Ducati koblings problemer {{forumTopicSubject}}
Heyhey.
Har skiftet koblings plader og slave cylinder ud på min gamle 900 SL (samme motor som på monster og ssére) og nu er det som om jeg ikke kan ramme frigearet mere!!!??? Det er som om den ikk kobler helt fra!!?? man kan nemt køre med det og den skifter gear og det hele(om end lidt hårdt måske!?)og ligeså snart motoren er slukket hopper den ligeså lystig i frigear uden problemer. Jeg har skilt det hele ad igen for og se om der var noget der vendte forkert eller lignende men alt vender som det skal og det er samlet efter haynes bogen!! Jeg har luftet ud som om det var en konkurence og jeg tror simpelthen ikk på at der kan være mere luft i!!
Så hvor er mit fri gear!!??
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 28
apr 2006
Følger: 26 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 649
Og ja jeg ved godt man siger man skal skrue i en DUC, men jeg skal jo starte et sted.
Hygge
jun 2007
Følger: 27 Følgere: 25 MC-er: 7 Emner: 5 Svar: 86
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 195
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
nej det har vist noget at gøre med at man har mere kontrol eller deromkring...
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
at kablet kan give sig (skal vi sige 0,5%) gør jo intet når den giver sig lige meget hver gang
der er først en forskel når man virkeligt har nogle indstillingsmuligheder, og ellers er det vist bare mest til pynt... det ser jo lidt mere "race" ud med et reservoir på hver side af styret
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Jeg har ikke set ret mange med hydraulisk.....
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 195
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 28
Har tænkt lidt på om man kunne fjerne en af de 2 inderste plader og på den måde ville der være mere plads til at pladerne kunne "skilles" ad og kunne på den måde koble helt ud!? Men syntes jo at det er lidt mystisk at det ikke virker når det virkede før og der var det sat op på nøjagtig samme måde som nu!!?
andre gode ideer!???
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 28
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 28
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 28
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 28
mar 2004
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 3 Svar: 1
Har lige været på mit livs længste køretur for at hente min "nye" Ducati 916 i saarbrücken ved luxembourg (1100 km) Den er med lidt fejl og mangler som jeg glæder mig til at starte op på og få lavet. Da jeg kun har rodet med japanske mc`er ja så er mit kendskab til de italienske mc èr ikke på det højste niveau, endnu
Mit spørgsmål er så: fra hvilke modeller passer kåbe og lygter og div. til min 916? Står og mangler lygte\lygter, skjolde, kåbe og ikke mindst selve kåbeholderen som sidder på kronrøret, og vist nok er lavet i et meget dyrt materiale for det vejer jo næsten ingenting.Min 916 er en 98 årgang med et rødt bagsæde (så den hedder vist nok en BiPosto selvom der står 916 s på registreringsatt.) Den er monteret med carbon udstødninger, så er der noget der jeg skal være opmærksom på? Hvis nogen kan/gider hjælpe mig, vil de gøre en ny glad Ducati ejer endnu mere glad.
P.S Det var hele turen værd, for jeg havde verdens største smil på, da jeg stod med en kold pilsner og min nye 916 i indkørslen og hørte vidunderet stå i tomgang..... intet slår en italiensk V2, og slet ikke nå den sidder i en Ducati.
Ducati koblings problemer