{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Fladspjæld på FZR1000 - Hvordan ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået fat på et sæt 39mm fladspjæld karburatorer til min FZR1000, men skidtet passer ikke lige på.. Afstanden mellem karburatorene er fine nok, men jeg kan ikke presse dem ned på plads, da svømmerhusene peger meget nedad og derfor rammer termostathuset...

Jeg skal på en eller anden måde have monteret mine karburatorer et par centimeter højere oppe i luften end standard skal sidde... Dvs ved hjælp af nogle længere indsugningsstudser / gummi eller noget...

Er der nogen der lige har et fif der virker?? Evt om noget fra andre cykler passer??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fladspjæld på FZR1000 - Hvordan ??
  • #1   14. aug 2008 Købt dem brugt eller til en forkert maskine?

Hjalp en kammerat for år tilbage med montere Kehin fladspjælds karbs. på hans YZF'er der var det hele sgu da med i kittet studser osv. osv

• #2   14. aug 2008 Det er en brugt fra en YZF750 SP... Jeg har lige set et billede af hvordan den er monteret på sådan en blok, og der sidder hele termostathuset også anderledes.. Det sidder længere nede... Blokken er den samme på begge maskiner, men om udtagene til termostathuset er det samme på begge cykler ved jeg ikke... Cylinderen er ikke helt den samme nemlig... Ellers kunne jeg jo bare snuppe termestathuset fra en YZF750 over på min, men ved ikke om den passer...

• #4   14. aug 2008 Hvis du har original pakningen til spjældhusene, så kan et vandskærings firma lave dem til dig for små penge, fik selv lavet et Manifold til min bil for 400 kun ved at aflevere pakningen ;o)

• #5   14. aug 2008 Mikkel >> Jeg har præcis tænkt på det samme. Men her dukker så et nyt problem op.. Termostathuset er helstøbt med det rør som deler sig i to, og går ned i topstykket (vandrøret), og det sidder OVEN på indsugningstudserne, fastmonteret via de unbracco bolte som også holder studserne på plads... Så hvis jeg hæver studserne, så flytter jeg automatisk termostathuset med op... En anden løsning ville måske være at smide nogle længere indsugningsgummistudser på. Men dem ved jeg så ikke hvilken model de skal komme fra..
    Eller hvor man evt kan købe noget tilsvarende efter mål.. Det skal jo være noget rimeligt kraftigt gummi da der jo kommer et hæftigt vacuum derinde...

• #6   14. aug 2008 Har lige taget billeder..

Her ses termostathusets montering: (link fjernet)

Og her ses hvordan det ene svømmerhus rammer termostathuset: (link fjernet)

• #9   14. aug 2008 Mikkel >> Ja det er lige præcis sådan nogle studser jeg snakker om.. Der sidder i forvejen gummistudser mellem insugningsstudserne (dem som ses på det første billede) og karburatorene, for at holde dem sammen.. Det er dem jeg tænker på om man kan få dem længere end de er nu...

• #10   14. aug 2008 "Holderen til termostathuset er bare boltet ovenpå studserne som en separat del ikke?" jo...

• #12   14. aug 2008 Hmm... Jo du siger noget... Så bare sætte dem sammen med spændebånd, ligesom man gør det på køleren....

• #14   14. aug 2008 Aarhg....: Har lige målt efter... Kølevandstilgangen bliver jo sat IND i termostathuset. Og diameterforskellen er 10mm målt uden på... 25mm på kølevandstilgangen og 35mm på termostathuset. Begge målt på ydersiden da det jo er på den måde kølerslangen skal monteres!??

Hvilken armeret køleslange kan give sig så meget?? Hmm...

• #16   14. aug 2008 Ja men så kommer tingene lige pludselig til at fylde for meget.. Og der er rigtig lidt plads at gøre godt med lige der pga at tanken går ned lige foran (bagved) termostathuset...

• #18   14. aug 2008 Min løsning er da værd at overveje, og så sidder det da ordentligt fast...

• #19   14. aug 2008 Martin >> Som jeg skrev er det desværre ikke muligt da termostathuset jo så bliver flyttet med op... Desværre...

• #20   14. aug 2008 Er det ikke muligt at dreje termostathuset 90 grader nedad og så fastgøre det på en anden måde...???

Kommentér på:
Fladspjæld på FZR1000 - Hvordan ??

Annonce