1.610 visninger
|
Oprettet:
dragstar 1100 kardan ?? {{forumTopicSubject}}
hej er der nogen der kan sige mig ,hvor alvorligt det e at det rør der sidder ligesom udover kardanen sidder løst , det ser ud til at det burde sidde i en gummi manchet , kan jeg evt køre de 18 km til mekanikeren ?
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 121
jan 2005
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 7 Emner: 35 Svar: 424
Her er et citat vedr. kardan på Dragstar. Ved ikke om det er sådan noget der er galt med din:
CITAT:
Har du en 650 eller 1100 Dragstar, er det en god ide at checke den synlige gummipakning ved bagklumpen, hvor kardanakslen går ind i bagtøjet. Den bliver tilsyneladende slidt eller mør af ælde, men det er ikke det værste. I visse tilfælde vil den kunne forårsage en rimelig dyr reparation, da den lille fjeder, som sidder i yderkanten af pakningen, hvis pakningen går i stykker, nemlig kan hoppe halvt af, og derved virke som en lille nedstryger der ligeså stille skærer pynterøret, som sidder uden på den egentlige kardan over.
Vi har selv været ude for hændelsen, da akslen pludselig var skåret over. Dette betød en mindre reparation på kr. 2500, og det kun i reservedele,-ups røret kan nemlig ikke købes alene, kun som komplet aksel. Nu har jeg ved lejlighed kigget på flere Dragstars i klubben, og det viste sig, at størstedelen af dem alle havde fejl i pakdåsen, 4 af dem var allerede begyndt at skære sig ind i akslen. Det er åbentbart ikke en ting forhandlerens værksteder checker, da en af maskinerne lige har været til service, og her var den ikke skiftet, eller nævnt noget, så han var jo noget overrasket over problemet.
Pakdåsen koster ca. 150kr. så skift den, hvis du er i tvivl om dens tilstand, det er bare et godt råd.
CITAT SLUT:
Yamaha vil videresende denne oplysning til deres forhandlere, så de kan være opmærksomme på problemet.
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 364
jan 2005
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 7 Emner: 35 Svar: 424
dragstar 1100 kardan ??