Hjælp til Aprilia! {{forumTopicSubject}}
Hej MC galleri.. jeg købte for noget tid siden min første mc.. en aprilia rs 125 med en rotax 123 motor.. Den kørte ikke helt vildt godt men den kørte da.. efter at have skilt den fuldstændig ad ned til hver eneste bolt, fandt jeg ud af at kablet til Rave ventilen var knækket og at de havde flytter nålen i karburatoren for at få den til at kører nogenlunde.. Det er jo noget værre fusk men det var nu ligemeget.
Jeg har nu renoveret alt på cyklen.. nye lejer og simmerringe overalt, ny plejlstang, ny cylinder og stempel, ny rave kabel osv. den står som ny.
Jeg var da også vældig glad da den også startede første gang (og lidt stolt af mig selv hehe ) Men! Nu ligger jeg og tilkører den lige så stille på et lukket område, i starten kørte jeg ved meget lave omdrejninger. men er nu begyndt at give den lidt mere gas.. Her er problemet så, når den kommer over 5000 omdrejninger vil den ikke rigtig tage gassen.. og når jeg rammer ca. 7500 lyder det som om den går på begrænseren. Så der er jo et eller andet galt. Jeg ved bare ikke hvad? jeg har prøvet at justere lidt på luftskruen og prøvet at give den lidt mere benzin vha. nålen men det hjælper ikke.. tændrøret gnister endda rigtig godt! Den starter godt og jeg kan se rave ventilen bevæge sig når den får lidt gas i tomgang.
Har i nogen idé om hvad der er galt? Jeg er lidt lost nu..
Tændingen skulle også stå rigtigt, har indstillet den med digitalt måleudstyr så den kan sådan set ikke stå meget bedre..
håber i kan hjælpe..
mvh Mathias
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 252
Det er det kit fra pjme.co.uk jeg har købt (Mitaka) med de japanske stempelringe og det. Der er også rigelig kompressions på.. jeg syntes det er sært, men vil helst finde problemet frem for at køre med det indtil det ændrer sig som du siger.. har du nogen idé om hva det kan være?
jeg kommer fra 8500 Grenaa, så det er et stykke fra dig desværre..
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
Ved ikke om den nogen sinde kommer til at gå godt med mitakastempel. Har du den originale cylinder?
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 252
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 252
kunne være fristende med et andet stempel men vil ikke til at bestille fra england igen hvis jeg kan få mit eget til at kører fint nok, så tror lige jeg skal prøve lidt inden da..
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 252
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 57
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 57
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 57
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 252
Forresten, hvis nogen af jer ligger inde med en bagskærm så sig endelig til!
mvh Mathias
Hjælp til Aprilia!