så jeg kan komme i gang med det service!
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
Strømproblem, fortsat