{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Opbygning af et mc dæk ? dæk slid {{forumTopicSubject}}

Har googlet men har ikke kunne finde et billede der forklare hvordan et mc dæk er bygget op.
Ligger der et lag gummi inde bag wirene på feks et Pirelli Diablo ? eller brækker dækket sig med det samme man bare kan ane en tråd.

Mit dæk er ved at være slidt åbenbart og har lige et enkelt sted hvor der et mærke på størrelse med en nål, hvor man lige kan skimte en wire, men skulle gerne lige kunnne trække 300 km inden de skal skiftes.

Kan det gøres med god samvittighed ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opbygning af et mc dæk ? dæk slid
  • #1   15. aug 2008 jeg ville ik gøre det, både for din egen skyld og andres sikkerhed.

Men bestemmer du selvfølgelig 100% selv smiley

• #2   15. aug 2008 Med mærke som en nål , mener jeg at hullet er på størrelse med en nåls diameter, resten af dækket er ikke specielt slidt, det virker lidt som om det måske er noget grus jeg har kørt over der har revet lidt i dækket, resten af dækket er ikke VILDT slidt.

• michael j
    michael j Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 49
    #3   15. aug 2008 jeg ville ikke mene det er det værd... har kørt på et dæk som var MEGET nedslidt, og det gik ikke... fik reddet den i et sving, hvor den punkterede og det blir dyrt hvis du lige ska ned og kysse jorden....

• michael j
    michael j Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 49
    #4   15. aug 2008 ellers smid noget dæk skum i for en sikkerheds skyld... skal det kun holde 300 km, kan det redde dig hvis et lille bitte hul opstår....

• #5   15. aug 2008 (link fjernet)
    Der er noget bag trådene. Har selv kørt 500km med et dæk med synlig tråd. Kan ikke anbefales. Men rolig kørsel kan det godt holde til de 300km du har tiltænkt.

• #6   15. aug 2008 Der ligger en "innerliner" inderst i dækket som virker som slange. Men kan der komme vand ind til ståltrådene holder det ikke længe.. De ruster meget hurtigt og sprænger. Hvilket resulterer i at du kan få en bule på dækket.

• #7   15. aug 2008 Ok så længe der er gummi bag , så vover jeg forsøget, det skal bare holde tur retur til odense, og så op til aarhus til service.

Dækket er ikke specielt slidt endnu, det virker lidt som om jeg har givet lidt heftig gas på noget grus der lige har revet lidt i dækket, og der er en bitte sted hvor man lige kan se et glimt af noget metal.

• #8   15. aug 2008 Vær lige opmærksom på om evt kasko dækker ved uheld.. ved fra GF forsikring med kasko, at hvis man har et "nedslidt" dæk på et eller flere hjul, så dækker forsikringen ikke ved uheld!

• #10   15. aug 2008 haha... God joke... For andet kan det da ikke være.. =,O)

• #11   17. aug 2008 Jeg opdagede det først inden jeg skulle afsted til fyns træf, så der var ikke mulighed for at skifte det inden. selvom det ligger et nyt sæt i køkkenet.
    Dækket holdte fint til de 140 km. og også med 140 kmt bare for at lege lidt med ilden.

Kommentér på:
Opbygning af et mc dæk ? dæk slid

Annonce