3.049 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
58 Svar
Cbr 600 RR vs. R6 Cbr 600 RR vs. R6
Skal have ny kværn, og heller lidt mellen disse to.
Honda Cbr 600 RR vs. Yamaha R6 , begge 2008.
Fordele og ulemper anyone?
0 synes godt om
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 83 Svar: 597
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
aug 2006
Følger: 51 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 1.305
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
Hvad jeg har hørt er motoren på CBR 600'eren meget stærk mellemområdet i forhold til R6'eren hvor der skulle være meget top. Bremser og generelt køreegenskaber skulle også være helt fantastiske på Honda'en.
Så hvis jeg skulle ud og handle ny nu, ville jeg nok hoppe på en Honda CBR 600 RR. Også selvom jeg synes Yamaha R6 er meget federe i udseenet.
Men da jeg ikke har råd til en helt ny, kigger jeg mere efter en Triumph Daytona 675.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
okt 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 52 Svar: 999
apr 2004
Følger: 42 Følgere: 42 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 850
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Yamaha/Yamaha-YZF-R6-2007-current/?&R=EPI-97126
Af de to ville jeg vælge Honda'en. Den har fået stor ros for et mellemområde der er meget stærkere end på de andre japanske 600 maskiner. R6 skal snurre 2.000 rpm mere for at yde det samme, så den skal holdes mere til ilden.
Sidste år kårede Bike UK CBR'en til årets MC, og mente også det var den bedste sports MC gennem nyere tid. Bla. skrev de, at der findes ingen anden MC, der kan skifte retning i sving, så let og hurtigt som CBR600rr.
R6 endte på en 4. plads kun 4 point bagud.
Men ud og prøv dem begge inden du tager beslutningen.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 44
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
du får et design der ikke er "gammelt" cbr ligner mere eller mindre sig selv tilbage fra 03 !! .
du får med i prisen 5 års garanti og lange service intervaller .
fordele for cbr 600rr . kan ikke finde nogen !.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
men lad os bare sige den HAR det som en fordel . hvor stor er fordelen så ?! .
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
ikke noget der får mig til at svimle over hondaèn .
honda:
Effekt: 120 hk (95/1/EC) v/13.500 om/min.
Max. drej. moment: 66 Nm v/11.250 om/min.
yamaha:
effekt Med direct air induction: 99,6 kW (135 Hk) ved 14.500 omdrejninger. Uden direct air induction: 94,9 kW (129 Hk) ved 14.500 omdrejninger.
Moment Med direct air induction: 69,1 Nm (7,05 kg-m) ved 11.000 omdrejninger. Uden direct air induction: 65,8 Nm (6,71 kg-m) ved 11.000 omdrejninger
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
Yamaha: 65,8nm v. 11.000 o/m.
Kan godt se at de 0,2nm (jøsses, det er jo ornli' syg forskel der) kan mærkes. Den nye yams har endda variable spjældtragte, som skulle give et extra boost af træk i de lave.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
Pris Tricolour:
Pris Hannspree:
kr. 169.998
kr. 179.999
kr. 184.998
yamaha gør det mere simpelt .
169900kr .
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Ja, R6 har mest på toppen, altså i registret over 14.000 o/min. Ved 9.000 o/min har CBR 15hk mere, og ligeledes 15nm mere.
Hele vejen op til 10.000 o/min, har CBR typsik 5-10 Hk mere, og det samme ved momentet. Først over de 10.000 henter R6 ind, og som skrevet før, er det kun over 14.000 o/min at R6 yder mest.
I samtlige accelerationer (både fra 0-xx samt mellemaccelerationer) er Honda'en forrest og ved tpfarten vinder R6 med 0,1 km/t.
Så det handler ikke om hvor meget de yder på toppen af papir hk og nm, men hvordan de bliver leveret.
I øvrigt har der de sidste 7 år stået CBR600 øverst på SS skalmlen i VM...
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
Pris kr. 169.998
Tricolour: kr. 179.999
Hannspree kr. 184.998
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
det ændre for mig ikke noget hvis de oplysninger skulle holde vand . jeg syntes at cbr600RR har set sin tid i forhold til design !! .
spurgte du mig for 3 år siden var valget nok faldet på hondaèn . men så slutter den også der for mit vedkommende .
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
med den billige får du den kun grundet ;-)) .
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
R64: selv verdens bedste har svært ved at vinde VM hvis maskinen er noget skrammel
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Mellemområdet, 7-11.000 o/min taler til hverdagkørerens fordel. Det er kun på bane man får udnyttet toppen at R6.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
R6'eren har jeg til gode at prøve. Men CBR'en har jeg leget med på gaden.
Præsi: CBR er uændret til i år., men kurveforløbet for R6 er (næsten) magen til det i Bike og PB
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
Ok, så det er det. Her er et fra en 07'er R6 kontra 08'er R6 fra SportRider:
(link fjernet)
Så hvis du er sikker på at 07'er CBR'en er uændret i motoren og "kurverne" til 08, så er jeg ret bange for at yamsens kruver ser en DEL bedre ud
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Min argumentation med hvilken der er stærkest i mellemregistret, går ikke ud på at argumentere for hvilken af de 2 der er bedst (det er jo et temperementsspørgsmål), men det går på påstanden om, at højeste topeffekt ikke altid betyder stærkeste motor.
Såmænd bare det.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
http://lh4.ggpht.com/_LAde4jnaAvQ/R5Tc-XQCePI/AAAAAAAAA5M/XqgY9uenUas/Yamaha_R6_07vs08.jpg
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 12 Emner: 17 Svar: 308
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 350
Men hælder nu mest til Honda må jeg indrømme, da det virker som om at R6'eren er godt på vej til at blive folkeeje....
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
Og????
Køb nu den cykel du synes kører bedst og som taler til din indre drengerøv, og ikke en cykel som naboen ikke har.. hvad naboen synes/gør/kan er sku da flintrende ligegyldigt ??
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.494
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 25 MC-er: 6 Emner: 66 Svar: 114
Se det nu bare i øjnene.. Din knallert er GRIM... LoL..
Meen.. Fær nok.. Du er jo heller ikke dagens gris i skysovs.. =,O)
Mvh. RASS..
(Lånt profil)
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
der er fremover rygning forbudt for dig i mc-sydsjælland .
SÅ KAN DU LÆRE DET ;-)) .
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 350
apr 2005
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 76 Svar: 2.079
Ellers kan jeg kun sige at den 600rr kørte alt for dejligt!
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 146
Stod i samme situation som dig for 4 mdr siden og var ude at prøvekøre begge. ja du kan se på min profil hvad jeg valgte !
Jeg har nu kørt 7600 på gaden på min R6 og den kører perfekt.
Jeg mener stadig jeg har truffet det rigtige valg!
Jeg er ikke ret høj så problemer med extrem kørestilling har jeg ikke og manglende træk i mellemområdet .... hmmm det er ikke noget jeg har bemærket.....
- og politiet i nordjylland er af samme mening ...
Jeg var tæt på at vælge hondaen bla fordi sædehøjden er 3 cm lavere (er jo er ikke så høj som tidligere sagt !) men R6érens look gjorde udslaget. I mine øjne har den det fedeste design af alle 600érne
+ 5 års garanti - det tæller også i mine øjne
Havde jeg valgt hondaen som min kammerat har gjort var jeg nok blevet lige så glad for den. Han er i hvert fald glad for sin cbr 08...
Smag og behag er meget forskellig så ud og prøv.....
en sidste ting.... her i "jydeland" er der nok lidt længere mellem de forskellige forhandlere... Yamaha-forhandleren ligger i samme by som jeg arbejder og jeg har været tilfreds med deres service i de sidste 6 år ...nærmeste officielle hondaforhandler ligger 80 km fra mit arbejde....
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 97
Læg lige mærke til mellem området..
Og her er selve artiklen
http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=6413&Page=1
Men prøv dem begge, så finder du sikkert netop den du bedst kan li.
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 146
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=7992
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
nej det er du ikke, JEG er stået af for længe siden..........
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 97
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 97
Havde du spurgt mig for 7 år siden, havde jeg aldrig troet at jeg skulle komme til at køre på Suzuki, men det blev det denne gang og har ikke fortrudt endnu og tror nu heller ikke jeg kommer til.
Valget af cykel er og bliver et evigt diskusionsemne og vi bliver heldigvis aldrig enige og nogle skifter også denne på et senere tidspunkt. Hvis vi alle var enige om dette, ville cyklernes pris jo helt klart stige. Så valget af cykel er for mit vedkommende et individuelt valg og jeg er ret sikker på at de fleste har undersøgt og prøvekørt de emner som de netop mener er oplagte for dem og dermed vælger det rette for dem på det givende tidspunkt.
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 97
Fo mig er tillid et vigitgt parameter, men ikke for dig, ok det er fair nok, sådan er vi så forskellige.
Forhandleren jeg købte af har både Suzuki og Honda i forretningen, så det var altså heller ikke det der gjorde udslaget.
Suzuki forsikring var så absolut ikke billigst for mig og også her har det for mig noget med tillid at gøre, for jeg er ganske tilfreds med mit forsikringsselskab og de er også tilfredse med mig, så igen det bygger på gensidig tillid og dermed også en væsentlig lavere forsikringspræmie.
Os to ser forskelligt på det at handle og sådan er det. Jeg lever selv af at handle til daglig og de kunder jeg handler med, ja dem vil jeg gerne handle med flere gange, så derfor er det også vigtigt for mig i den henseende at der opbygges et tillidsforhold. Længere er den ikke.
Men tråden handler jo altså ikke om hvordan vi to ønsker at handle, men forskellen på de to cykler. Derfor mit første indlæg med en test af de to cykler.
Cbr 600 RR vs. R6