{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.088 visninger | Oprettet:

Ducati koblings problemer {{forumTopicSubject}}

Heyhey.
Har skiftet koblings plader og slave cylinder ud på min gamle 900 SL (samme motor som på monster og ssére) og nu er det som om jeg ikke kan ramme frigearet mere!!!??? Det er som om den ikk kobler helt fra!!?? man kan nemt køre med det og den skifter gear og det hele(om end lidt hårdt måske!?)og ligeså snart motoren er slukket hopper den ligeså lystig i frigear uden problemer. Jeg har skilt det hele ad igen for og se om der var noget der vendte forkert eller lignende men alt vender som det skal og det er samlet efter haynes bogen!! Jeg har luftet ud som om det var en konkurence og jeg tror simpelthen ikk på at der kan være mere luft i!!
Så hvor er mit fri gear!!??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ducati koblings problemer
  • #1   31. jul 2008 Jamen det er en stm slavecylinder og der følger sådan nogle mellemstykker med som man kan ligge i og det har jeg os gjort og som sagt så kobler den os ud men det er som om den mangler en my for og få frigearet med!!

  • #2   31. jul 2008 Hmm jeg har faktisk samme problem med min, og jeg har ikke engang pillet i den endnu, men det har den forrige ejer. Håber sgu i også kan hjælpe her jeg aner intet til STM eller hvad i skriver, så jeg håber der er en venlig sjæl der kan forklare det på dansk smiley
    Og ja jeg ved godt man siger man skal skrue i en DUC, men jeg skal jo starte et sted.

    Hygge


  • #3   1. aug 2008 hvor mange km holder en kobling har en monster med olie kobling

  • #4   1. aug 2008 Hvem var den geniale person der fandt på at bruge hydraulisk kobling? Hvad er der i vejen med et koblingskabel, det har da fungeret fint i mange år på både bil og mc?

  • #5   1. aug 2008 koblingskabel vejer og fylder mindre, og fungerer upåklageligt, så det er da en hel naturlig ting at opgradere smiley

    nej det har vist noget at gøre med at man har mere kontrol eller deromkring...


  • #6   1. aug 2008 tjah, nu er der vel ingen der har sagt at det er lykken at have et lineær koblingstræk? for der er vel ingen der sidder og tænker "det er saftsuseme træls at koblingen slipper 62% når jeg har trukket koblingsgrebet 50%!" smiley
    at kablet kan give sig (skal vi sige 0,5%) gør jo intet når den giver sig lige meget hver gang smiley
    der er først en forskel når man virkeligt har nogle indstillingsmuligheder, og ellers er det vist bare mest til pynt... det ser jo lidt mere "race" ud med et reservoir på hver side af styret smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #7   1. aug 2008 Jamen på ræs cykler sidder der da også kabelkobling på?

    Jeg har ikke set ret mange med hydraulisk.....


  • #8   1. aug 2008 tjah, nu er alt jo ikke race... personligt syntes jeg at diverse fnuller, kontakter, sikringer og andet dissonans, skal holde sig væk fra styret... men det betyder jo heller ikke så meget hvis man alligevel pakker det ind i flere kvadratmeter plastique-fanstastique smiley


  • #9   1. aug 2008 Hekto: Min Fireblade har kabeltrukken kobling. Jeg troede egentlig at den oprindelig var lavet til banebrug, men måske har jeg misforstået det så den i virkeligheden kun er lavet for at konkurrere på prisen. Eller hva?

  • #10   1. aug 2008 Koblings pladerne er lagt rigtig i... ifølge haynes bogen skal der først ligges 2 alm plader ind og derefter en af de andre og derefter en plade der er krum og er lidt tyndere og den skal vende sådan at en lille kørneprik venter ud ad og det gør den osse. Skilte koblingen ad for troede nemlig os at det var det der var problemet men ak nej!
    Har tænkt lidt på om man kunne fjerne en af de 2 inderste plader og på den måde ville der være mere plads til at pladerne kunne "skilles" ad og kunne på den måde koble helt ud!? Men syntes jo at det er lidt mystisk at det ikke virker når det virkede før og der var det sat op på nøjagtig samme måde som nu!!?
    andre gode ideer!???


  • #11   1. aug 2008 De er helt nye jo!!! men de var ikk blå da jeg skilte den ad men der havde jeg jo så os kun kørt 20-30 kilometer med dem i men kiggede selvfølgelig heller ikke efter det men det var da ikk lige noget sådan umidelbart!! men hvorfor er det at man skal starte med og ligge to alm plader ved siden af hinanden??

  • #12   4. aug 2008 ja har godt læst at der er nogen der har sådan en kobling men den jeg har fået(original) er der kun de der 2 mm plader til "indvendig" og en 1.5 mm plade der er "skrå" og så er der så de "udvendige" hvilket os var det der sad i før. Men syntes bare det er irreterende at det ikk bare spiller for det gir jo ingen mening at man skal til og pille plader ud når man køber originale dele så skulle det fandeme gerne bare spille max. Men må jo se om det kan lade sig gøre og pille "et sæt" ud eller en af de inderste plader måske!!??

  • #13   4. aug 2008 Jo den er!! Den var da i original ducati kasse og det hele og er da os købt som være original. Der findes den du snakker om og så den som jeg snakker om! Den du snakker om sad på de første 2-3 år og så gik de over til den anden! står der da i min manual!?

  • #15   5. aug 2008 Så op på mc liften så den står lige og af med låget til resovieraet og så bare ellers tvinge grebet i bund natten over!? hmm... Jamen det må jeg da prøve... det kan da ikk skade!! :o)

  • #16   11. aug 2008 Hejsa alle
    Har lige været på mit livs længste køretur for at hente min "nye" Ducati 916 i saarbrücken ved luxembourg (1100 km) Den er med lidt fejl og mangler som jeg glæder mig til at starte op på og få lavet. Da jeg kun har rodet med japanske mc`er ja så er mit kendskab til de italienske mc èr ikke på det højste niveau, endnu
    Mit spørgsmål er så: fra hvilke modeller passer kåbe og lygter og div. til min 916? Står og mangler lygte\lygter, skjolde, kåbe og ikke mindst selve kåbeholderen som sidder på kronrøret, og vist nok er lavet i et meget dyrt materiale for det vejer jo næsten ingenting.Min 916 er en 98 årgang med et rødt bagsæde (så den hedder vist nok en BiPosto selvom der står 916 s på registreringsatt.) Den er monteret med carbon udstødninger, så er der noget der jeg skal være opmærksom på? Hvis nogen kan/gider hjælpe mig, vil de gøre en ny glad Ducati ejer endnu mere glad.

    P.S Det var hele turen værd, for jeg havde verdens største smil på, da jeg stod med en kold pilsner og min nye 916 i indkørslen og hørte vidunderet stå i tomgang..... intet slår en italiensk V2, og slet ikke nå den sidder i en Ducati.


Kommentér på:
Ducati koblings problemer

Annonce